Die OBSE-Modliste: Best of OBSE-Mods

Deshalb habe ich ja die Liste gemacht, um aus dem Haufen von OBSE-Mods die besten herauszusieben (die Best ofs). Und es gibt wirklich viele OBSE-Mods, von denen ich bis jetzt nur ein Bruchteil ausprobiert habe (u.a. Deadly Reflex).
 
Hi!

Ich hätte mal ne frage^^

Wo muss ich die Inis von Steamline hinpacken oder muss ich die durch meine ini erstetzen ?

Greez
Raiden
 
hab diesen Thread lange nicht mehr besucht. Nun habe ich ihn ein bisschen aktualisiert. Neuzugang ist Polymorph: das Verwandeln in Kreaturen ist möglich; und Wounds Healed: die Lebensenergie regeneriert sich sowie Magicka, aber viel langsamer (die Geschwindigkeit lässt sich aber per Konsole steuern).

und zu Streamline: davon habe ich leider zu wenig Ahnung.
 
Hier fehlt noch:

Quick Clothes and Spells
2. Hotkeyleiste für ZauberSprüche mit möglichkeit zur direktausführung
noch ne Hotkeyleiste auf der man Kleidungssets abspeichern kann - nicht genutzte Rüstungsteile landen automatisch im...
"Purse-of-Wonders" - nimmervoller Beutel ohne Gewicht
Alchemiezutaten automatisch in den nimmervollen Beutel nach Aufnahme
 
Hi
Ich hab ein Problem mit mounted combat. Ich kann problemlos Leute niederreiten und vom Pferd aus Zaubersprüche wirken, aber egal wie ich es mache, ich kann das Schwert auf dem Pferd nicht ziehen. Weiss jemand ne Lösung für mein Problem???

mfG assassin
 
Hi
Ich hab ein Problem mit mounted combat. Ich kann problemlos Leute niederreiten und vom Pferd aus Zaubersprüche wirken, aber egal wie ich es mache, ich kann das Schwert auf dem Pferd nicht ziehen. Weiss jemand ne Lösung für mein Problem???

mfG assassin

vielleicht ist es so wie bei Deadly Reflex, dass man vorher eine Taste drücken muss, bevor man aufsteigt, sonst weiß ich nicht, woran es liegen könnte.
 
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Danke, werde das readme noch mal genau lesen.
Obwohl meine English Kenntnisse zur Zeit noch etws beschränkt sind.
Ein übersetzungsprog hilft ja auch nicht viel, da stehen dann solche Sachen: Kopieren Daten bitte nach Vergessenheit\Daten ordner

EDIT: hier noch das readme, ich kann wirklich (noch) nicht gut Englisch
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* The Elder Scrolls IV *

- O b l i v i o n -

* Mounted Combat v1.12 - by Flyfightflea *


Thanks to the OBSE team for doing such a wonderful job.
Thanks to Scruggsywuggsy the Ferret for his DXtoVK resource.
Credit goes to Ishmael Caine for making the first horse casting mod for spells targeting self.
Credits to RobRendell for giving me the idea of having non-hostile touch spells be cast on the horse.
Thanks to Qazaaq for showing me how to get the camera angle of the player.

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1. INSTALLING THE PLUGIN
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The mod comes in a zip file. Use programs like Winzip to open it.

1- Extract the files by running a .zip extraction program. Place all the files into your "Oblivion/Data" folder. Make sure you keep the directory structure. If asked to overwrite, choose "Yes".

2- When launching the game, select data files and check this mod.

3- This mod requires OBSE v0011 or higher. Download OBSE from http://obse.silverlock.org/. Remember to load Oblivion with the OBSE loader.

4- If you still have Mounted_Steering.esp please delete it. It is already included in Mounted_Trampling.esp and running both at once will cause problems in your game.

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2. UNINSTALLING THE PLUGIN
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Delete Mounted_Spellcasting.esp, Mounted_Trampling.esp, ScriptIcon_Replacer.esp, and this readme from your Oblivion\Data folder.

IMPORTANT: Do not uninstall Mounted_Trampling.esp while you are on a horse. Make sure you are off before doing so or it may screw up your horse's speed.

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2. Description
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This mod adds mounted combat to Oblivion.

The Mounted_Trampling.esp allows for a Mount&Blade type steering mechanism for your horse. You press forward to accelerate and backward to slow down and eventually stop. Running into objects will automatically stop your horse. Your horse's turning speed goes down as you accellerate and it goes back up as you slow down. You cannot jump off of a speeding horse.

If you are running fast enough, you'll be able to trample actors you run into. They'll be knocked back and take fatigue and health damage. Trampling is not a crime unless you kill someone with it so running over a few people on the road is alright. You can turn off trampling and just use the steering mechanism of the plugin by typing "Set ToggleTrample to 0" without quotes in the console. Set it to 1 to turn it on again. You can also turn off steering and just use the trampling mechanism by typing "Set ToggleSteering to 0" without quotes in the console. Set it to 1 to turn it on again.

There is a crash detection system in place which would stop your from running if you run into an object but it's imperfect and can get annoying sometimes especially with special, mod-added mounts like Akatosh or the Flying Carpet from Midas Magic so you can disable it by typing "Set ToggleCrashDetection to 0" without quotes in the console. Set it to 1 to enable it again.

There is also a script effect icon replacer esp included in the package that fixes the sounds and lights caused by script effects. It uses an unused icon made by Bethesda.

With Mounted_Spellcasting.esp, you'll be able to cast any spell on horseback just like you would on foot.

Touch spells that are hostile work as short-ranged target spells and when cast, two bolts are shot in front of the player. Non-hostile touch spells are instead directly cast upon your horse so you can cast heal/shield/waterwalk on your horse while riding. Exceptions are spells like charm and calm which are cast like hostile spells rather than onto your horse like other non-hostile touch spells.

Currently this mod supports all spells including custom and mod-added spells.

Casting hostile spells onto civilians will add to your bounty and in some cases will trigger hostile responses from the target.

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3. Version History
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* Alpha - added casting animations, support for single effect self/touch/target spells
* Beta - Fixed bugs, added trampling and spell icon, doubled touch spells and make non hostile touch spells be cast on horse, added and fixed steering, added support to multi-effect spells, added casting based on camera direction
* 1.00 - Allowed spells to be cast from any cast key if you have both mouse and keyboard cast keys set, made crash detector for steering much less sensitive so that there's less chance of detecting a crash when there isn't really one, also changed steering to make it take longer to reach full speed, added support to spellcasting for all spells, added hostile reactions, completely rescripted spellcasting, differenciated third and first person casting, now casting from horseback will level your magic skills
* 1.01 - Quick fix for a crash bug by removing skill level increases
* 1.10 - Fixed skill leveling when casting so skill increases are back in. Renovated trampling and merged it with the steering plugin. Fixed the yellow triangle and the collision problems with trampling
* 1.11 - Desensitized crash detection even more and added option to remove it, lowered trample damage, added ability to turn off steering
* 1.12 - Fixed a funny bug where you can trample enemies on foot if steering is turned off

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4. Known issues and Compatibility
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* This mod is compatible with all mods and works with any mod-added or custom spells or horses.
* Absorb spells do not affect the player when cast from horseback (ie if you cast absorb health the target takes damage but you don't heal).
* Don't use bound weapon spells while on horseback. Bound armor still works fine.

If you are experiencing weird lights and sounds when moving on horseback, make sure you are using the script icon plugin and make sure that it's loaded after all other mods.

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5. Future Plans
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* None

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6. Contact Info
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For Questions/Comments and bug reports send a PM to Flyfightflea at the Elder Scrolls Forums or send an email to flyfightflea@yahoo.com
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich hab aber auf youtube ein Video gesehen.
Dieses: http://de.youtube.com/watch?v=svOdxGcAIgQ

Es gibt zwei verschiedene Mounted Combat Versionen: Eine, die released ist, und eine die nicht released ist. Die releaste Version ist von skycaptain, in der nur Zauber und Trampeln möglich sind. Die nicht releaste Version ist von Qazaaq, der auch dieses Video gemacht hat:
This video was made months before skycaptain released his horse combat mod. I haven't released this mod because I'm not satisfied with it yet, but I'm definitely not taking credit for work i didn't do. When making that video I was the first and only person who made horse combat for oblivion.
 
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Ich hab hier auch noch ein paar gute Mods für OBSE:

Marksman Training Target Bail

Damit kann man an den Zielscheiben der Kämpfergilde seine Schütze-Fertigkeit trainieren. (Benötigt SI)

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=9194


Madhs working training dolls

Mit diesem Mod kann man an den Trainingspuppen in der Kämpfergilde richtig trainieren. Die Fertigkeiten steigen wie im Kampf.
Man kann alle Schlagwaffen, Schwerter und die Fäuste nutzen. (Benötigt auch SI)

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=7611


Enchant Ripper

Damit kann man auch Verzauberungen von einem Item zum anderen transferieren. Nur das hier das Ausgangsobjekt zerstört wird (find ich besser da es nicht so cheatig ist)
Es gibt einen Raum im Chironasium (Keller), dort kann man die Verzauberungen übertragen. Auch hier wird SI beötigt da sonst ein paar Meshes fehlen.

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=14975


Falls jemand ne Version der Mods in deutsch oder auch in der Version ohne SI haben möchte kann er mir ja ne PM schreiben. Ich hab die für mich schon angepasst.

Bis denn Thalon
 
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Top-Mods! Hab ich schon lange vermisst, auch wenn es etwas cheaten ist...

Vielen dank für die Funde...
 
Hab noch was :)

Weapon Enchantment Charge Toggle

Mit diesem Mod kann man die Verzauberung eines Gegenstandes temporär abschalten. Ist recht brauchbar denn so kann man z.B. mit seinem verzauberten Schwert auch mal ne Ratte killen ohne Chrages zu verbrauchen. Wenn dann wieder ein dicker Gegner kommt schaltet man die Verzauberung einfach wieder ein.

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=9188

Bis denn Thalon
 
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