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Übersetzung The Elder Council DV 2.03

MC king

Bürger
Lang lang ist es her... nach langer Zeit darf ich euch noch rechtzeitig in diesem Jahr die Übersetzung der Mod "The Elder Council" vorstellen.
An dieser Übersetzung habe ich sehr lange gearbeitet, von den Sommerferien bis jetzt waren es viele Stunden Arbeit. Ganz herzlich möchte ich mich bei Giskarduk,Terry Donelli, Giebi, Dante200, Schnullerbacke und Paxter bedanken.

The Elder Council DV



Kurz-Beschreibung:

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Sprachversion: deutsch mit englischer Sprachausgabe

Diese Modifikation fügt das Herz des Reiches zum Spiel hinzu, die vermisste Regierung, Regierungsabteilungen und alles was dazugehört.

- über 250 neue NPCs [!!]
- eine Komplett neue Stadt: Arenthia mit komplett neuem eigenem Style.
- Hunderte Dialoge darunter:
- neue lange Hauptquest.
- Komplette Hintergrundgeschichte
- Was passiert so ausserhalb Cyrodiils? in den Gerüchten konnte man es erahnen, hier erfährt man es!
- Neue Waffen, Rüstungen und Bücher.
- Bewirb in der Legion und arbeite dich hoch, bis zum Grafen und weiter.
- optionale Komplette Vertonung (Englisch)




Screenshots:
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Screenshots gibt es leider nur noch wenige, da Giskarduk die Mod von Tes Nexus entfernt hat.


WICHTIG: Ich empfehle Unique Landscapes - Fallenleaf Everglades zu nutzen. Der Flair von Arenthia steigt somit nochmals enorm und schafft noch mehr Atmosphäre.
Ich empfehle entweder Fallenleaf Everglades mit The Elder Council zu nutzen, oder Total Tamriel mit dem Elder Council ansonsten gibt es Landschaftsfehler beim gleichzeitigen nutzen von Elder Council mit Total Tamriel und dem UL Teil: Fallenleaf Everglade. Ein Patch ist in Arbeit.







Spiel: TES IV - Oblivion

Name des Plugins: The Elder Council DV

Version: 2.03

Autor(en): Giskarduk bis 1.9, ab Version 1.9 Dragon Captions Team DV: MC King

Kurz-Beschreibung:
==================
Sprachversion: deutsch mit englischer Sprachausgabe

Diese Modifikation fügt das Herz des Reiches zum Spiel hinzu, die vermisste Regierung, Regierungsabteilungen und alles was dazugehört.

- über 250 neue NPCs [!!]
- eine Komplett neue Stadt: Arenthia mit komplett neuem eigenem Style.
- ca. 1000+ Dialoge darunter:
- neue lange Hauptquest.
- Komplette Hintergrundgeschichte
- Was passiert so ausserhalb Cyrodiils? in den Gerüchten konnte man es erahnen, hier erfährt man es!
- Neue Waffen, Rüstungen und Bücher.
- Bewirb in der Legion und arbeite dich hoch, bis zum Grafen und weiter.
- optionale Komplette Vertonung (Englisch)

WICHTIG: Ich empfehle Unique Landscapes - Fallenleaf Everglades und Total Tamriel zu nutzen. Der Flair von Arenthia steigt somit nochmals enorm und schafft noch mehr Atmosphäre

Es dürfen jederzeit Addons veröffentlicht werden. Wer also schon immer Lust auf eine tolle Questmod hatte, die bisherigen Städte aber nicht mehr anrührern wollte, weil sie z.B. zu voll waren kann gerne in Arenthia modden.
Dies steht jedem frei, sowie Giskarduk als auch ich würden uns über eine solche erweiterung sehr freuen!



Abhängigkeiten:
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- Shivering Isles Patch 1.2.0.201 (Instaliert mit Shivering Isles)
- Oblivion Patch 1.2.0.214 (Offiziell 1.2 Patch)
- Dragon Captions CUO (Cyrodiil Upgrade Overhaul) ResourcePack V.1.5.4b DV und höher

Details:
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Die Ausführliche Erläuterung ist bewusst auf Englisch. Wer damit garnicht klar kommen sollte, kann gerne im Releasethread nachfragen.
The Elder Council mod is a lore mod and covers many different areas of Elder Scrolls lore, as many as the Empire it self touches, which is basically everything. Most of its 500+ lines of recorded dialog are given over to Lore based information you can listen too by talking to NPCs added by the mod. Even the quests tell lore based stories.

Generally speaking The Elder Council Mod does for the Empire what Origin of the mages guild did for the Arcane University. It total revamps palace, adding missing departments and extra lore based content so the palace becomes an important part of your game and a useful place to visit. It features a Lore Masters office that contains audio descriptions of every Septim emperor. It contains province offices that contain audio briefings on current events in other provinces, it contains Guilds and Charters offices that will present you with audio briefings on the history of the Mages Guild, Fighters Guild, The Order of the Black worm and the Psijic Order and allow new players to get a feel for all those organizations. And that is just background information the mod provides inside the palace that teaches you about the world your playing in.

There is also a Department of Justice and Census and Excise office within the palace where you can join the legion and rise up its ranks by performing legion duties or you can collect taxes for the Empire and serve it that way. Both are these are jobs you can do for life, without ever taking on a single official quest or adventure, so yes you can role play a dry old tax collector with no personality now if you wish. Or you can walk the roads between cities on patrol keeping the citizens safe from harm as an honest legionnaire. Or you can cheat and claim you did it as a corrupt legionnaire.

Several of the rooms that should exist such as the throne room and emperors quarters were also added back to the palace in this mod and it was all done without me having to edit the Main plot or Heist quests, so this mod is a lot more compatible that it should be given that the whole palace is one big quest location and there for a very difficult place to mod safely. Yet this mod does it :)

The mod adds several quests including a short Main Plot that takes you on a journey though Southern Nibenay lore, Elsweyr lore and Valenwood Lore before it ends. An interesting story to be sure and one that allows you to take part in "The wild hunt" ritual (Valenwood version). So before the main plot ends, you will have had an introduction to a lot of lore based material from the south of Tamriel. I personally find it all very interesting so I’m sure you will too.

The mod adds an Imperial rank system to the game that rates your importance to the Empire based on the quests you completed both from this mod and from the original game. Promoting you as you earn more and more points towards your next rank. But it does not insist you do Bethesda’s quests to earn those points, you can do the repeatable quest in this mod and work your way up the ranks that way without EVER even starting the main plot for Oblivion. So by the time you actually save Kvatch, you might already be Duke of Colovia. It is entirely your choice how you get promoted, I simply provide several ways for you to do it.

Using the Imperial Rank system you can rise to become Duke of Colovia and even get your self a small room in the palace. Also it is possible to detect certain TEC ranks in other mods so Kvatch Aftermath for example can know when you finally become Duke of Colovia and impliment new features if I add any. Just like any true Cyrodiil Upgrade mod should work. This is actually a much cooler feature than it sounds. In fact its the one I am most excited about.

The mod also supports good and bad players via its Nobility or Corruption system. If your good, you earn Nobility points and rise up the ranks of the Empire faster and more interesting quests become available sooner, if your bad, your rise up the ranks is slower but you earn more money and jobs like Drug dealer open up to you, plus a little fraud on the side. Again it is your choice, be good, be bad, the mod rewards good role playing either way.

This system gives you secret bonuses behind the scenes without warning as a way of rewarding good replay. So if you suddenly find your self getting promoted for no reason, that is why.

A new TEC secrets idea is being explored in this mod as a way of passing on tips to players without exposing my self to the flaming that always follows supporting any players in public. TEC now gives hints about the mod that will help you get the most out of it, these tips come from my private forum guides but are not a complete set of tips. You’re getting the 10cents tour version here.

These messages only appear once so pay attention or you may miss them.

The elder council mod also adds the Valenwood city of Arenthia as a bonus, complete with local clans, priests, cultists, shops, guilds and special arenthian equipment, an elven sector in the trees and an imperial sector on the ground. Fancy a swim ? Got the money to pay to get in ? Why not visit the Arenthia baths, if not there’s a big dirty pond in the middle of the town you can swim in with the other peasants. Just be warned, the baths are mixed sex paths and the NPCs do remove their cloths to use the baths, so if you have any body mod’s installed, this feature may become X rated suddenly. Currently it is PG and safe, again your choice, install the body mod’s, get nude NPCs, do not install the body mods, get the PG rated version. Child friendly all the way if other mod’s are not installed that change these things.

Arenthia is to be my pet project and will develop more in time but right now it is fully functional and at least as developed as most of Bethesda’s cities, plus there is some unique items on sale in the shops whos capabilities may not always be on display. Using them is the only true test.


IMPORTANT:

The Second Door leading up the door is locked for a reason. Do not try and open it, behind that door is Beths original quest areas for the Heist, every door in those areas triggers stage 75 of the heist early. So if you unlock that door and explore beyond it, you will totally screw up the heist quest and will cause the guards in this mod to assume your tresspassing all the time. So do not go beyond that door unless your doing the heist quest.

Also the its best to increase the view distance for trees in your game options if you intend to use Arenthia because Arenthia has a lot of trees and some are so big you can almost touch them before they pop in to view if you do not.

Ortshinweis:
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Geht in den Palast und dann in das neue Justizministerium, sprecht dort mit dem Offizier von der Legion.


Installationsanleitung:
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WICHTIG: Ich empfehle Unique Landscapes - Fallenleaf Everglade und Total Tamriel zu nutzen. Der Flair von Arenthia steigt somit nochmals enorm und schafft noch mehr Atmosphäre. Ebenso den ebenfalls von mir übersetzen Mod: The Elder Council - Der Tempel des Einen.
Der Patch für Total Tamriel - UL - Elder Council ist noch in Arbeit und wird bald folgen, solange nutzt bitte nur jeweils einen der Mods.

Unique Landscapes - Fallenleaf Everglade Download:
http://www.scharesoft.de/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=27&func=fileinfo&id=457
Unique Landscapes - Fallenleaf Everglade Thread:
http://www.scharesoft.de/joomla/forum/showthread.php?t=12357
Total Tamriel Download:
http://www.scharesoft.de/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=27&func=fileinfo&id=1207
Total Tamriel Thread:
http://www.scharesoft.de/joomla/forum/showthread.php?t=19405
The Elder Council - Der Tempel des Einen Download:
http://www.scharesoft.de/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=27&id=1220&func=fileinfo
The Elder Council - Der Tempel des Einen Thread:
http://www.scharesoft.de/joomla/forum/showthread.php?t=22218


WICHTIG 2:


Dragon Captions The Elder Council 2.03 + höher
Dragon Captions Fort Akatosh Final
Dragon Captions Guards of Cyrodiill 1.2 + höher
&
alle anderen Dragon Captions & Giskarduk Mods

Wir empfehlen alle diese Mods zusammen zu spielen. Dadurch ergibt sich das Feelings einer einzigen großen Modifiktation.
Alle diese Mods sind komplett Lorefreundlich und bauen aufeinander auf. Besonderes intensive Zusammenarbeit besteht zwischen den 3 oben genannten.
Im Elder Council wird inhaltlich nichts mehr geändert, dafür gibt es jetzt "Addons" wie Fort Akatosh und Guards of Cyrodiill, dort werden noch weitere folgen.
Aber auch in den anderen Mods der Macher findet man Informationen zu den anderen. So gibt es in Kvatch Aftermath Briefe vom Elder Council oder berichte über die Magiergilde (Origin of the Mages Guild)
Im Elder Council werden die Totenbeschwörer angesprochen (The Necromancer), in Fort Akatosh wird von der Sumpffalter Legion aus Guards of Cyrodiil berichtet etc.


DOWNLOAD Fort Aktosh 1.6 DV


Dragon Captions CUO (Cyrodiil Upgrade Overhaul) ResourcePack V.1.5.4b DV noch nicht habt dann ladet es euch hier runter:
http://rapidshare.com/files/204517837/Dragon_Captions_CUO__Cyrodiil_Upgrade_Overhaul__ResourcePack_V.1.5.4b_DV_Teil_1.rar"Teil 1
http://rapidshare.com/files/204547816/Dragon_Captions_CUO__Cyrodiil_Upgrade_Overhaul__ResourcePack_V.1.5.4b_DV_Teil_2.rar"Teil 2
http://rapidshare.com/files/204819291/Dragon_Captions_CUO__Cyrodiil_Upgrade_Overhaul__ResourcePack_V.1.5.4b_DV_Teil_3.rar"Teil 3
http://rapidshare.com/files/204830521/Dragon_Captions_CUO__Cyrodiil_Upgrade_Overhaul__ResourcePack_V.1.5.4b_DV_Teil_4.rar"Teil 4

Das Plugin beinhaltet:
- The Elder Counil DV.txt
- theElderCouncil.esp
- Ordner mit optionalem Elder Council - Unique Landscapes Fallenleaf Everglade Patch
- Meshes Ordner
- Textures Ordner
- DistantLOD Ordner
- Sounds Ordner

Das Archiv bitte entpacken und vollständig in den Ordner Oblivion\Data\ extrahieren (ohne die *.txt).

Nach der Installation im Oblivion-Launcher unter "Spieldateien" die TheElderCouncil.esp aktivieren und das Spiel wie gewohnt starten.

Zur Deinstallation bitte die oben aufgeführten Dateien manuell aus dem Data-Ordner löschen.


Inkompatibilität:
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Hinweise auf Probleme sind im Release-Thread / per PN / per Mail willkommen!

Bisher bekannt:
Streamline and repeatable quests.

Streamline function Kill Corpses seems to cause a miscount for the number of dead corpses in repeatable quests so leave that function turned off. This bug will effect all my mods including Kvatch Aftermath, Fighters Guild Contracts, Origin of the mages guild, The Necromancer as well as The Elder Council, so its a bad idea to have it turned on if you use anything I have made. Reports indicate that only the kill corpses function is a problem, so if the makers of streamline fix his in the future, I would be grateful if somebody lets me know so i can update these docs. Thanks to FatGiant, EK and Hanzo The Razor for identifying this issue and finding the cure. Well done guys :)
- Landschaftsfehler beim gleichzeitigen nutzen von Elder Council mit Total Tamriel und dem UL Teil: Fallenleaf Everglade. Ein Patch ist in Arbeit.


Bekannte Fehler/Bugs:
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Infos zu gefundenen Fehlern/Bugs sind im Release-Thread / per PN / per Mail willkommen!

folgende Probleme sind bekannt geworden:
The Second Door leading up the door is locked for a reason. Do not try and open it, behind that door is Beths original quest areas for the Heist, every door in those areas triggers stage 75 of the heist early. So if you unlock that door and explore beyond it, you will totally screw up the heist quest and will cause the guards in this mod to assume your tresspassing all the time. So do not go beyond that door unless your doing the heist quest.

Also the its best to increase the view distance for trees in your game options if you intend to use Arenthia because Arenthia has a lot of trees and some are so big you can almost touch them before they pop in to view if you do not.

History / Versionsentwicklung:
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Version 1
Changed the lighting in the Elder Council Chambers
Corrected the spelling on various items.
Renamed some locations and NPCs to make them sound more official
Added a Monday/Wednesday/Friday Full Council Meeting between 10am and 2pm.
Added some eye candy effects for the Full Council Meeting between 10am and 2pm.
Added random council briefings between 10.30am and 1.30pm.
Fixed a few floating carpets.

Version 1.1
Fixed a few issues with carpets
Added the Join the legion quest
Added the Dishonourable discharge quest (Tec Temple of the One Mod needed)
Added a new Crook rating to gage the players corruption level to support the new corruption features.
Added several Patrol Quests for the Legion
Added some Rat Infestation Quests for the Legion
Added Promotions for the Legion with benefits at each level.
Added a new corruption system to allow the player to be corrupt and benefit from being corrupt.
Added a new Nobility points system so you can start earning points towards the Duke title right away.
Palace Armour copied and renamed to Dress Armour and awarded to the player when he reached the rank of Captain in the legion.
Added a new NPC called Judge Advocate General as the final Councilor to handle the higher rank quests within the legion.
Various clipping and spelling fixes.

Version 1.1.1
Fixed the missing join the legion trigger that seems to have been broken in the last release preventing people from joining the legion.

Version 1.2
Misc Fixes
Added new Legion and guard greetings within the palace.
Added Lore info for all Septim Emporers (over 133 mp3 files on game lore)
Added the missing Summerset Isle Office
Added the missing High Roch office.
Added Dialog about Current Events in the provinces some counsilors (game lore).
Added new Legion and Imperial Rank Faction icons
Added new Legion and Imperial Quest icons

Version 1.4 (all 1.3 beta info too)
Now Requires The Shivering Isles.
Created a new Judge Advocate General Quest and then disabled it until the Audio is done.
Created a new world space for Arenthia in Valenwood.
Created the city of Arenthia on the new worldspace.
Much work to do on the new city but the eye candy is there in this version.
Minor changes to fighters guild and mages guild.
Removed the door outside the palace.
Added the missing textures for the bathhouse
Added the missing LOD Meshes that caused the blue texture in the distance.
Arenthia additions for this release....
Created and Decorated the Fighters Guild
Created and Decorated the Mages Guild
Created and Decorated the Camoran Clan Buildings
Created and Decorated the Banchee Clan Buildings
Created and Decorated the Camoran Lodging House
Created and Decorated the Bathhouse
Created and Decorated the Arenthia Guards Barrackers
Several Misc FixesPrivate release.
Arenthia additions for this release....
Created a Weapon Smith in the imperial sector
Created a Alchemist in the imperial sector
Created a Mages shop in the imperial sector
Created the Banchee Bar
Created and Decorated several lower class homes
Created and Decorated the several medium class homes
Several Misc fixes to terrain, clipping and floating objects
Created and Decorated all the tree houses.
Created and decorated the palace.
Created new rear enterence to the palace for future expansion.
Added a day time/night time switch for the city to set up the enviroment according to the time of day.
Added the enviromental audio to the city.
Created all the banners and signs for the various shops, clans, bars and palaces in Arenthia.
Fixed the rat infestation issue with the rats spawning in the wrong area.
Added 98 New NPCs to Artenthia.
Created Banchee faction
Created the Camoran faction
Created the Necromancer Faction
Created the Dagon Shrine Faction
Created the Mages Guild Faction
Created the Fighters Guild Faction
Created a limited Thieves Guild faction.
Misc fixes and other changes, too many to mention here.
Added Undercover Skooma Quest
Added Skooma Dealer Profession (Bonus, enables only after the Quest above is completed successfully).
Adjusted the Guildhall path grid
Added lights to various teleporters
Created a New Census and Excise office Tax collection quest
The Nobility points system has been expanded to include several official quests so you can earn points from them too.
Finished off the Imperial Rank system that promotes the player based on the Nobility points they have earned.
Made various tweaks to the points awarded on TEC quests so TEC quests offer more points than Beth quests.
The Ranking and Nobility system are now fully active and designed to be expanded later, which makes this a very important release.

Version 1.5
Tweaked the Rat Quest again, if those experiencing rat spawning problems find this does not fix it, then I recommend they do a mod reset. I have not been able to duplicate the here in my game since the last fix was made to this quest. But I have added more checks to treble check the right rats are spawning in the right location.
Changed the Drunken Dragon Tax Quest target from the original NPC to a new one I created to solve a "Dark Brotherhood killed the other one before" problem.
Tweaked the Imperial Ranks quest to slowly add the player to other factions as he rises up the imperial rank. Viscount and Count are especially important ranks now.
Added Peasants are Revolting Main Plot Quest.
Added Open Revolt Main Plot Quest.
Added Going Native Main Plot Quest.
Added The Wild Hunt Main Plot Quest.
Decorated the Palace Chapel and set up NPCs to use it on Sundays.
Created the Wild Hunt Shrine.
Created the Lower levels of Arenthia for use with the new Quests.
Tweaked the Nobility system slightly to award points for good role play.
Added new a TEC Secrets feature that popup as a reward for players that play the mod properly.
Removed Palace Faction membership from the Legioneers quests.
Revamped Faction membership to allow other Cyrodiil Upgrade mods to detect specific ranks in TEC.
ImperialWatch = Barron Rank
ICFaction = Count Rank
ICPalaceFaction = Duke
By checking for the players membership in those factions, any mod can detect if the player is one of those ranks in TEC.
Added the Administrators office and NPCS and Dialog (basically created and finished it in one go).
Added misc Imperial rank based messages to the guards.
Customised the stuff on sale in Arenthia Shops.
Added special Arenthia only items to the shops.
Fixed the Normal Maps for signs and banners etc in Arenthia (Core file updated to V3)
Added Rent a bed options to both pubs in Arenthia.
Tweaked both the Banchee and Cameron Barkeepers packages so they use the bed in their own pubs spare room.

Version 1.6
Fixed Balroths Manly hair cut issue, now the guards will address him as Duke when he is a man not Duchess :)
Fixed the missing Colovian Representative room and added some flowers so its easy to spot.
Tweaked the Legion Greetings so other legioneers outside the palace may address you correctly occasionally.
Updated some of Aevens Quest Icons with new blue ones supplied by him.

Version 1.7
Fixed the Cyrodiil Upgrade support that was failing to trigger the Kvatch Aftermath 6.9 Rank Updates correctly.
Adjusted some room ownships to work better at Duch/Duchess rank.

Version 1.8
Fixed the Ocato Greeting so it should not turn the player away anymore when Kvatch Aftermath is not installed.
Added a map of Arenthia to the Map screen.
Added fenses around the raised platforms to stop NPCs falling off.
Remade the Signs Normal maps.
Remade the banners Normal maps
The above fixes stop signs and banners appearing at great distances and looking odd.
Weather was added to Arenthia so it has its own eco system now.
No Local maps generated, I did do it but it came to 500meg so i abandoned the idea.
Added a normal map to the Market place so the stalls do not appear so dark anymore.
Added Armour by Ghogiels
Added Weapons and Armour by Nicoroshi
Tweaked all the Arenthia AIs slightly to make them more believable.
Added some of the new Armour and Weapons to some AIs.
Got the Prison working so the player can be locked up inside Arenthia for breaking the law.
Added IronicEcho animated staffs
Added a Market day with new Merchants on Morndas, Middas and Fredas to see the new weapons, armour and staffs.

Version 1.9
Tec now requires the Cyrodiil Upgrade Resource Pack to work and has been reduced in size by about 80meg as a result.
Tec Armour, Weapons and Staffs now standardized and using Cyrodiil Upgrade Resource Pack versions.
Tec Banners now in the Cyrodiil Upgrade Resource Pack not TEC so they are available to other mods as well.
Tec Shops are now standardized and using the CUO settings.
Tec Necromancers now standardized and using the CUO settings.
Arenthia Palace Guards now wear Ordinator Armour.
Misc other improvements and standardizations.


Version 2.0 Dragon Captions the Elder Council

- All voice-overs have been re-mastered

- Added voice lip animations for all 500+ lines of dialog

- Corrected misspellings and some minor dialog issues between voice and text

- Optimized pathgrid?s and path finding for the guards in the IC palace and near Arenthia
- The mod has been cleaned with Tes4 Edit

- In the Legion now:
When you join the Legion at the department of justice, you will still get a full set of legion armor...but from now on you will get a unique cuirass (CUOLegionCuirass) with an attached black cape... This should avoid conflicts with other mods/overhauls/patches changing the legion cuirass... Of course the original Oblivion Legion Cuirass (as long as the form ID is not changed) will work as well.

Also you have to wear only the legion cuirass to be recognized as a legionnaire (listed on duty)...this means you can combine your legion cuirass with any other gear you want...you like to wear your cuirass together with a Battlemage hood or a red skirt, as long as you wear the legion cuirass you are listed on duty.

Note : higher ranks - You have to wear the imperial palace armor...which seems to be more logical... but, to have a bit more of diversification. You can now wear the Black Marsh and Morrowind legion cuirass as well? representing higher ranks from the legions...

- Legion Support:

By playing DC The Elder Council together with DC Fort Akatosh final and DC Guards of Cyrodiil you will be able to wear many more different new legion gears; Skyrim Legion Cuirass (heavy Legion Cuirass with an attached Snow Moth Legion cape), Morrowind Legion Cuirass and Caligae (nice original Morrowind cuirass and roman style caligae...light armor), Skyrim Legion Archer gear ( full set of light armor), Blackmarsh Legion ( Swamp Moth Legion) gear ( full set of mixed armor... heavy /light), Nightblades Cuirass and hood (Legion Cuirass with an attached green cape and green hood...light armor), Imperial Navy cuirass (Legion cuirass with an attached blue cape) at higher ranks...( light version of the Imperial Watch armor with an attached red cape). All this new stuff can be found in different locations or will be given as quest rewards! Every Cuirass is compatible with Tec (listed on duty) and can be combined as you like...

Last but not least... DC has changed the TEC legionnaires so that we have a unique look of the legion now (black capes and legion scutums for the fighting squad)

- Navy Support:
All navy ships have now bigger crews (soldiers/sailors), pathgrids, added to the ship?s, Npc's have wander packages now, soldiers and sailors wearing the same gear as the navy soldiers in our Fort Akatosh and Guards of Cyrodiil Mod...so that we now have a unique look for them, as well.


Version 2.01 ESP only update
- Corrected a bug that failed to address backward compatibility relating to the TecImperialPalaceCuirass script. This should now work properly.
- Changed mod description of the reflect v2.

Version 2.02 ESP only update
- Fixes a compatibility problem when stating your rank at Fort Akatosh, Sergeant Viculus will now recognize your current TEC Legion Rank
- Highly recommend that you update to the latest ESM v1.5.4b of the Dragon Captions CUO Resource Pack (DC CUORP)
- Highly recommend that you update to the latest Fort Akatosh ESP file as well for total compatibility accross all DC mods

Version 2.03 ESP only update
- TEC Legion Patrols are ending now in the Castle Great Hall / County Hall of each city. This makes TEC fully compatible with any Open City mod.
- Fixed bug associated with Dishonorable Discharges and the removal of Legion Specific Items




Kontakt:
========
Falls ihr euch gern bedanken oder Probleme mit diesem Plugin melden wollt, Fragen oder Hinweise habt:

Ihr findet mich im Scharesoft Portal unter "MC King"
Ihr findet mich im TesNexus unter "wobarch"
Ihr könnt eine Mail senden an: mc.king@hotmail.de

Spam-Nachrichten werden nicht gelesen, sondern in jedem Falle sofort gelöscht.

Credits / Danksagungen:
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Mein Dank gebührt:

- Giskarduk für dieses wirklich herausragende Plugin und die Erlaubnis zum übersetzen.
- dem Dragon Captions Team für die Fortführung seiner Arbeit
- Giebi mit dem ich anfing diese mod zu übersetzen und der selbst viel zur Übersetzung beigetragen hat.
- TerryDonelli für die unzähligen Ratschläge.
- Dante 2000 und Schnullerbacke für die Beta-Tests
- Paxter für den Versuch eines Elder Council - T.T. - UL Patch
- Vorians für den Elder Council - UL Fallenleaf Everglade Patch
_ Ich bedanke mich herzlichst bei der Community die mir oft die Kraft gegeben weiter zu übersetzen.
- Falls sich wer vergessen fühlt bitte ich vielmals um Entschuldigung, dieser möge sich doch bei mir melden.
- Bethesda für die TES-Spiele und das Construction Set

- Meinen Eltern für die Gedult und meinem Praktikumsplatz wo ich 3 Wochen lang täglich viele Stunden übersetzen durfte.


- tecra59 für seinen Translator, ohne den die Übersetzungsarbeit wohl zum Albtraum geworden wäre



Credits von Giskarduk:

Cyrodiil Upgrade Resource Pack Resources used by this mod are Credited at the link below in full.
http://www.novazone.karoo.net/Moddersresources.htm

Modders Resource Pack (MRC) (Obselete now the Cyrodiil Upgrade Resource Pack is out)

Special thanks to the ORE which link or host to most of these.

Ore Website: http://www.moddersofore.com/index.htm

ReTextured Curtains Set1 By PhantomVoid
Mr_Siika = MR_SIIKA's RABBITS
jcd13 = Paper Lanterns on Ropes
Razorwing = RazorwingAgora
Metz = Weapon Display Resource
Raistlin2002 = ORE native Tile Set (Repack of Aezarka Resource Pack)
Raistlin2002 = ORE EL dawnwood set (Repack of Aezarka Resource Pack)
Default (no name) = THERMAE v1.1 (Roman Baths)
Ghogiels = Dwemer, Dreugh and BoneMold Armour.
Nicoroshi_Creations (also known as Nicoroshi) = The Bow of Bones, Doomshard, Spirit Blade, Nico's Dreadweave Axe, Nico's Quinga Bow, Obsidian Axe, Talon of Akatosh, Daes' Rakan Sword and Dreadweave Armor.
IronicEcho = animated staffs

All files found inside any folder named MRCompilation in my mods are Modders Resources where permission has already been given for use in other mods. My own work is to be considered a modders resource too and usable in other mods with my blessing. I have started placing my work for various mods in folders named MRCompilation but it is not that well organized. It is however easily identifyable as free to use due to the folder name. MRCompilation stands for Modders Resource Compilation btw and is my way of following the lead of Silka, Razorwing, Metz and other modders excellent example. Thanks guys :)

Voice actors

Giskard
Mack
Ibsen's Ghost
GreenWarden
Lalwende
Sidflax
Wald Woland
Nowena

Other modders resourses made for this mod.

Thanks to

Aeven = Various Quest, Faction and Rank Icons.
Jannix Quinn = Arenthia Guards Armour & Skeleton Staff
Everything else was made by me, take what you need.






Lizenz / Permission / Weiterverwendung:



Die Rechte der DV liegen bei mir, ich habe mich mehrfach absichern lassen, da Giskarduk viele Probleme mit TesNexus hatte.
Dieses Plugin darf nicht kostepflichtig verbreitet werden.
Die Rechte für das Spiel, alle offiziellen Plugins, Zusatzdateien und das Construction Set liegen bei Bethesda Softworks.
Das Plugin bzw. sein Inhalt darf nicht weiterverwendet, verbreitet oder gehostet werden ohne die Einwilligung (Permission) des Übersetzers.
arüber hinaus ist bei einer Verwendung (auch einzelner Teile) eine entsprechende Erwähnung von mir als Übersetzer und von Giskarduk in den Credits/Danksagungen erwünscht.

Die Arbeiten an der Mod werden wohl doch weiter geführt werden.
Giskarduk hat die Rechte der EV an ein neues Team abgegeben. Diese werden die Mod hoffentlich bald weiter ausbauen und verbessern, ich werde die neuen Versionen selbstverständlich auch übersetzen und der Allgemeinheit zur Verfügung stellen.

Der Download ist dieses mal bewusst hier unten. Ich hoffe, dass sich der eine oder andere auf der verzweifelten Suche nach dem Downloadlink die Readme doch durchgelesen hat ;)


DOWNLOAD Ressource Pack:
Teil 1
Teil 2
Teil 3
Teil 4


Download The Elder Council 2.03 (mit Cobl Version)

Download The Elder Councl update fixed esp und neue lipsync



Für die anderen mods von Giskarduk und dem dragon Captions team wird das Ressourcenpaket auch benötigt.




Zusätzlich gibt es die Mods:

Fort Akatosh Thread auf Scharesoft

DOWNLOAD Fort Aktosh 1.6 DV

&

The Elder Council - Der Tempel des Einen Direkt Download


Kurz-Beschreibung von Elder Council - Der Tempel des Einen:

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Sprachversion: deutsch mit Englischen Soundfiles

Diese Mod ist ein Teil des Elder Council Mods, läuft aber auch ohne das Elder Council.
Die Soundfiles sind auf Englisch, da aber alles andere auf Deutsch ist (natürlich auch die Dialoge) dürften sie nicht stören.
Falls jemand lieber keinen Sound haben will kann er den Soundordner einfach löschen. Die Stimme des Sprechers ist auch nicht die beste wie ich finde.



So Wichtig das ist nicht die Hauptmod also nicht The Elder Council. Das sollte man aber spätestens bei der Größe des Downloads merken.
Dies ist nur eine nette kleine Ergänzung. Nach dem Hauptquest erscheinen im laufe der Zeit einige Meldungen. In folge dieser wird der Tempel des Einen neu aufgebaut.
Es hat von daher (noch) keine Wirkliche Quest.
Ob diese noch kommt... Wer weiß wer weiß... der Author ist immer für eine Überraschung gut.




Dies bitte nur lesen wenn man alleine nicht weiterkommt.



- Die Schriftrolle ist im Rappenkurier unter anderen auf einem Tisch versteckt.

- Es gibt einige Geheimräume, der eine ist wohl noch nicht fertig gestellt. d.h. man hat eine 2. tür die aber nicht betretbar ist. Es kann sein das sich das später noch ändert. erstmal jedoch nicht.

- mit dem ersten Questeintrag ist es noch nicht vorbei lol. also ruhig ein wenig Geduld.

Lizenz / Permission / Weiterverwendung:
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Dieses Plugin darf nicht kostepflichtig verbreitet werden.

Die Rechte für das Spiel, alle offiziellen Plugins, Zusatzdateien und das Construction Set liegen bei Bethesda Softworks.



Das Plugin bzw. sein Inhalt darf nicht weiterverwendet, verbreitet oder gehostet werden ohne die Einwilligung (Permission) des Autors.

Darüber hinaus ist bei einer Verwendung (auch einzelner Teile) eine entsprechende Erwähnung von mir als Übersetzer und von Giskarduk in den Credits/Danksagungen erwünscht.







Ich wünsche euch viel Spaß und Erfolg mit dieser Mod, ich hoffe es sind keine Fehler mehr in der Mod enthalten. Ansonsten meldet euch bitte unverzüglich bei mir per pn.
Über Rückmeldungen hier im Thread würde ich mich wirklich sehr freuen!

Über ein hochladen auf das Portal würde ich mich sehr freuen.

Ich wünsche euch nachträglich frohe Weihnachten und ein guten Rutsch ins neue Jahr!



MC King
 
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Ah, endlich ist es fertig! :)
Sehr schön, jetzt werde ich mir mal die drei Sachen ziehen - nur der Link zum Tempel des Einen verweist hier im Thread auf eine Seite mit ... äh ... Essen :lol:
 
Daas was hier von Mcking geleistet wurde ist einfach enorm. Ich weiß, wovon ich spreche. Die Idee diese Mod zu übersetzen kam mir ursprünglich als ich die englische ReadMe las und "verstanden" hatte. Von diesem Schritt bis zur Erlaubnis durch den Original Modder war dann ur ein kleiner Schritt.

Bedingt durch zum einen massive private Probleme (Familie) aber auch technische Schwierigkeiten mit meinem damaligen PC habe ich mich dann schweren Herzens (ich hatte wirklich Spaß an der Arbeit) aber doch dann gerne entschlossen die Fortführung der Übersetzung Mcking zu übergeben.

Ich denke diesen Scritt haben wir alle nicht zu bereuen. Was hier geleistet wurde kann man nur ermessen, wenn man selbst einmal ein solch großes Projekt begonnen hat.


Hut ab, Mcking, dein Baby ist jetzt so groß geworden das es auf eigenen Beinen stehen kann. Hoffen wir, das die Comunita ihm jetzt erlaubt das Laufen zu lernen. Noch einmal Danke für diese großartige Arbeit
 
@ master_of-games: Oh, ja gesehen und gefixt.



Vielen Dank für die Rückmeldungen, es tut gut endlich damit fertig zu sein. Jetzt fehlt noch die Angleichung und dann stürze ich mich wahrscheinlich auf die nächste Mod.... Oo


:p

MFG
 
Yeah, jetzt ist es endlich draußen! Vielen Dank für's übersetzen! Schon die Beschreibung *sabber*


EDIT: Was genau entgeht mir denn wenn ich "Unique Landscapes - Fallenleaf Everglades" weglasse?

TT werd ich mir dann wohl ziehen. TT wäre jetzt aber noch inkompatibel zu Elder Council bis es den Patch gibt oder?
 
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Nein, entschuldige wenn ich mich umständlich ausgedrückt habe.


The Elder Council ist kompatible mit Total Tamriel, wenn man The Elder Council nach Total Tamriel läd.
The Elder Council ist inkompatible mit Fallenleaf Everglades, aber es gibt einen Patch, dieser ist auch im Paket vorhanden. Dadurch wird die Mod Elder Council mit Fallenleaf Everglades kompatible.
The Elder Council zusammen mit Total Tamriel und Fallenleaf Everglades ist momentan inkompatible. An dem Patch wird wie gesagt gearbeitet.

Dir entgeht zum einen die wunderschöne Landschaft der Mod dort kommt man so ja nicht wirklich hin, durch Arenthia kommt man da aber öfters hin. die Straße führt direkt durch dieses Gebiet... Traumhaft kann ich da nur sagen.

Achja bevor ich es vergesse, es dürfen jederzeit Addons veröffentlicht werden. Wer also schon immer Lust auf eine tolle Questmod hatte, die bisherigen Städte aber nicht mehr anrührern wollte, weil sie z.B. zu voll waren kann gerne in Arenthia modden.
Dies steht jedem frei, sowie Giskarduk als auch ich würden uns über eine solche erweiterung sehr freuen!

Hoffe ich konnte helfen.

MC King
 
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endlich ist sie draußen:hah::hah::hah:

nur blöd ist das ich sie mir jetzt bei rapid saugen muss
*hust* ****** *hust* rapid *hust* saftladen *hust*
 
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Danke für die Übersetzung!
Ich warte noch,bis es hier gehostet wird,Rapidshare ist alles andere als schnell:( :)lol:)
Bewirkt das PI große Veränderungen an der Welt oder nur am Palast?
 
Hallo MCKing,
mit dieser Übersetzung hast du den Oblivionspielern einen großen Gefallen getan. Ich habe es mir gerade gesaugt. Ich möchte dir an dieser Stelle dafür danken. Vor einiger Zeit habe ich schon etwas darüber gelesen und seitdem verfolge ich es. Nun endlich ist es da. Gut gemacht. Meine volle Anerkennung für diese hervoragende Arbeit

Mach weiter so Junge


Der beste Dank von
Bernd009
 
Ja, die habe ich natürlich auch gesehen.

Vor einem Download rate ich aber dringend ab, diese Files wurden ohne die Erlaubnis von Giskarduk hochgeladen und verändert.
Dort gibt es wieder massive rechtliche Probleme ich lese jeden Tag auf der Hompage von Giskarduk, die Mods werden wohl bald wieder verschwinden.


Hier mal die Stelllungnahme:


Elder Scrolls Fans ignore my wishes AGAIN.

This is the sort of seasonal cheer I usually get from Elder Scrolls fans.

Hot on the heels of TesNexus removing private data from my account and giving it to a third party without my permission, then banning my mods from TesNexus and limiting my access when I complained about what they had done to my account and my work, we have another example of the lack of respect Elder Scrolls fans show towards their favourite mod makers.

It seems ZeroCool has uploaded versions of 5 of my mods to filefront under without my permission or the permission of Dragon Captions who have taken over developement of my mods and done so 3 days before christmas, nice ay, another attempt to piss me off over christmas.

Also he seems to have pulled off a christmas miracle and cleaned and tested 5 of my mods in less than 2 weeks, something even I cannot do and I made these mods. Ever get the feeling he ran them through Tes4View and uploaded the resulting harmful mess without asking for permission because he knew dam well I would never give it.

Somebody else also tried uploading a new version of Kvatch Aftermath to TesNexus recently, but it was removed. I was told it was a bug fest but only heared about it tonight.

Nice people these Elder Scroll fans, I left the mods online for them and this is how they repay me.

The ZeroCool matter has been reported to Filefront and is clear breach of my stated wishes for my own work.

I want to remind people that only Dragon Captions has permission to continue developing the English versions of my mods in the future. Foreign language versions by other teams may appear but all English versions must come from Dragon Captions or have Dragon Captions permission first. DC also know how these mods where made because its members helped test them originally and are in direct contact with me if they need my help. Any enquiry involving them can be checked very quickly if I am contacted first about suspicious uploads.
Edit: ahja, man siehts auch schon an dem kleinen Kommentar von Giskarduk, das unter dem Download steht... ;)

Alles andere kann weiterhin hier nachgelesen werden:
Klick


@ Alle: vielen Dank für die Rückmeldungen, ich weiß jetzt was für eine Arbeit eine vernünftige Übersetzung ist und bin daher besonders von Threed beeindruckt, der unsere Community schon mit so vielen Modifikationen versorgt hat. Hut ab!
 
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Man muß schon ziemlich frech und/oder dumm sein, um sich so zu verhalten.
Ne ne, ich lade mir nur Deine DV herunter, versteht sich.
 
Hat es einen bestimmten Grund, dass du die Ränge der Faction Reichsebene nicht mit übersetzt hast? Ist mir beim Spielen aufgefallen, dass die noch englisch sind.
 
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gut aufgepasst, nein natürlich hat das keinen Grund. Im Translator waren die nicht zu sehen obwohl ich extra alles aktiviert habe... ich werde da wohl nochmal im cs nachschauen müssen.

Vielen Dank für den Hinweis. Wie gesagt sollte irgendwas noch nicht stimmen gebt mir bitte per pn bescheid. Das die Ränge nicht im translator stehen wußte ich nicht. Ich musste ein paar kleinere Sachen auch "von Hand" im cs suchen und übersetzen, die Ränge werde ich da auch noch finden. Ich werde mit dem Upload dann noch ein wenig warten falls jemand noch weitere Fehler findet. Ich möchte nicht, dass ihr die esp wegen jeder Kleinigkeit erneut runterladen müsst.
 
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wow, top mod, top übersetzung. Erstma danke dafür.

Ich hab folgende Probleme:

1. Die Texte blenden sich zu schnell aus, das heißt wenn ich mit jemandem rede, komm ich nich mit dem Lesen hinterher. Weiß vielleicht jemand ob man das langsamer stellen kann oder so?

2. In Arenthia finde ich diesen Jäger mit dem man sprechen soll einfach nicht. Edit.: Hat sich gefunden.

3. Der Kaiserliche Legionsoffizier gibt mir keine Aufgaben. ist das normal ?

4. Ist es normal das ich in Arenthia auf der Stadtkarte nicht die Namen der Häuser sehe?

Danke schonma im Vorraus und nochma Danke für diese Hammer Mod-Übersetzung
 
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1. Die Texte blenden sich zu schnell aus, das heißt wenn ich mit jemandem rede, komm ich nich mit dem Lesen hinterher. Weiß vielleicht jemand ob man das langsamer stellen kann oder so?

Das liegt daran, dass du den Ordner mit den Voice-Files gelöscht hast - ändern lässt es sich am einfachsten mit der OBSE-Mod Elys Universal Silent Voice.
Andernfalls kannst du auch TES4Gecko benutzen und dort unter 'Generate Responses' die .esp von The Elder Council auswählen.
 
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Okay danke ich werds probieren. Aber ich bin mir sicher ich hab nix gelöscht.
Ich hab keine Ahnung wie ich diese Sachen Installieren/Benutzen soll... Ich probiers einfach auf gut Glück.
 
Hallo,

Ja ich denke du wirst die Sounddateien gelöscht haben. Im Download sind diese ja enthalten.
Wenn du das bewusst gemacht hast um keine englische Sprache zu haben, dann folge am besten den Schritten von master_of-games.

Mir ist noch ein Fehler aufgefallen, in der esp scheint der translator einige der Kaiserübersetzungen nicht angenommen zu haben. Das arbeiten mit Plugindatenbanken kostet mich nerven... :roll: wird natürlich auch gefixt.
Dank Threeds Hilfe weiß ich nun auch wie ich die Ränge im cs am besten übersetzen kann. =)

Der Offizier sollte dir als erstes die Aufgabe geben, dass du nach Anvil patroullieren sollst.
Du bist schon in Arenthia? :p ich bin mir nicht ganz sicher, weil ich noch nicht viel Zeit hatte um die Mod selbst zu spielen, aber laut meinen Übersetzungen dürftest du erst nach der Bitte von Ocato nach Arenthia gehen. Oder bist du schon von der Story so weit, dass du in Arenthia sein sollst? Irgendwann hat der Offizier ja auch keine Aufgaben mehr für dich. Es gibt dann andere die dir die Aufgaben erteilen. z.B. die Beamtin vom Steueramt, die Wehrdiziplinarsanwältin oder Ocato selbst.


Über weitere Rückmeldungen würde ich mich wie gesagt sehr freuen. =)


Edit:

Ja er gibt die Aufgaben/Befehle für die Hauptquest, aber erst wenn du soweit bist..

Anfangs wirst du "kleinere Aufgaben erledigen" irgendwann kannst du zu Ocato und er wird dich darum bitten, dich mal in Bravil umzuhören... ;) damit startet alles


Das ist ja das tolle, du kannst in die Mod einsteigen wann auch immer du willst, wenn du schon hunderte Aufgaben für das Reich z.b. bei der HQ gemacht hast, dann musst du auch nicht mehr simple Ratten jagen sondern kannst direkt in den "höheren Bereichen" anfangen ;)


Edit 2:

Achja, eines noch. Ich habe mir erlaubt einige der Antworten ein klein wenig abzuändern, damit z.B. beim Steuern eintreiben mehr Abwechslung entsteht. Dort stimmen die Soundfiles also nicht 100% mit dem Text überein, auf das Spielgeschehen hat das aber keinerlei Einfluss und soll nur eine kleine Verbesserung meinerseits sein.
 
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