Vorstellung Static Mesh Improvement Mod

Bis zur 1.29 problemlose Installation mit dem NMM.
Bei der 1.30 meldet NMM: The mod was not activated
Was nun, was tun ?
Jetzt habe ich erst mal wieder die 1.29 installiert.
 
Der Fehler kann auftreten, wenn du gerade ein MOD installierts und zusätzlich eine neue MOD herunterlädst. Das hatte ich auch schon. Einfach die Installation nochmal starten und warten bis NMM damit fertig ist. Erst dann weitere Aktionen im NMM starten.
 
Das ist leider nicht die Fehler Ursache.
Edit:
Fehler gefunden.Fraps, das zeitweise im Hintergrund lief, hat mir die Festplatte im Lauf der Zeit mit 19,5 GB Video zugemüllt. Es war also kein Platz mehr.
Jetzt ist alles wieder OK.
 
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Er hat wieder zugeschlagen: Version 1.3.1


  • SMIM'd the Nordic Catacomb (norcathallbg) series that used low polygon skeletal remains. Now uses the highly-detailed skeleton creature mesh and texture.
  • Minor UV fixes for Nordic Catacomb (norcathallbg) series on the rock parts.
  • Updated adventure load screen art that used a lantern (loadscreenadventure01.nif). Now uses SMIM lantern for lantern install option.
  • Updated barkeep load screen art that used a tankard (loadscreenargonianbarkeep.nif). Now uses SMIM tankard.
  • Updated my tankard textures to fix teal mipmap issue.
  • Updated the Dawnguard Bloody Tankard to use my SMIM'd tankard mesh and new bloody texture.
  • Minor fix to Riverwood Lumbermill mesh to fix wrong number of BSLOD polygons (my issue). May make no difference in-game but fixed anyway.
 
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Neue Woche neue Version: 1.32 ist online.

Version 1.32 January 20, 2013
SMIM'd the Quill object used in about 60 places. The default mesh was ok but the texture was terrible. I improved the mesh and made a new texture.

Es wurden die Mesh verbessert und die Texturen der Schreibfedern neu gemacht.
Quill.jpg
 
Zuletzt bearbeitet:
Dieses mal hats 2 Wochen fürs neue Update gebraucht, dafür gibts auch mehr davon. Version 1.33 ist online
Version 1.33

Updated adventure load screen art that used a quill (loadscreenadventure01.nif). Now uses SMIM quill.
Made Tankards and 3D Skeletal Remains optional installs in case people don't want them.
Made an alternate darker Tankard texture that looks more like the vanilla tankards. The default SMIM install still uses the brigher texture.
Fixed Skeleton Skull misaligned cheekbones and fingers on Nordic Catacomb big series (norcathallbg) (my mistake).
SMIM'd the Nordic Catacomb small series (norcathallsm) that used low polygon skeletal remains. Now uses the highly-detailed skeleton creature mesh and texture.
UV fixes on the coin bag meshes (coinbaglarge.nif, coinbagmed.nif, coinbagsmall.nif) for the rope and bag and vertex placement changes on the rope since I just happened to spot these errors.
 
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Heute ist die englische Version 1.34 erschienen: Download

Changelog:
  • SMIM'd the Farmhouse Woven Fence set used in over 800 places. Now featuring real 3D branches instead of the ugly flat 2D texture. Dense or light install options added.
  • SMIM'd the Dreamcatcher (wallbasket meshes) series to replace the ultra-ugly 2D feathers with real 3D feathers, the same feather mesh as the Quill.
  • Included SMIM'd Quill for writing animation mesh as well.
  • Fixed missing alpha on Nordic Catacomb small series (nrcathallsm), which was my mistake. Thanks to Pow_R_Toc_H for spotting this.
  • UV fixes for the transparent dirt on the Nordic Catacomb small series, which I spotted when fixing my mistake above.

Edit: Und keine 24 Stunden später gibts bereits die englische Version 1.341:

Changelog:
  • Fixed norcathallsm1way01.nif mesh that got corrupted for no apparent reason causing a CTD upon loading a cell using that mesh. Grr.
 
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Und wiederum keine 24h später die nächste Version 1.342: Download

Version 1.342

Fixed missing alpha properties on three Nordic Catacomb small series meshes that I accidentally deleted.
On the bright side, fixing the alpha error let me find and fix a vanilla mistake on norcathallsm3way01.nif & norcathallsm3way02.nif (leather piece floating in mid-air on L1_Details01 block).
 
Die kann einfach verwendet werden :) Der Download hier ist auch einfach nur die englische Version, die so oder so keine Textänderungen verursacht.
 
Die kann einfach verwendet werden :) Der Download hier ist auch einfach nur die englische Version, die so oder so keine Textänderungen verursacht.

:huh: Und was ist mit den 6 geänderten Locations?

- Angas Mühle: Wohnhaus
- Hod und Gerdurs Haus
- Roriks Anwesen
- Lunds Hütte
- Frostdiestelhof
- Klimmeks Haus

Die bekommen doch dann wieder ihre englische Bezeichnung.
 
Hallo Scharesoft,

wenn du möchtes und es erlaubt ist, kann ich dir meine Übesetzung zuverfügung stellen. Ist mit TES5Edit gemacht worden.

Wiso wird dein Name als Sternchen angezeigt?
 
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übersetzung ? bei SMIM ? wo mittlerweile fast jeden tag was neues kommt ? ^^ (kann natürlich auch sein das dies wieder abflacht, wenn der modder kein bock mehr hat ^^)
 
Vielleicht ist auch keine Übersetzung nötig, wenn die ESP seit der Übersetzung von Scharesoft die gleiche geblieben ist. Dann müsste man die mitgelieferte ESP einfach durch die von Scharesoft ersetzen.

@Ulle: Du hast das c in Scharesoft vergessen, daher nimmt das Forum an, du möchtest auf eine Austauschbörse für Programme (Share = Austausch, soft = Software) verweisen, was (aber nicht muss) illegal sein kann. Daher wird es von der Forensoftware mit Sternchen versehen.
 
Zuletzt bearbeitet:
@ GraVe23
Habe mir gerade die Version 1.342 angesehen dort sind auch nur die 6 geänderten Locations also kann man die 1.3 Version dafür benutzen.Version 1.3 ist die Version die ich habe. Übersetzung ist vieleicht auch übertrieben da nur die 6 geänderten Locations eingedeutscht werden.

@ FortuneHunter
Oh man und ich hab es versucht dreimal zu ändern und kein mal ist mir aufgefallen das ich das c übersehen habe, na ja ich und die Deutsche Rechtschreibung waren noch nie gute Freunde.
Habe es korrigiert.
Danke für den Hinweis.
 
Heute ist die englische Version 1.35 erschienen: Download

Changelog:
  • Mesh fix for side panel on commonshelf03.nif.
  • Mesh fix for bottom of commonshelf01.nif, commonshelf04.nif, commonshelf04open.nif, uppershelf01.nif.
  • UV fixes and restored missing triangle on wardrobe01.nif, commonshelf01.nif, commonshelf04.nif, commonshelf04open.nif, commonshelf05.nif, cupboard01.nif, uppercupboard01.nif, uppershelf01.nif, uppershelf02.nif, upperwardrobe01.nif).
  • Updated a few furniture shelf meshes to reduce visible seams on the top planks (commonshelf03.nif, commonshelf04.nif, commonshelf04open.nif, commonshelf05.nif, uppershelf02.nif).
  • Removed Rim and Back lighting flags from the Tomato. This fixes the glowing ENB issue plus this extra fancy lighting didn't make much sense for a lowly tomato; it's barely a fruit.
  • Slightly updated dwemer clutter texture to make it just ever so better.
  • Made the darker Tankard texture the default install when doing a quick full installation. I did this since it is closer to the vanilla appearance so better for lore.
  • New all gray Farmhouse Woven Fence option for those who prefer the gray look to the multi-colored. Does not reduce flickering since the flickering is caused by how the engine works.
  • Minor UV fix on potions load screen to fix feather black line (loadscreenpotions01.nif).
  • Updated DLC02 Dragonborn adventure02 load screen art that used a lantern (loadscreenadventure02.nif). Now uses SMIM lantern for lantern install option. Dragonborn NOT required.
  • Updated magic shop load screen art that used a lantern (loadscreenshopsmagic01.nif). Now uses SMIM lantern for lantern install option.
  • Updated money load screen art that used a quill (loadscreenmoney01.nif). Now uses SMIM quill.
  • Fixed ugly seams and UV stretching on skeleton NPC and its variants. This is a non-static mesh fix but I've included it anyway. All mods that edit or add new skeleton NPC meshes should be updated using my fixed skull.
  • Fixed ugly seams and UV stretching on all human skeleton skulls. This includes three load screen arts (sinister, skeleton, magic shops). I may have missed some that are hiding as part of other random meshes. Report if you see some.
  • SMIM'd the Dwemer Gyro (dwarvengyro.nif) and Centurion Core variant (centuriondynamocore01.nif). The default was a really low-polygon mess with a recyled texture that barely fit.
  • Mesh fix for side panel on cupboard01.nif and uppercupboard01.nif.