Vorstellung Static Mesh Improvement Mod

Ja kannst du. Nicht vergessen, einen neuen Bashed Patch erstellen ;)

Was ist damit gemeint?


Übrigens habe ich versuchsweise die o.g. esp sowohl im Launcher als auch versuchsweise im NMM deaktiviert aber mir werden weiterhin die englischen Bezeichnungen in Weißlauf und Flusswald angezeigt.

Außerhalb der Städte wiederum nicht...komisch!!!
 
Der Patch von SkyRe ist aber nicht der Bashed Patch.

Der von SkyRe heißt Reproccer.esp. ;)

@Ontopic;

Den Bashed Patch erneuert man durch die Einsetzung von Wrye Bash.
 
Neue Version

[h=2]Version 1.60[/h]-Restored proper dirt skirts to all green cave dirt cliff meshes (cavegcliffs series) used in over 650 places. This hides the horrible seams between dirt and rock that Bethesda inexplicably ignored. This is a massive improvement; amazing work Brumbek!
-The restored dirt skirts also feature a custom SMIM texture featuring a modified skirt texture to fit the green cave theme. This should blend fine with any texture replacer.
-Restored proper roots texture for cavegcliffs01.nif, cavegcliffs02.nif, cavegcliffs03.nif, cavegcliffs03ns.nif, cavegcliffscornerin01.nif, cavegcliffscornerin01ns.nif, cavegcliffsisland01.nif, and cavegcliffsisland01ns.nif. The original meshes applied the rock wall texture to the roots, which made the game pretty much unplayable in my opinion.
-Replaced my blacksmithforgemarker.nif and blacksmithforgemarkerwr.nif meshes with the USKP versions since they had other improvements. I also further improved the hot coal pokers UV mapping. USKP may wish to include this.
-Error fixes for caveirwalldoorl01.nif, caveilwalldoorl01.nif, caveifwalldoorl01.nif, and caveiswalldoorl01.nif. UV fix and edge turns on the rock wall. Ice rim fix to set vertex alpha color to 0 for 6 vertices to remove seams on ice trim polygons on both sides.
-Error fixes for caveirwalldoorlb01.nif, caveirwalldoorlb03.nif & caveirwalldoorlr01.nif. Ice rim fix to set vertex alpha color to 0 for 6 vertices to remove seams on ice trim polygons on both sides.
-UV fixes for rock wall and one vertex color fix for cavegebalconycurve01.nif, cavegebalconycurve02.nif, cavegebalconycurve03.nif, and cavegebalconycurve04.nif.
-UV fixes for rock wall and one vertex color fix for cavegbalconycurve01.nif, cavegbalconycurve02.nif, cavegbalconycurve03.nif, and cavegbalconycurve04.nif.
-UV fixes for cavegebalconyramp01.nif and cavegebalconyramp02.nif. Although both have horrible seams still.
-UV fixes for cavegbalconyramp01.nif and cavegbalconyramp02.nif. Although both have horrible seams still.
-UV fixes for cavegbalconystraight02.nif and cavegebalconystraight02.nif.

http://skyrim.nexusmods.com/mods/8655
 
Das WiP-Projekt ist wieder aktualisiert worden:
Version 1.62 January 30, 2014

SMIM'd the Windmill fans to be 3D instead of 2D. The SkyFalls and SkyMills mod is compatible and recommended. Just make sure you install SMIM last. A vanilla-sized windmills version is included in the full mod package.
Note the windmills do flicker a bit at a distance simply because there isn't enough pixel density on 1080p and lower resolutions. If it bothers you, you can choose to not install the windmills.
Also note I fixed some clipping issues with the larger windmills. There still isn't collision on the fans because I'm not sure if the Skyrim engine allows collision on animated non-convex shapes.
Thanks to SjoertJansen for SkyMills and pfaffendrill for the larger windmills idea.


Version 1.61 January 4, 2014

SMIM'd the Imperial Sconces used in over 700 places (impwallsconcecandle01.nif, impwallsconcecandle02.nif, impwallsconcecandleoff01.nif, and impwallsconcenocandle01.nif). Thanks to raiserfx for his great base texture I used.
Slightly improved the Imperial Sconces candle UV mapping (vanilla fixes).

Nexus

Gruß
Elandra
 
Ich probiere gerade diese Mod mit anderen zu kombinieren. Laut Anleitung soll man ja zuerst SMIM installieren und dann etwaige andere Textur-Mods. Das Problem ist jetzt, dass z.B. eine Textur an der Brücke bei Flusswald, die von SRO kommt, nicht geladen wird. Statt dessen kommt die Vanilla-Textur zum Einsatz. Lösche ich den Ordner "Brigdes" aus dem SMIM-Meshes Ordner, dann wird die korrekte Textur geladen.

Das Löschen von den ESP-Files von SMIM bringt nichts. Solange die Meshes da sind, wird die Vanilla Textur geladen, egal welche Textur eigentlich im Texturen-Ordner vorliegt. Das wird ja dann bei anderen Texturen gleich sein und ich müsste alles per Hand rausfiltern? Gibt es da eine einfachere Lösung?

Info: Skyrim liegt gerade absolut Vanilla (v1.93 ohne Unofficial Patches o.ä.) vor, lediglich SMIM und SRO zum Testen geladen.
 
Damit mir hier keiner erzählt, er wüsste nicht, dass Brumbek noch immer an seiner Big Mod arbeitet:

Heute ist Version 1.74 erschienen.

Nach wie vor gibt es ein paar .esp-Dateien, die englischsprachige Ortsnamen enthalten. Wer nur deutsche Namen in seinem deutschen Spiel haben möchte (so wie ich :) ), muss die .esp's einmal im TESVTranslator öffnen und neu abspeichern (keine Sorge, der Translator kennt alle Orte, wenn ihr die Bibliothek ordnungsgemäß angelegt habt).

Gruß
Elandra
 
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Nach wie vor gibt es ein paar .esp-Dateien, die englischsprachige Ortsnamen enthalten. Wer nur deutsche Namen in seinem deutschen Spiel haben möchte (so wie ich :) ), muss die .esp's einmal im TESVTranslator öffnen und neu abspeichern (keine Sorge, der Translator kennt alle Orte, wenn ihr die Bibliothek ordnungsgemäß angelegt habt).

Wie ist das eigentlich gemeint mit...wenn ihr die Bibliothek ordnungsgemäß angelegt habt...?

Mfg
 
Damit ist gemeint, dass du zuallererst neben den deutschen Strings auch die englischen besitzt, die im selben Ordner liegen müssen: ...\Skyrim\Data\Strings.

Das muss dann so aussehen:


Im nächsten Schritt öffnet man den TESVTranslator und klickt unten auf "Tutorial", da steht drin, wie man das macht. :-D

Aber weil heute Sonntag ist, habe ich dir einen Screenshot der Anleitung erstellt:


Wenn alles richtig gemacht wurde und es geklappt hat, kann TESVTranslator diese Mod hier automatisch übersetzen. ;)

Gruß
Elandra

Wer den Translator nicht hat oder nicht haben will, oder keine Ahnung von dessen Handhabung hat oder haben will, dem kann ich auch die deutschen .esp's hochladen. Ich denke nicht, dass ich Brumbek dafür um Erlaubnis fragen muss, schließlich ist es keine Übersetzung im eigentlichen Sinn, sondern nur eine Anpassung an die deutsche Version, und desweiteren wird dadurch ja nicht die Mod in ihrer Funktion verändert oder sonstwie modifiziert. ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
Für den Fall, dass es aufgrund der Ereignisse der letzten Tage untergegangen sein sollte, Brumbek hat am 24.04.2015 ein Update für SMIM veröffentlicht. Die aktuelle Version ist 1.75, der Download der Vollversion beträgt 774,516kb.

Änderungen in dieser Version:

Version 1.75
-Added many Hearthfire meshes to use SMIM variants. Most of these are the menu interface versions shown when building the objects.
-Hearthfire version of noble round table mesh (byohinterfacenobletableroundchairs01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of noble square table mesh (byohinterfacenobletablesquarechairs01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper single bed mesh (byohinterfaceupperbedsingle01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper bench mesh (byohinterfaceupperbench01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper chair mesh (byohinterfaceupperchair01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper chest mesh (byohinterfaceupperchest01.nif) added to install folder 40 Furniture Chests. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper dresser mesh (byohinterfaceupperdresser01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper end table mesh (byohinterfaceupperendtable01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper shelf mesh (byohinterfaceuppershelf01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper display shelf mesh (byohinterfaceuppershelfdisplay01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper table drawers mesh (byohinterfaceuppertabledrawers01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper table drawers display shelf mesh (byohinterfaceuppertabledrawersdisplay02.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper round table mesh (byohinterfaceuppertableround01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper square table mesh (byohinterfaceuppertablesquare01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of upper wardrobe mesh (byohinterfaceupperwardrobe01.nif) added to install folder 02 Furniture. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of noble table mesh (byohinterfacenobletablelong01.nif) added to install folder 42 Furniture Noble. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of noble chair 1 mesh (byohinterfacenoblechair01.nif) added to install folder 42 Furniture Noble. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of noble chair 2 mesh (byohinterfacenoblechair02.nif) added to install folder 42 Furniture Noble. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of chandelier mesh (byohinterfaceimpchandelier01.nif) added to install folder 72 Chandeliers. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of one basement mesh (byohinterfacebasement01.nif) added to install folder 60 Hearthfires Stuff. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of archery target (byohinterfacearcherytarget01.nif) added to install folder 60 Hearthfires Stuff. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of skeleton trophy (byohhousetrophyskeleton01.nif) added to install folder 26 Human Skull Fixes. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of interface animal rings (byohinterfaceanimalring01.nif) added to install folder 45 Hanging Rings. Hearthfire not required.
-Hearthfire version of smelter (invsmelter01.nif) added to install folder 19 Smelter. Hearthfire not required.
-Updated cratesmall01.nif to incorporate USKP collision fix.
-Updated ruinspot01.nif to incorporate USKP collision fix.
-Updated ruinspot03.nif to incorporate USKP collision fix.
-Updated upperendtable02.nif to incorporate USKP collision fix.
-Updated testskeleton.nif to fix a vanilla UV error I never noticed. Very minor.
-Fixed wrong folders for two ice caverns meshes (caveifwalldoorl01.nif and caveilwalldoorl01.nif). Now the mesh fixes actually work. Thanks lexo1000 for letting me know.
-Fixed misspelled folder for half-size hawk texture. Thanks Darthsith and blennus.
-Deleted the moonsugar01.dds and moonsugar01_n.dds from the Half Size textures install folder since this was from the High Quality Food and Ingredients mod and was accidentally put in the SMIM archive.

Grüße
Myrddin
 
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SMIM wurde auf Version 1.76 aktualisiert

Changelog

Version 1.76
  • SMIM'd the imperial pressure plate trap (trappressureplatemetal01.nif) used in over 60 places. Only took 6 months to finally get the motivation to finish it. Thanks to donators for giving me a nudge.
  • SMIM'd the Imperial Wall Shackle (imperialwallshackle01.nif) used in over 80 places. Part of the 71 Candelabras Sconces Walltorches install folder.
  • Minor UV fix for several Imperial meshes previously SMIM'd (impwallsconce02candleoff01.nif, impwallsconce02candleon01.nif, impwallsconce02nocandle01.nif).
  • Fixed cave lamp mesh (cave_lamp01.nif) to fix totally incorrect rope normal map texture, my mistake. Thanks to benhat for spotting this.
  • Improved the rabbit texture (vanilla texture was very bad, I'd have to reanimate the entire rabbit to truly improve it).
  • Changed folder name for non-dense woven fence to 18 Farmhouse Woven Fence since it is the recommended install option now. Updated both installer scripts.
  • Hearthfire version of two woven fence meshes (invanimalpen01.nif, invgarden01.nif) added to install folder 18 Farmhouse Woven Fence. Hearthfire not required.
  • Fixed wrong folders for another ice caverns meshes (caveiswalldoorl01.nif). Now the mesh fixes actually work. Thanks raiserfx for letting me know.
 
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An Alle!

Ebenfalls mal wieder ein Update erschienen für "Static Mesh Improvement Mod - SMIM". Aktuell ist es die Version 1.84.


!!! Aber, die UPDATE- Datei mit der Angabe "SMIM Update to 1-84 from 1-76" stimmt nicht, da es immer noch die Version "SMIM Update to 1-83 from 1-76-8655-1-83.7z" ist. Also für diejenigen, wie mich auch, abwarten, bis die richtige Version kommt!
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8655/?

Mfg, SirPercy.
 
An Alle!

Ebenfalls mal wieder ein Update erschienen für "Static Mesh Improvement Mod - SMIM". Aktuell ist es die Version 1.84.


!!! Aber, die UPDATE- Datei mit der Angabe "SMIM Update to 1-84 from 1-76" stimmt nicht, da es immer noch die Version "SMIM Update to 1-83 from 1-76-8655-1-83.7z" ist. Also für diejenigen, wie mich auch, abwarten, bis die richtige Version kommt!
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8655/?

Mfg, SirPercy.

- So, nun ist die koriegierte Fassung erschienen!!
Mfg, SirPercy
 
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