Vorstellung Static Mesh Improvement Mod

Auf der Seite des Original Addons gibt es u.a. auch einen deutschen Sprachpatch. Der funktioniert mit allen Versionen der Hauptmod.
 
Mein Problem ist nur, dass ich vom Nexus meistens eine Downloadgeschwindigkeit von nur ca. 100 KB/s (normal 1,5 MB/s) habe. =/
 
Was völlig egal ist, denn die ESP korrigiert eh nur einige Positionierungen von Gegenständen in ein paar wenigen Gebäuden. Eigentlich ist die ESP soweit ich weiß sogar garnicht mehr nötig, wenn man den USKP (oder SDC mit USKP) benutzt. Ansonsten gibts auch keinen Grund für eine neue ESP.
 
Und was ist mit der ESP für Dragonborn? Bei mir heißt sie "StaticMeshImprovementMod-DragonbornTermFix.esp" kann man diese jetzt auch deaktivieren?

Öhm... darf man fragen, woher du die Datei hast? Ich benutze die Mod seit... uff... schon sehr lange und diese Datei ist mir nie untergekommen und auch eindeutig nicht im 1.43 Release enthalten
 
Öhm... darf man fragen, woher du die Datei hast? Ich benutze die Mod seit... uff... schon sehr lange und diese Datei ist mir nie untergekommen und auch eindeutig nicht im 1.43 Release enthalten

Eine sehr gute Frage, bei der ich auf die schnelle keine Antwort wüsste.
Der Author der ESP ist angeblich Brumbek, der auch den SMIM erstellt hat.
 
Habs gefunden, die ist im Hawk-Unterordner und der wird bei einer Standardinstallation nicht mitinstalliert...

Select to install an improved Hawk mesh to use more polygons and have a real beak and remove texture seams. This only affects shot-down hawks. New high-resolution texture included based on Improved Hawk Texture by Fiddi.
Wenn du diese Komponente also mitinstalliert hast und Dragonborn installiert ist, solltest du die ESP erstmal aktiviert lassen.
 
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Mittlerweile ist die Version 1.44 erschienen: Download

Version 1.44
  • SMIM'd the Cave Lantern meshes to have proper 3D ropes, more curved basins, and better texture mapping. Thanks to raiserfx for the high resolution cave lantern texture I edited for the SMIM'd meshes.
  • Changed the Smelter mesh charcoal pile to now uses a high resolution texture instead of the ugly default texture. The Smelter mesh itself is untouched so far, but it does need some SMIMing in the future.
  • Added 3D chains to one of the anchors I missed before (shipkatariahanchorwheel01.nif).
  • Added 3D chains to one of the ship chains specific to Katariah (shipkatariahanchorchain01.nif). This mesh isn't used by the game, but I included it in case modders use it.
 
Mittlerweile ist die Version 1.45 erschienen: Download

Version 1.45
  • SMIM'd more upperclass furniture used in about 400 places (upperbench01.nif, upperbench02.nif, upperbench03.nif, upperchair01.nif, uppernightstand01.nif, uppertablebench01.nif, uppertablebench02.nif).
  • New custom SMIM high resolution texture and improved UV mapping for the Wooden Chair meshes (woodenchair01.nif, woodenchair01static.nif). The original texture was so hideously low resolution it pained me greatly.
  • SMIM'd the Hagraven Claw ingredient (hagclaw.nif) to improve the mesh and use a new high resolution texture. The vanilla model was so ugly.
  • SMIM'd the Hawk Feathers ingredient (hawkfeather01.nif) to use high quality feathers and to remove the horribly bad alpha channel white outline on the vanilla feathers.
  • Slightly improved the Hagraven Feathers ingredient texture to make the alpha channel not so horrible. This is a vanilla texture replacer.
  • Fixed farmint2hearth02.nif to remove wood beam going through the fireplace, which was my fault. Thanks Arthmoor for spotting this.
  • Improved UV mapping and vertex placement on farmint2hearth02.nif fireplace area (vanilla errors)
 
Hmm... bei dir scheinen die Texturen von den Stühlen kaputt oder nicht vorhanden zu sein. Das könnte aber auch evtl. ein Modkonflikt zwischen Mod und Hearthfire sein. Ich kann das derzeit leider nicht testen, da ich den Brief vom Jarl noch nicht bekommen habe. Versuch mal eine Neuinstallation von SMIM vorzunehmen.
 
Mittlerweile ist die Version 1.50 erschienen: Download

Changelog:
  • SMIM'd more Markarth 3D chains and braziers (mrkapoth01.nif, mrksilverfishinnpart03.nif, mrksilverfishinnpart05.nif). They are part of the Misc 3D Rings install option.
  • Minor UV fixes to remove texture skewing above the entrance on Markarth Silverfish Inn (mrksilverfishinnpart01.nif).
  • SMIM'd Common Chairs (commonchair01.nif, commonchair02.nif, commonchair02static.nif) used in more than 1,700 places. Rounded the wood, added better UV mapping, and improved vertex colors.
  • Fixed horrible UV mapping on a few crates (cratesmall01.nif, cratesmall01eeco.nif, cratesmall02.nif, cratesmalllong01.nif, cratesmalllong01eeco.nif, cratesmalllong02.nif). The originals were totally skewing the wood creating a horrible bunching.
  • Updated the Ruins Large Chest (ruins_largechest.nif) to further improve UV mapping and to use an improved 3D painted texture based on raiserfx's version from Ruins Clutter Improved.
  • Updated the Ruins Small Chest (ruins_smallchest.nif) to further improve UV mapping and to use an improved 3D painted texture based on raiserfx's version from Ruins Clutter Improved.
  • UV improvements for two Imperial Dungeon Rubble piles (imprubblepile01.nif & imprubblepile04.nif).
 
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