Na die hab ich ja jetzt mal aus strings only version getestet. Ich lass immer alles vom BOSS sortieren, nur der ist auch nicht das Gelbe vom EI, der packt mir die 3 die am Ende meiner Liste stehen immer irgendwo in die Mitte, wodurch die nicht mehr geladen werden bzw. von irgendeiner Mod dann deaktiviert werden. Ich pack die 3 immer um, der Rest ist so wie es der BOSS sortiert hat.In der Liste ist die Skyrim - Director's Cut.esp gar nicht aufgeführt. :huh:
Wie gesagt, wenn du die ESP am Anfang lädst, dann sollte es eigentlich keine Probleme mit anderen Mods geben.
Bei den anderen Plugins kann ich dir nicht helfen. Die meisten davon kenne ich nicht. Ich würde sie einfach mal von BOSS sortieren lassen. Vielleicht klappts ja dann.
Na die hab ich ja jetzt mal aus strings only version getestet. Ich lass immer alles vom BOSS sortieren, nur der ist auch nicht das Gelbe vom EI, der packt mir die 3 die am Ende meiner Liste stehen immer irgendwo in die Mitte, wodurch die nicht mehr geladen werden bzw. von irgendeiner Mod dann deaktiviert werden. Ich pack die 3 immer um, der Rest ist so wie es der BOSS sortiert hat.
Frage: Ich hab SortiertesInventar.esp, könnte es sein das sich das vielleicht mit den deutschen strings von skyrim dc beißt? Weil diese Mod bringt ja eine eigene Skyrim_German.strings mit.
Hier findest du den kompletten Changlog des Unofficial Skyrim Patch. Vergleiche ihn mit dem Changelog des Unofficial Item Fix, dann siehst du ob dieselben Dinge gefixt wurden.1e. werden in diesem mod die gleiche fehler behoben, oder sind dies wieder andere?
Vermutlich ja, wenn du sie nach den SDC Plugins lädst. Die veränderten Items werden dann allerdings alle auf Englisch sein.Und zum 2e. falls es sich um andere/weitere fehlerbehebungen handelt, ist der genannte mod compatible mit Directors Cut und die deutsche fassung von "Unofficial Skyrim Patch"?
This mod is intended to fix the various data issues with weapons and armor in Skyrim (plus other minor fixes with creatures and such). The mod will almost certainly get smaller as Bethesda releases additional patches in the future.
[I](Einträge die mit $$ versehen sind gleichen die im Changelog vom Unofficial Skyrim Patch)[/I]
v2.7
* Rueful Axe now has correct axe sound effect when swung.
v2.6
* All Fur armor pieces are now made of ArmorMaterialHide, allowing them to benefit from the Matching Set perk.
§§* Silent Moons Enchantment (for Lunar weapons) now actually affects the enemy's Health instead of Weapon Speed.
v2.5
§§* Fine Armguards now classified as Light Armor and Leather (for Light Armor perks).
§§* Gilded Wristguards now classified as Leather (for Matching Set perk).
* Draught of the Warrior-style potions now affect Dagger damage, too.
* True Shot-style potions now ONLY affect Bows (they forgot to condition the perk correctly).
* Shout reductions now read "20%" for Morokei and the Amulet/Blessing of Talos. This bandaid burns!
§§* Daedric bows now have a bash sound effect attached (the field had been left blank).
v2.4
* Falmer Helmet now has keywords ArmorHeavy and ArmorMaterialSteel, bringing it in line with the other Falmer armor pieces and allowing the Matching Set (Heavy) perk to work properly. It also benefits from the Steel Smithing perk, same as all the others.
* Falmer Shield now benefits from Steel Smithing perk.
v2.3
* Headman's Axe is now classified as a battleaxe (since it's 2-handed) and benefits from the appropriate perks.
v2.2
* Blades armor pieces now benefit from the Steel Smithing perk.
v2.1
* Morokei now has the proper enchantment - 100% magicka recovery and 20% shout cooldown reduction. Note that Bethesda must fix the display issue for shout cooldowns - it will show as 0%, though the bonus is applied properly.
v2.0
§§* Dragon Priest Dagger is now a Daedric weapon (since it looks like a rusty Daedric dagger) and can be tempered.
* Staff of Thunderbolts now fires thunderbolts (instead of lightning).
v1.9
* Nightingale Blade now has keyword WeapMaterialEbony and benefits from Ebony Smithing perk.
* Nightingale Bow now has keyword WeapMaterialEbony and benefits from Ebony Smithing perk.
v1.8
* Stormcloak Officer Boots now has correct keyword ArmorLight, allowing it to benefit from Light Armor perks.
* Keening set to auto-calc charge uses, meaning you actually have to recharge the thing once in awhile. Previously, you could kill the world and maybe use up half the charges. Maybe.
v1.7
* Diadem of the Savant is now a proper circlet and no longer Light Armor. It also counts as jewelry and can be sold to jewelers.
§§* Headsman's Axe can now be tempered.
v1.6
* Keening now has appropriate charges (similar to the Mace of Molag Bal) and can be recharged. Note that Bethesda seems to have intended it to be an item with near-infinite uses - its charge cost per hit is very small.
§§* Keening now benefits from the Dwarven Smithing perk.
v1.5
§§* Shield of Ysgramor can now be tempered.
* Shield of Ysgramor is now made of Steel and benefits from Steel Smithing perk.
v1.4
* Forks can now be tempered.
* Knives can now be tempered.
* Rocksplinter (pickaxe) can now be tempered.
§§* Silver greatswords can now be tempered.
§§* Silver swords can now be tempered.
* General Tullius' Armor now benefits from Steel Smithing perk.
§§* Scaled Horn Armor can now be tempered.
§§* Studded Imperial Armor can now be tempered.
v1.3
* Pickaxes can now be tempered.
§§* Woodcutters' Axes can now be tempered.
§§* The Woodsman's Friend can now be tempered.
v1.2
* Supple Draugr Bow can now be tempered.
§§* Skyforge Steel Dagger can now be tempered.
* Orcish Battleaxe added to LItemWeaponBattleAxe - should now show up as random battleaxe loot more often.
* Imperial Helmet now correctly classified as Heavy Armor made with Heavy Imperial Material, like all other Imperial armors.
§§* Tumblerbane Gloves can now be tempered.
* Breton magic resistance now correctly stated on loading screen as 25% (was 50%).
v1.1
* Ebony Daggers are now as fast as other daggers.
§§* Blade of Woe now requires a steel ingot to be improved (required nothing before)
§§* All ebony armors now benefit from the Matching Set (Heavy) perk.
* All Thieves Guild armors now benefit from the Matching Set (Light) perk.
v1.0
§§* Wuuthrad is now a Steel weapon and can be improved at grinding wheels.
* Dawnbreaker is now an Ebony weapon and is affected by Ebony smithing.
* The Ebony Blade is now an Ebony weapon (duh) and can be improved at grinding wheels.
§§* The Ebony Blade is now considered a Greatsword instead of a Sword, due to its two-handedness.
* The Mace of Molag Bal is now affected by Daedric smithing.
* Mehrune's Razor is now affected by Daedric smithing.
* The Rueful Axe is now considered a Daedric Artifact.
* The Rueful Axe now has the same speed as other battleaxes.
* The Rueful Axe is now affected by Daedric smithing.
* Volendrung is now affected by Daedric smithing.
* The highest version of the Nightingale Blade can now be improved at grinding wheels.
* The Nord Hero Bow can now be improved at grinding wheels.
* Daggers are now affected by Fortify One Handed.
* The Masque of Clavicus Vile can now be improved at workbenches.
Weshalb heißen die "Zwergischen Barren" nicht "Dwemerische Barren"?
ich hab noch 2 makel entdeckt eigentlich nicht so wichtig aber ich wollt mal fragen ob man das hier irgendwie patchen kann
Ich glaube, daß es mit den Eisenpfeilen einen Bug gibt. Im Gegensatz zu den anderen Arten Pfeilen kann ich die nicht in mein Inventar aufnehmen, wenn sie senkrecht im Boden stecken.