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Übersetzung Children Of Rourken - Episode 1 Geheimnis von Enourk 2.00

English: ThreeD and I are ready to translate it.

Deutsch: ThreeD und ich stehen in den Startlöchern.
 
Hi!
Ich finde die Mod auch gelungen.
Eine Frage: Durch das Oblivion Tor nach Mondschatten kann man nicht, oder? Dort endet Episode1?
Ansonsten finde ich den Mondschatten Helm sehr gelungen. Aber leider sind die Schilde, die man mit der Waffenmaschine herstellt, nicht wirklich Schilde sondern sehen aus wie Schwerter.
Ein paar mehr Gegner und schwerer versteckte Gegenstände würden auch gut tun. Ist alles ziemlich linear und wird einem auf dem Silbertablett serviert.
 
Ich hab die Mod gestern auch noch mal gespielt (das erste Mal DV, zuvor schon mal EV) und bin mit meinem Lv. 1 Char kaum durchgekommen. Der Endkampf war dann unmöglich, ich glaub aber, dass man nicht durch das Tor kommt. CORE2 kommt aber garantiert, wenn selbst der großartige Sahardoom sich hier meldet ;)
 
I can read German and I understand it BUT... can`t write, just too complicated for simple guy from KROATIEN...

Hi!
Ich finde die Mod auch gelungen.
Eine Frage: Durch das Oblivion Tor nach Mondschatten kann man nicht, oder? Dort endet Episode1?
Ansonsten finde ich den Mondschatten Helm sehr gelungen. Aber leider sind die Schilde, die man mit der Waffenmaschine herstellt, nicht wirklich Schilde sondern sehen aus wie Schwerter.
Ein paar mehr Gegner und schwerer versteckte Gegenstände würden auch gut tun. Ist alles ziemlich linear und wird einem auf dem Silbertablett serviert.

Blade Shield are mentioned in readme for this mod as only thing "defensive" made by this machine, it was a request just to give player "two blade fighting experience"... an optical illusion... :D

Ich hab die Mod gestern auch noch mal gespielt (das erste Mal DV, zuvor schon mal EV) und bin mit meinem Lv. 1 Char kaum durchgekommen. Der Endkampf war dann unmöglich, ich glaub aber, dass man nicht durch das Tor kommt. CORE2 kommt aber garantiert, wenn selbst der großartige Sahardoom sich hier meldet ;)

Lv. 1 :shock: He He He :evil:
Moonshadow gate WILL NOT work in episode 2, but that "holographic door" at the end of the bridge bellow that Dwemer spaceship will work and enable you to enter that ship and fly to Rourken Outpost in orbit over Nirn.

About translations, you can start by translating my lore, it will be in four books in my mod. you can also install Morrowind and get text from 36 lessons of Vivec. I think I will add more books and letters but you will get them in .esp...

BTW I will have some text on textures, will you be translating that too or?
 
Dear Sahardoom,

do you mean, that you integrated this lore word by word? Than I could definitly start with this.
I also have Morrowind so it shouldn't be that problem to copy the text. There is also a german list of those vivec books here.

To the textures: difficult question. At least I know a great german user who could do this for us. I think, I could ask him for a texture remake.

Best regards,
ThreeD
 
Texturen stellen uns vor kein Problem, ich hab genügend Photoshop-Erfahrung.

Ich freue mich sehr, bald eine neue CORE-Episode übersetzen zu können. Und da ich einige Zeit habe, kann ich gerne auch stundenlang mit Texturen spielen ;)
 
Dear Sahardoom,

do you mean, that you integrated this lore word by word? Than I could definitly start with this.
I also have Morrowind so it shouldn't be that problem to copy the text. There is also a german list of those vivec books here.

To the textures: difficult question. At least I know a great german user who could do this for us. I think, I could ask him for a texture remake.

Best regards,
ThreeD
Yes that one, that is exact text that is used in my mod.

Texturen stellen uns vor kein Problem, ich hab genügend Photoshop-Erfahrung.

Ich freue mich sehr, bald eine neue CORE-Episode übersetzen zu können. Und da ich einige Zeit habe, kann ich gerne auch stundenlang mit Texturen spielen ;)
If you want some of you can make textures, but I will post for you few links for fonts that I used so there will be no major difference between english and german version.
 
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Ich werde die Mod jetzt mal testen, schaut gut aus :) Kompliment an Sahardoom!

Aber eine Frage, da ja in den Büchern von den Dwemern die Rede ist, werden die in irgendeiner Episode auftauchen?
 
OK, THX. Ich würde sonst stundenlang suchen müssen...
Here is the ling to the font I am using on all textures...
http://www.urbanfonts.com/fonts/Abduction.htm

Ich werde die Mod jetzt mal testen, schaut gut aus :) Kompliment an Sahardoom!

Aber eine Frage, da ja in den Büchern von den Dwemern die Rede ist, werden die in irgendeiner Episode auftauchen?
In Episode 1 books and letters are about Azura and one small expedition party from Morrowind that followed a dream and clues that were left for them to find.
You will gradually see what I am talking about when you find all the letters and books, but most important is one diary at the end of this mod.

In episode 2 player will meet High Dwemer, an evolved race of Dwemer, after 3829 years of exile in Outer Realms they have changed... a bit ;)
 
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Noch ein neuer DL!
Nun im Ei. Das ist auch die verbesserte Version von ThreeD. Ich editier mal wieder den ersten Post...
 
@Sahardoom: Warum hast du Azura als böse Göttin hingestellt? Zum Beispiel in dem Buch mit den 10 Geboten Azuras? Für mich klingt das nicht nach Azura....auch nicht die Attentäter. Ich finde den Mod sehr schön, will dich auch nicht kritisieren. Mich interessiert nur, warum du Azura so beschreibst. :D

gruß,
Sebulon
 
Zuletzt bearbeitet:
Noch ein neuer DL!
Nun im Ei. Das ist auch die verbesserte Version von ThreeD. Ich editier mal wieder den ersten Post...
:good:

@Sahardoom: Warum hast du Azura als böse Göttin hingestellt? Zum Beispiel in dem Buch mit den 10 Geboten Azuras? Für mich klingt das nicht nach Azura....auch nicht die Attentäter. Ich finde den Mod sehr schön, will dich auch nicht kritisieren. Mich interessiert nur, warum du Azura so beschreibst. :D

gruß,
Sebulon
Whell, when I have read all books that were in Morrowind about Dwemer and Azura I found interesting how they tricked her and exposed her as just simple creature with god-like powers, not god ( Daedra and Aedra are represented as GODS in all TES lore ). That is for me only reason why Dwemer used Heart of Lorkhan for creating Brass God and tried to "rise" to higher level of existence, to be equal with "higher creatures" like Aedra and Daedra. They probably knew long time ago that "gods" don`t exist, I think that Ehlnofey explained them all about "gods" and you know what Ehlnofey are.
So, since Azura had her fingers in Red Mountain Incident that destroyed all Dwemer I think that she is REALLY EVIL! I think that genocide of entire race just to keep a secret, just to keep power on "lower" species is evil, and that is why I represented her for that what she is, and what all Et'Ada (Aedra and Daedra) are... FALSE GODS!

( everything about her and other "gods" remind me of how "our god" was created in Egypt and misused today by greedy, power hungry monsters of christian, muslim and jewish "masters" of world we live in today )
I am Atheist and big fan of Friedrich Nietzsche, here are my fav. quotes...

Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?

What Christians once did "for the sake of God" now they do for the sake of money...

God is dead.
 
Zuletzt bearbeitet:
FB55 don`t upgrade german download! I mean, you can play with .esp but NOT with .esm. Leave master file intact for the moment, I have no idea how it will react with german version of the game.

V.2.0 is missing few files that are in .esp, so I will have to change that AGAIN, so don`t loose any time modifying files at the moment.
 
You can download now latest version!

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=6875
or
http://www.tesnexus.com/downloads/mirror.php?id=136310


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ELDER SCROLLS IV OBLIVION
Version 1.2.0416

CHILDREN OF ROURKEN
EPISODE 1
SECRET OF ENOURK
Version 2.00

BY SAHARDOOM

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Index:

1. Description
2. Installation/Deinstallation
3. Issues/Bugs/Changes
4. Credits
5. Permissions
6. License and Disclaimer

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1) DESCRIPTION

This mod is part one of my Children of
Rourken mod. This mod adds 7 level Alyeid
ruin Enourk north of Fanacas. In this ruin you
will find books and scrolls that will gradualy
explain story that will eventualy bring
Dwemer back to Tamriel to have their revenge
on Gods.

You will also get:

- Hellspawn Armor (red male, red female and blue male, blue female with blue shield and red shield )
- Moonshadow Armor ( male and female )
- Azura`s Robes ( male1, male2, male3 and female1, female2, female3 )
- Crystal Weapons Machine
- 6 Crystal Containers
- Azura`s Blade, Claymore, Bow and Arrow, Battleaxe
- Blue Dwemer Plasma Blade and DPB Shield
- Custom Hud Display on Azura`s Hunter Armor
( look for Azura`s Troopers with Bow )

When you find all 6 Containers, CWMachine
and Broken Blade, You will be able to create
Crystal Weapon Pack of your chioce.
When You equip CWMachine you will get
to choose between 6 Packs that contain:

1 Crystal Blade
1 Crystal Claymore
1 Crystal Blade Shield

exit menu and get your CWPack.



WELKYND PACK
Blades---->Shock Damage 20 for 10 seconds
Weakness to Shock 50% 10 sec.
Shield----->Shock Shield 100%
Resist Shock 100%

MAGMA PACK
Blades---->Fire Damage 20 for 10 seconds
Weakness to Fire 50% 10 sec.
Shield----->Fire Shield 100%
Resist Fire 100%

FULL MOON PACK
Blades---->Frost Damage 20 for 10 seconds
Weakness to Frost 50% 10 sec.
Shield----->Frost Shield 100%
Resist Frost 100%

POISON PACK
Blades---->Poison 20 seconds
Shield----->Resist Poison 100%

SUN PACK
Blades---->Sunlight 20 seconds
Shield----->Light 50 Ft.
Shield 50

DARK MOON PACK
Blades---->Darkness 20 seconds
Shield----->Fortify Sneak 50
Shield 50

To change weapon pack equip again CWMachine
exit menu, equip again and create something
new.

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2) INSTALLATION/DEINSTALLATION

WARNING! WARNING! WARNING! WARNING! WARNING!

BEFORE YOU INSTALL CORE1 2.00 YOU MUST DELETE
OLDER VERSION OF CORE1 IF YOU HAVE IT.

INSTALLATION:

Unzip all files in your Oblivion\ folder,
or unzip in new folder and place manualy.

Oblivion\Data\Textures\Hellspawn
Oblivion\Data\Textures\menus\icons\Hellspawn
Oblivion\Data\Meshes\Hellspawn
Oblivion\Data\COR-Episode1 Secret of Enourk.esp
Oblivion\Data\Children Of Rourken.esm

Activate COR-Episode1 Secret of Enourk.esp
and Children Of Rourken.esm in
Oblivion Data Files and play

DEINSTALLATION ( all versions )

Delete all files as noted above


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3) ISSUES/BUGS/CHANGES

VERSION 2.0
- MASTER FILE
- visual changes on all levels of Enourk
- Moonshadow Armor female tweak of Exnem
- robes for Azura`s Priests
- new weapons
- new meshes
- new icons

VERSION 1.51
- fixed bounty bug when killing bad guys
- added some clutter on few levels
- edited last level (by req.) to enable
you to go under the bridge
- added more bad guys and clutter to
last level
- changed names of items
- added maps of all levels

VERSION 1.5
- removed CORE2 files
- new directory structure
- added playable Moonshadow Armor
- added Azura`s Blades
- fixed enemy stats. and added few more

VERSION 1.3
- fixed "dead bodies everywhere" bug
- added nice shader effects on 3 blades

VERSION 1.1
- added Hellspawn Shields
- added 2 priests
- added Azura`s Troopers with nonplayable armor
- grammar and spelling fix by Darmoth

I (give up) hope that I have removed all bugs



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4) CREDITS

Thanks to EckhardG for help with
CWMachine scripting

Thanks to Darmoth for spelling and
grammar revision 1.1

Thanks to SithDagger for Exnem Moonshadow
knees fix

Thanks to azumoth for Robes of Seraphim mod
that I used in my mod

Thanks to skeletonK for female boots mesh

Thanks to all for their bumps, ideas, sugestion
and support that they gave me on Forum WIP thread

http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...515890&st=0


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5) PREMISSIONS

If you want to create a package and want to
include this Mod, feel free. As long you include
this CORE1.txt.

If you want to use only parts of this mod
feel free to use all meshes and textures
as long you give me credit.


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6) LICENSE AND DISCLAIMER

This Modification is without warranty and
i'm not liable for any damages that you get
from using this Modification in any way.

Create a Savegame before installing this and
every other mod. Make sure you can always
revert if your Savegames get broken.
 
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Da ich momentan in England auf Schueleraustausch bin, wird die Uebersetzung leider wohl erst am Wochenende erfolgen. Danke fuer den Hinweis!
 
Da ich momentan in England auf Schueleraustausch bin, wird die Uebersetzung leider wohl erst am Wochenende erfolgen. Danke fuer den Hinweis!
No problem.
When you are done with it just PM me so that I can send you "something special"... ;)
Latest master file and new CORE episode that is not out yet!
 
Version 2.0 fertig übersetzt!

Habe soeben den Upload der Version 2.0 abgeschlossen.

Für Details werde ich jetzt den obersten Post editieren, momentan steht die Mod jedoch nur auf TESNexus und Rapidshare in der neusten Version zur Verfügung.

Die Links schon mal:

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=15018

http://rapidshare.com/files/108495402/COR-E1_Geheimnis_von_Enourk_v2.0.7z


e:

Scharesoft hat nun auch geupt (THX an dieser Stelle).
Link:
http://scharesoft.de/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=27&func=fileinfo&id=1001
 
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