Übersetzung Frostfall - Hypothermia Camping Survival DV

Kennt sich jemand mit dem Aufwärm-System von Frostfall aus?
Also so das er es bei bedarf anpassen könnte?
 
Anpassen an was? Also in einer Form, die über die möglichen Modifikationen in Sky UI hinausgeht?
 
Anpassen an was? Also in einer Form, die über die möglichen Modifikationen in Sky UI hinausgeht?
Nein wollte damit nur sagen ob es jemanden möglich ist mit den Scripts zu arbeiten.
Bzw. sie bei einer Frage, wie meine, anzupassen. :)
Bin halt echt überrascht worden mit dieser änderung. Und sie nimmt mir halt ein großes stück Atmosphäre...
Meinen Character am Lagerfeuer stehen zu sehen, prachtvoll in Rüstung, mit dem Schild auf den Rücken, etc.
Hatte schon was Traumhaftes... im Sonnenuntergang. War schon toll die Zeit auf 2.0 und 2.1^^

Aber ist jetzt auch egal... möchte wegen sowas keinen zoff oder streß verursachen.
Ich geb mich damit einfach zu frieden das man via DovaRelaxToo die Aufwärm Animation und mehr abspielen kann.
Auch wenn es etwas gewöhnungsbedürftig ist dauernd die Fähigkeit auzuwählen und ne Taste zu drücken.
Frostfall war und ist die schönste Mod die ich kenne. Die Idee, ich liebe sie^^
 
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Aber habe ich jetzt etwas nicht verstanden und steh auf dem Schlauch... ? Im Menü lassen sich doch die Cut-Scenes auswählen und der Charakter wärmt sich auf... oder nicht?
 
ich hätte mal eine ganz praktische spielinterne Frage: Ich soll den Drachen oben am "Aufstieg des Alten" erledigen. So, durch "Mighty Dragons" sitzt da also so ein alter Knochen, der mich ständig mit Frost- und Rückstoßzaubern durch die Luft schleudert - was noch ginge, aber weil es oben naturgemäß ******kalt ist, bin ich auch noch dauernd am Erfrieren, kann aber während eines Drachenkampfs auch kein Lagerfeuer machen:)... Fazit, mein armer Char ist durch die Kälte so geschwächt, dass er gegen den Drachen nicht bestehen kann. (ja, ich spiele auf Meister, aber das ist nicht der Grund). Ich habe Frostfall noch nicht lange drauf und möglicherweise entgeht mir da auch noch was. Wie geht man vor? Muss ich auf schönes Wetter warten?
 
Wenn du absolut nicht klarkommst und immer wieder stirbst, hilft es die Mod kurzzeitig für solche Aktivitäten zu deaktivieren. Die Effekte werden dann vollständig entfernt und du hast wenigstens den Hauch einer Chance.
Wenn du das nicht willst, kannst du es auch mit diesem Schneebeeren-Trank probieren, der dir erlaubt für 3 Min durchs eiskalte Wasser zu schwimmen, ohne zu erfrieren.
Das hab ich selbst zwar noch nicht ausprobiert, aber versuche es. Ich nutze immer die erste Methode :oops:
Gruß
Ladyfalk
:bye:
 
Mittlerweile ist die englische Version 2.5 erschienen: Download

FEATURES
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* I have put together a new suite of spells for mages that feel balanced, lore-friendly, and help you cope with the cold in unique ways while still managing to make you feel more powerful in some ways than your spell-less brethren. The link above summarizes the spells pretty well. Click each one to learn a bit more about how it works. Most of them should feel pretty natural and self-explanatory.
* SkyUI: Exposure meter (right) and Wetness meter (left). The exposure meter turns a fiery red when "warm". It depletes to 0 and then climbs back up again in the icy color as your exposure increases. There is a very wide variety of display configuration options available; have fun turning all of the different knobs available.
* SkyUI: New Weathersense Gem indicator; appears at the top of the screen by default. It will change colors depending on the surrounding temperature, so no need to continuously use a power to check it. See this page for details on what each color means.
* SkyUI: New Exposure Protection indicator in the inventory menu.
* Unlit campfires in Skyrim can now be lit with a torch or flame spell or shout, and behave similarly to all other Frostfall campfires. Frostfall is now strictly incompatible with Dynamic Fires by Woodbyte. You cannot put out fires that are already lit in the world. Lit Giant campfires will burn as long as you are near them.
* If you are carrying a waterskin with water in it from IMCN or RND, it will now display on your Frostfall backpack.
* You can now make a campfire with 10 Ruined Books (either type, in varying amounts). It shows an appropriate graphic of a pile of burning books.
* The Survivor's Guide now has a new custom book cover by Doccdr and DanielCoffey of Book Covers Skyrim fame.
* Fallen trees, driftwood found on the northern coast (and other places), and dead trees on Whiterun's tundra can now be harvested for deadwood when using Harvest Wood.
* You can now harvest wood while in interiors. This change, combined with the change above, makes it possible to put together a deadwood campfire in places like Bleakcoast Cave, an interior with fallen limbs inside.


INTEGRATION
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* When talking to Alvor or Gerdur in Riverwood after Alduin's attack on Helgen, when asking regarding "Do you have any supplies I could take?", they now have a burlap travel cloak, a small leather tent, and a pair of fur boots you can take.
* Many of the spell tomes for the new spells added by Frostfall were hand-placed in various locations all over Skyrim. A small number were placed in dungeons, but the majority were placed at unmarked points of interest across Tamriel. See the spell page for details.
* All of the spell tomes are now available for purchase from appropriate mages across Skyrim, assuming your skill level is high enough for them to become available for purchase. See the spell page for details.
* Most of the spell tomes should now appear in random leveled loot depending on the spell's skill level. See the spell page for details.
* Scroll equivalents were added for every spell, and will be found randomly where scrolls are normally found.
* Various pieces of camping equipment are now available for purchase from general goods vendors across Skyrim. The website will be updated soon with details on what can be purchased, and where.
* The Survivor's Guide to Skyrim can be purchased at Birna's Oddments in Winterhold and Gray Pine Goods in Falkreath.
* 5 new loading screens have been added related to Frostfall-added spells.

None of the changes regarding adding items or spells for purchase or in leveled loot lists involved "hard" edits to Leveled Lists. Any Leveled List edits are managed via script so the incompatibility footprint of leveled list edits and vendor merchandise is still zero.



CHANGES
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* Dragonborn: You can no longer pitch tents and other camping equipment within Raven Rock's walls.
* Improved the distance that cooking pots, tents, and campfires glow when being placed near heat sources / tents.
* Frostfall's start-up quest prompt has been made more obvious (it is now classified as a Side Quest instead of a Misc Quest, so you will see "STARTED: FROSTFALL"), and the wording of the objective has been made shorter ("Reflect on cold weather survival. (See Quest Journal for details)" ). All possible instructions for starting Frostfall now appear in the Quest Journal.
* Stone arrows no longer have value.
* Since Last Seed has been postponed indefinitely, references to the Skyrim Survivor Series has been removed.
* CarryFurnitureScript.pex and CarryFurnitureScript.psc (two vanilla Skyrim script files that Frostfall edits) are now packaged in the BSA archive for all users, to avoid overwriting the original loose script files on the user's system (if any).
* Lanterns in tents are now a bit dimmer.
* Improved the way temperatures work when snowing, which should prevent some areas from registering as "temperate" or warmer even though they shouldn't be.
* Exposure reduced when feeding as a werewolf increased from 10 to 15.
* Added machine translation for all new interface options included in Frostfall 2.5 for all supported languages.
* The rate at which a tent will warm you without a campfire has been halved.
* Added WeapTypeWarAxe and WeapMaterialIron keywords to the woodcutter's axe variants, for better support by the SkyRe ReProccer.
* You can no longer pick up camping equipment that someone else is using (because it can result in that NPC becoming stuck that way).
* The Status screen now clearly states when you are warm, and also displays the Exposure Protection bonus of spells, if any.
* Vampires no longer dry off immediately (to facilitate the use of the Vapor Blast spell).
* How much you dry off, warm up, or cool down when using the Wait or Sleep functions has been adjusted.
* Using the Survival Skills hotkey from SkyUI while transformed into a Werewolf or a Vampire Lord will bring up the Player Status screen instead, to prevent being able to craft items or gather wood while in this state (which was never intended).
* The western section of Wyrmstooth should now have temperatures equivalent to a slightly colder version of Whiterun.
* Game objects and mesh/texture assets related to an unreleased backpack have been removed. This may result in papyrus log errors once on start-up when upgrading from Frostfall 2.4a, but are harmless.
* Game objects related to old versions of unused spells and other objects have been removed. This may result in papyrus log errors once on start-up when upgrading from Frostfall 2.4a, but are harmless.
* 27 old menus that date back to Frostfall 1.0 that were no longer being used have been deleted. This may result in papyrus log errors once on start-up when upgrading from Frostfall 2.4a, but are harmless.
* The Player Status tip regarding the Woodcutter's Axe will no longer display if you have the Transmute Wood spell. Your Survival Rank will also be as expected.


BUG FIXES
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* Now checking whether or not a waterfall is Disabled before making the player drenched.
* The handwarming animation now plays appropriately near Giant campfires.
* Harvesting deadwood or firewood (without the cinematic) no longer moves the player backwards. It now places the wood pile a few feet in front of where the player is standing (to prevent accidentally pushing the player through the world or into an object).
* The Archmage's Robes now correctly provide a body and head Exposure Protection benefit instead of just body.
* Removed a check from Survival Skills that could give it the appearance of suddenly not working any longer.
* Removed the combat check for the handwarming animation, which should cause it to play more reliably.
* Fixed a bug with an internal variable for the handwarming animation, which should cause it to play more reliably.
* Fixed an issue where waiting for 1 hour in very cold places was never causing the intended effects to occur (2+ hours was required).
* Fixed a bug where areas surrounding Lake Illinalta were showing up as bone-chilling when they should not have been.
* Fixed a bug where using Disable Waiting Outdoors while a Werewolf or while playing with a mod that disables health regeneration would constantly display the player's health meter.
* Werewolves now reduce their exposure by 20 when transforming like they're supposed to.
* Fixed an issue where werewolves could not get wet from swimming.
* Fixed an issue where transforming into a werewolf would prevent you from being able to get wet (and sometimes being able to dry off) after transforming back into a human until you reload the game.
* Fixed an issue where the Player Status screen would not show the correct amount of Exposure Protection (600) when transformed into a Werewolf or Vampire Lord. This is just a display issue; you are receiving the correct amount of EP in Frostfall 2.4a.
* The loading screen with the walking stick now has the correct (new) walking stick mesh.
* Fixed a minor issue where, if using one of the magic lifts from Dragonborn or using TCL to move directly upwards, the player could be affected in the Active Effects GUI with a "Shelter Detect Beam" effect, which was never supposed to be visible.
* Fixed a bug where, if a SkyUI hotkey was set for Weathersense or Survival Skills, and the user uninstalled SkyUI, the powers with hotkeys set would not return.
* Fixed a bug where shutting down Frostfall using the legacy menu system would generate a lot of needless Papyrus log errors.
* Fixed a bug where the player would appear Wet when starting Frostfall for the first time.
* Fixed a bug where not all context tutorials were being reset when selecting Reset Tutorials in the configuration system.
 
Würde gerne die übersetzung machen, doch da sind so einige neue zeilen, die ich nicht verhunzen möchte.
Vor allem nach diesen einen Thread mit der Frage nach einer Neuübersetzung. :-S

Das sollte mein Thread nun wirklich nicht erreichen. Du strickst Deine Übersetzungen ja schließlich nicht mit der heißen Nadel und haust davon 4 am Tag raus.
Ich bin mir sicher, dass Deine Übersetzungen gelungen und durchdacht sind.
Hier werden Dir auch viele gerne helfen, wenn Du mal auf ein Problem stoßen solltest und nicht weiter weißt. Also mach Dich ruhig an die Übersetzung, viele werden es Dir danken.
Frostfall ist ein sehr beliebter Mod.
 
@Nadja: ich liebe Frostfall auch über alles, so wie du :)

Wenn du Hilfe beim formulieren von atmosphärischen Bezeichnungen für die neuen Zaubersprüche und andere neue Inhalte oder sonst irgendwie Hilfe brauchst kannst du dich gerne an mich wenden.
 
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Hier werden Dir auch viele gerne helfen, wenn Du mal auf ein Problem stoßen solltest und nicht weiter weißt. Also mach Dich ruhig an die Übersetzung, viele werden es Dir danken.
Frostfall ist ein sehr beliebter Mod.

Genau so ist es! Wenn man sich nicht sicher ist bei einer Bezeichnung/Umschreibung oder sich zwischen zwei Begriffen nicht entscheiden kann - das Forum hilft gerne weiter :)
 
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Da sich Osterhaeschen nach ein paar Problemen nicht mehr gemeldet hat,
ich bisher keine Fehler gefunden habe, veröffentliche ich hiermit die neue Version 2.5 in Deutsch!


Repack *.BSA
Keine Lust auf lose Script Dateien?
http://www.mediafire.com/download/g3hmgtvb7an6v5k/Frostfall_v2.5-DV.rar
(Scripts Ordner im Archive wird nicht benötigt.)

+Komplette Übersetzung von version 2.5 EV
+MCM in der übersetzung vervollständigt
+Scripts in .BSA und .BSL integriert



CREDITS @
Chesko (Original)
Slavovitsh
(Übersetzung)
Osterhaeschen (Übersetzung)
Nadya (Übersetzung, Repack)
 
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