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Übersetzung Bessere Pferde - Better Horses German 1.7.7

norden

Reisender



Name:
Bessere Pferde / Better Horses German
Autor: LtMattmoo
Version: 1.7.6
Übersetzung: norden

Download: skyrim.nexusmods / scharesoft.de


Dies ist nur eine Übersetzung der genialen Mod von LtMattmoo ins deutsche.
Ich danke ihm für die Erlaubnis, diese übersetzen zu dürfen.

Beschreibung:

Die Mod ist eine Kombination verschiedener Verbesserungen für die Pferde in Skyrim, zb: Satteltaschen, Unsterblichkeit, Geschwindigkeit und vieles mehr, und die wohl Beste ihrer Art im Moment.
Du findest jetzt in den Ställen von Weißlauf, auf einem Fass, ein Buch, das Dir alles weitere erklärt.
Der Verfasser beschreibt darin lang, aber nicht unbedingt ausführlich, den Plugin. Dennoch habe ich mich weitest gehend in der Übersetzung an das Original gehalten.
Beim starten wird man durch ein Menü geführt, das einen alle möglichen Dinge einstellen lässt.


Neu ab 1.7.1. : ist das sich die verschiedenen Pferderassen in ihren Fähigkeiten unterscheiden.

Neu ab 1.7.2. :wenn man keine Unsterblichkeit will, kann man jetzt den Gesundheitswert einstellen. Der gelungene
Kompromiss zwischen Unsterblichkeit und einem toten Gaul.


Neu ab 1.7.6.: Steh still wurde gestrichen





!!!!!!!!!!!! Habe der einfachheit halber den Uninstaller, der die Einstellungn auf vanilla zurückstellt, auf nexus als optionales file hochgeladen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ltbh.jpg

ZITAT eines Spielers:
So viel Atmosphäre hatte noch kein Pferdemod geschaffen. Handling ist Top... ich sag jetzt nur noch.. Gandalf.. Schattenfell :) RPGler schaut's euch an
















Gebt doch mal "player.placeatme 5f865 1" in die konsole ein.:D

War mal was anderes....war Arbeit, viel Spaß!


Zu den Bezeichnungen der Zaubersprüche ist mir nicht viel eingefallen. Ich würde mich freuen wenn hier Vorschläge für andere Namen kommen.



Original Downlad:
steamcommunity

Original Readme:
:::INTRO:::
Better Horses is a vastly growing overhaul plugin for the horses of Skyrim, including features such as saddle storage, a following command and trampling as well as stat tweaks for preferable speeds, essentiality and cowardice. This plugin aims to make everything about Skyrim's horses better, in both brand new and vanilla aspects.

!! ALWAYS DISMOUNT BEFORE SAVING !!
~ Some features of this plugin rely on a "Tick-tock" script that will not function correctly if you install or update this plugin on a saved game in which you are mounted. This CANNOT damage your saved game in any way other than stopping some Better Horses functionality. This issue, once caused, would be permenant unless an earlier save was loaded, and game hours were lost. So, for the integrity of this plugin, please dismount before saving at the end of a gaming session.

Better Horses includes a considerable collection of features. For full information on these, you should consult the in-game manual, "How To Train Your Horse", found at Whiterun Stables and in other purchasable horses' saddle storage. Below, you can find a brief summery of each feature.

Some of Better Horses' features are optional or adjustable. After reading the In-Game Manual, you will be prompted to set these options via the Better Horses Options Interface.

:::COWARDICE:::
Horses will now flee to a safe distance when hostilities occur. This feature is optional and can be set to not affect Frost or Shadowmere.

:::ESSENTIAL HORSES:::
Horses are now "essential". Put simply, this means they cannot die. This feature is optional and can be set to only affect Frost and Shadowmere.

:::HORSE CALLING:::
Using a special horse call, you can command your horse to come to you, follow you or stay put. This call is listed with your spells as a Power and, when used, will cause your last rode horse to follow you, stop following you, or teleport to you, depending on the situation. You obtain the Horse Call by reading the In-Game Manual.
---Come---
If your horse is nearby when you use the call, providing that it's not already doing so, it will come to you and begin following you. Although it still will not engage in combat, a cowardly horse will not flee while following you.
---Stay---
If your horse is nearby, but is already following you, calling it will command it to stop following you and stay put. Your horse will also cease to follow you and stay put should you mount/dismount it or access its saddle storage.
---Far Call---
If your horse is out of ear-shot and you have the magicka available, you will call with an ethereal whistle. This has the same effect on the horse as a standard "Come" call. This call costs 25 magicka to use.
---Summoning Call---
If your horse is especially far away and you have the magicka available, your ethereal whistle will teleport your horse to you. Once by your side, your horse will begin following you. This call costs 100 magicka to use.
------
Thanks to Benboncan at freesound.org for providing the original whistle sounds and to Fuzzpilz at YouTude for the Shadowfax whistle. A special thanks to Cyrus, here at Steam, for the brilliant suggestions.

:::SPEED and STAMINA:::
Horses' Speeds are now adjustable, as are their Staminas. High Speed makes a horse go faster, while high Stamina allows a horse to "sprint" for longer.

:::SADDLE STORAGE:::
The inventories of all saddled horses are now accessible. Simply activate your horse while sneaking and, instead of mounting it, you will gain access to its handy, mobile storage.

:::STAYING PUT:::
Your horse will not fast travel with you if not mounted or following.

:::TRAMPLING:::
If a horse you're riding collides with an NPC while "sprinting", that NPC will be trampled, running them down and causing significant damage. Trampling is hostile and will cause NPCs to retaliate. This feature is optional.

:::INCOMPATIBILITIES:::
No specific plugin conflictions have been recorded as of yet. It can be assumed, however, that this plugin is incompatible with any other plugin which directly affects the horses of Skyrim.

:::UNINSTALLING:::
Should you ever remove this plugin, some stubborn remnants are likely to be left behind. These remnants can cause problems such as stopping you from mounting horses and setting incorrect speed values. To remove the remnants, you should use my Better Horses Uninstaller plugin (http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=10450) after Better Horses has been deleted.
In addition to the remnants, if this plugin is just disabled, and not deleted, some features may persist. You must delete the ESP and BSA files for this plugin to remove them.

:::CHANGELOG:::
---18/02/12---version1.6.1---
- Horse following distance increased.
- Horses now stay exactly where they are when fast travelling.
---17/02/12---version1.6.0---
- Rewrote In-Game Manual.
- Added Horse Cost adjustability.
- Added Better Horses Options Interface.
- "Manual not granted Horse Call" bugfix.
---16/02/12---version1.5.0---
- Added in-game manual.
- Added Trampling feature.
- Removed Horse Call mounting grant. Spell can now only be obtained from manual.
- "Send to origin" bugfix.
---15/02/12---version1.4.0---
- Staying Put feature (Horses Don't Fast Travel) added.
- Horses now "stay" when their saddle storage is accessed or when dismounted.
---14/02/12---version1.3.4---
- Horse Calling overhauled.
---14/02/12---version1.3.3---
- Faster Dismounting feature temporarily removed.
- "Shadowfax" calling whistle duration reduced.
---13/02/12---version1.3.2---
- Removed "But..." debug message.
---13/02/12---version1.3.1---
- Horse Calling sounds revised.
- Horses now only stop following when called to.
---13/02/12---version1.3.0---
- Increased default horse speed to 120%
- Added Essential Horses feature.
- Added Optional/Adjustable features.
---11/02/12---version1.2.2---
- Fixed Fast Dismounting.
---11/02/12---version1.2.1---
- Horse Calling scripts replaced with AI package for smoother functionality.
---11/02/12---version1.2.0---
- Added the More Speed feature.
- Added the Horse Calling feature.
---11/02/12---version1.1.0---
- Diagnosed Cowardly Horses and Fast Dismounting failures.
- Fixed the Cowardly Horses feature.
- Added the Longer Galloping feature.
---10/02/12---version1.0.0---
- Initial release.

:::pLANNED FEATURES:::
- None: I'm all done, for now.

:::BACKLOG:::
Features in my backlog are ones that I want to include but, as of yet, don't know how. Alternatively, features may be listed here if the workload is too much for me to consider. If you are a plugin developer yourself, I would appreciate help with anything in this list. Be it suggestions for how to make it work or a compatible plugin that gets the job done, I would be very grateful.
- Fast Dismounting: Dismount fast enough to defend your horse.
- Re-Naming: Name your horses something other than "Player's Horse".
- Companions use horses: Your companions make use of your spare horses.
- 1st-Person Horseriding: Don't get forced into 3rd-person when riding a horse.

:::OUTRO:::
I would like to thank anyone who rates, comments or even just tries out this plugin in advance as your interests and feedback are important to me. In addition, special thanks goes out to Needsaname over at the Nexus forums for helping me make the jump between TESCS/GECK and the Creation Kit.

Also, I apologize in advance for any problems/issues/unknown bugs that occur as a result of this plugin. Please alert me to these as and when/if they arise and I'll see what I can do to fix them.

Thanks again.
~ LtMattmoo



Die Mod kann gerne auch hier hochgeladen werden.
 
Zuletzt bearbeitet:
Super, auf norden ist doch wieder mal Verlass ;)

Jetzt hoffe ich bloss das ich das jetzt ordentlich installiert bekomme, bzw. die Reste meiner alten Pferdemods entfernt bekommm und sich nichts behakt...
 
Wow Norden.

Vielen lieben Dank!! :hail: :hail: :hail:

Bist ein :angel:

Sofort testen, sobald ich meine kleine immersion Liste fertig hab. ;)
 
war etwas in hetze heute......und der gute weatzel saß mir im genick:oops: natürlich darf der mod auch hier hochgeladen werden
 
war etwas in hetze heute......und der gute weatzel saß mir im genick:oops: natürlich darf der mod auch hier hochgeladen werden

Wie, was ich ? hä? Wieso bin ich jetzt wieder schuld? :? Ich bin unschuldig! :angel:

(hab ja noch nicht mal was gesagt, daß du gestern keine Zeit hattest ;) dachte mir der gute norden müsst ja auch noch n RL haben :) )
 
hm. kann es sein, das ich etwas überlesen habe? wie kann ich meinem pferd befehlen, still zu stehen? also nicht dieser "warte" pfiff, sondern der befehl, dass es nicht schnellreist?
 
Freude schöner götterfunken...

JAAAAAA WIE GEIL WIE GEIL *hüpf,freu,spring,ausrast* YEEAAAHAHHHH :clap::clap::clap:

DANKE DANKE DANKE Norden fürs Übersetzen. :hail::hail::hail:
Die Mod ist DER HAMMER. GE-NAU-SOOOO wollt ich es haben. Das Pfeifen von Gandalf einfach göttlich. Ick freu ma so dolle. :hah:

Und der Wechsel von den anderen Mods zu dieser hier war völlig problemlos, man muss, schätze ich mal, bloss vorher alles ordentlich deinstallieren, einmal rein speichern und neu laden dannn geht das auch alles ohne Probleme ;)

P.S.: Man müsste den DANKE Button tausend Mal drücken können. :D
 
hm. kann es sein, das ich etwas überlesen habe? wie kann ich meinem pferd befehlen, still zu stehen? also nicht dieser "warte" pfiff, sondern der befehl, dass es nicht schnellreist?

Dein Pferdi reist nur dann schnell, wenn du es vorher folgen lässt. das ist ja das Schöne. Auch bei den Kutschen ist dies so.

Es hat also grob gesagt 2 Modus:

- Entweder es folgt dir, auch bei Schnellreisen und Kutschen.

- Oder es folgt dir nicht, indem du es geritten, oder die Satteltaschen benutzt, oder ihm mit dem kurzen Pfiff befohlen hast, dir nicht mehr zu folgen. Erst dann bleibt es an dem Ort wo du es stehen gelassen hast, bis du es dann wieder rufst.
 
Ich habe auch das Gefühl, dass Momentan etwas nicht ganz stimmt.

Pferd ist im Modus warten. Wenn ich in die Stadt gehe und wieder heraus komme, ist es weg.

Dann führe ich folgendes Prozedere durch:
Normals rufen und gleich wieder stoppen, dann noch kurz aufsitzen und grad wieder absteigen.

Gehe ich jetzt in die Stadt, ist es noch da wenn ich wieder raus komme.

Allerdings hatte ich für 1.6.3 noch keine Zeit.
 
Habt ihr die MOD auch schön unten laden lassen? Keine anderen Pferde MODs aktiv? (Bei einem Wechsel kompexerer MODs solltet ihr immer erst MOD entfernern,. danach saven, und erst dann die neue MOD aktivieren)

Oder vielleicht dies? Im Readme steht man solle nie auf dem Pferd saven....

...Manchmal muss ich auch 1-2 sek warten, so dass meine Mühle die Scripts abarbeiten kann. Zu schnell Eingesetzt klappt der Wartebefehl auch hier nicht. (wenn ich ihn dann wiederhole, geht es.)
Das mein Pferdi verschwindet habe ich noch nie erlebt. Ich bin oft schnell in ein Interior rein und wieder raus, auch bei Weisslauf. Kein Problem.

Ich befürchte jedoch im Stillen das es an dem String localizer liegt. Seithdem Erscheinen dieses Tools häufen sich bei manchen plötzlich die Fehler.

Tip: Nehmt zum testen am besten NIE eine aktive save. auch dort werden parameter geschrieben, welche man nicht immer einfach so wieder loskriegt. (vorallem bei uncleanen MODs)

Apropos Käfersuchen: Xfg ich hab dir ne Antwort auf dein gutes Feedback. Steht dort.

So nun muss ich aber los. RL ruft. ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
mein pferd ist auch immer weg, wenn ich aus der stadt komme.. hm naja, inzwischen hat sich das sowieso erledigt, da ich in eine schlacht zwischen banditen unt sturmmänteln geplatzt bin 0ô fanden die nich so lustig. Mein Pferd hats dabei zerlegt.

Ich hab mir erst ein Pferd gekauft, als ich das PI installiert hab. andere Pferde mods hab ich nicht. Niederreiten klappt übrigens auch nich so wirklich (sonst wäre mir mein pferd nicht ganz so schnell unterm hintern weggestorben.)
 
mmh..ich bin eigentlich nicht mehr da.
doch noch ein kleines Detail: ich reite Frost.
Ob es am Schluss daran liegt?
Ich werde am Abend oder Morgen Abend einen genaueren Test durchziehen. mit verscheidenen Pferden und Szenarios.
Bisher klappt hier alles. Auch mit der MOD: "Mehr Kutschen". (auch wenn ich in eine kleines Dorf kutschiert werde)

Verschwunden ist mir Frost noch nie, die MOD wird fast seit ihrem Erscheinen von mir genutzt.