Vorstellung SkyUI

Es gibt übrigens die alpha6:

New alpha build: SkyUI 3.0-alpha6.

Fixed a few issues that were worth another version bump.

What's new:
  • (MCM) Fixed disappearing config menu entries for mod indices &--#62;127.
  • (MCM) Fixed unnecessary warning message about incompatible HUDMenu if the SKSE version checked failed (without SKSE, there was no way of checking it, so it would always fail).
  • (SkyUI) Fixed issue where without SKSE, any key press in the item menus would trigger the search filter input.
 
Kennt jemand ein Tutorial oder einen Beispiel-Mod als Ressource, um sich mit dem Konfigurationsmenu einzuarbeiten?
Das Ding scheint wie gemacht zur Konfiguration von DragonWarrior-Effects, das bisher mit seinen vielen Optionen arg unter den Einschränkungen des Vanilla-Message-Systems litt. Wahrscheinlich schreckte es sogar viel User ab, sich durch die endlosen Messageboxen zu kämpfen.
 
Wahrscheinlich schreckte es sogar viel User ab, sich durch die endlosen Messageboxen zu kämpfen.
Richtig :D

Zu deinen Fragen. Da steht alles was du brauchst:

The documentation can be found in our GitHub wiki.There's also a download link for SkyUI SDK package, which contains the files required for mod authors to compile/use SkyUI-based scripts.

Es gibt übrigens schon Beta 2
 
Habe mal das SDK runtergeladen, braucht allerdings schon noch ein wenig Mut, einen funktionierenden Mod mit 70 Menus auf SkyUI anzupassen.
 
Beta Version Nummer drei ist erschienen.

Update #2

Here's version 3.0-beta3.

The documentation is done for now, after finishing the Advanced Features Guide and polishing up the Examples.

What's new:
  • (MCM) OnVersionUpdate() is now triggered on game reload, not at some later point.
  • (MCM) Added a check to prevent the same config menu from registering multiple times.
  • (SDK) Included MCM examples.
  • (SkyUI) Replaced the config menu quest with a new form to force a reset.
  • (SkyUI) Added options to remap Search, Switch Tab and Equip Mode to the config menu (again...). Before, they were automatically matched to controls like Jump, Sprint and Sneak. That didn't account for cases where you bind these to a mouse button, because mouse button input is not detected the regular way.
  • (SkyUI) Fixed some typos.
  • (SkyUI) Updated translations.
  • (SkyUI) Fixed icon for gold.
 
SkyUI 3 ist erschienen. Kein Beta Staus mehr.
3.0:

NOTE: When upgrading from previous versions, make sure to uninstall them first!

[General]
- Added more columns to item lists and a drop-down menu to show/hide them.
- Added a new icon theme by Psychosteve (support for the old themes had to be dropped because they are no longer maintained).
- Added type column to group items of the same category into sub-types.
- Added dynamic icon coloring.
- Added option to configure the minimum stack size that triggers the quantity select dialog.
- Added dynamic icon art to bottom bar so it matches the current control mapping.
- Replaced NMM installer with an in-game configuration menu.
- Replaced old error messages with regular message boxes and added more safety checks for outdated SkyUI components.
- Fixed various minor issues and improved performance.
- Consolidated package format to BSA+ESP.

[ContainerMenu]
- Added support for GiftMenu.
- Improved input scheme for mouse and keyboard (no more R to Take All and Store, mouse click for Give/Take etc.).

[BarterMenu]
- Added carry weight display to bottom bar.

[MagicMenu]
- Fixed locked words being shown as unlocked if one word is known.
- Fixed an issue that could cause crashes for spells with missing effect data.

[ModConfigurationMenu]
- Initial release. Mod authors, see https://github.com/schlangster/skyui/wiki for documentation.
 
@ FortuneHunter

Das ist mir auch schon aufgefallen,allerdings habe ich mir das vorübergehend selbst behoben.Einfach die skyui_german.txt aus der bsa extrahieren,sie umbenennen in skyui_english.txt,
und sie lose unter Data/Interface/Translations kopieren.Dann ist bis auf wenige Einträge im Mod-Konfigurationsmenü alles in Deutsch.
 
Ich habe mir gerade die finale Version von SkyUI 3.0 runter geladen. Allerdings bekomme ich in Game die Fehlermeldung, dass die SWF Dateien (z.B. inventorymenu.swf) nicht vorhanden bzw. inkompatibel wären.

Ich verwende den Mod Organizer, habe die SkyUI.bsa und SkyUI.esp aktiviert. BOSS laufen lassen. Unter Dateien zeigt er mir der MOD Organizer, dass im "virtuellen" DATA Order die SWF und anderen Dateien aus SkyUI.bsa vorhanden sind.
Wenn ich die SkyUI.bsa entpacke, dann funktioniert es. Kann es sein, dass die BSA Datei zur Laufzeit nicht gefunden wird? Aber andere MODs mit BSA funktionieren.
 
die meldung mit fehlendem swf kommt bei mir nun auch Oo

hatte erst die letzte beta drinnen (gestern installiert), gespielt.. kurz hier reingschaut O.O neue version geladen, clean save gemacht.
BÄM
skyui hatte im reiter "mod configuration" keine mods mehr stehen (in der beta schon)

spiel mal neu gestartet, mods sind da wieder drinnen
dafür kam/kommt die meldung mit fehlenden swf dateien. :-/
 
Also ich hatte diese Meldung während der Alpha auch ein paar Mal. Aber es hat trotzdem immer alles funktioniert.

Schaut mal ob es in euerem Interface Ordner eine Datei mit dem Namen aus der Meldung gibt. Wenn ja, überschreibt diese die Datei aus der bsa und deswegen kommt der Fehler.
 
Ich habe es gerade herausgefunden. Wer lesen kann, ist klar im Vorteil. :pfeif:
Beim MOD Organizer steht unter BSAs:
IMPORTANT: For unknown reasons some bsas (SkyUI 3 alpha) do NOT work when checked here.

Das gleiche gilt auch noch für die aktuelle Version. Also SkyUI.bsa im MOD Organizer deaktiviert und schon läufts.
 
Hi Leute

Von SkyUI ist heute die Version 3.1 erschienen.

Version 3.1

  • [General] Fixed MCM logo hat madness.
  • [General] Fixed issues with PropertyDataExtender to allow custom config.txt overrides.
  • [General] Fixed minor mistakes in the config.
  • [General] Fixed leather strips type identifier.
  • [General] Updated SKSE version requirement to 1.6.6. Fixes the non-functional localization.
  • [General] Added runtime check for missing SKSE scripts.
  • [General] Added NMM installer script that detects/reports the most common installation problems.
  • [General] Added MCM option to disable icon colors.
  • [General] Added MCM options to configure some gamepad mappings manually. This should resolve conflicts with custom controlmaps.
  • [General] Added MCM option to select the category icon theme. Includes all themes from version 2.2 (Celtic, Curved, Straight).
  • [General] Made some error messages clearer.
Gruss
Mr.Gnom
 
SkyUI Version 3.2 ist erschienen!

  • [General] Updated quest_journal.swf to support legendary difficulty that has been added in Skyrim 1.9.
  • [ModConfigurationMenu] Added a repair console command that forces all menus to re-register: setStage SKI_ConfigManagerInstance 1
  • [ModConfigurationMenu] Improved SetInfoText to support nested translation strings. See MCM API reference for details.
  • [ModConfigurationMenu] Added an new method to organize options as states. Fully backward compatible. See state MCM state option guide for details.
  • [ModConfigurationMenu] Fixed issue where it would take several reloads until all menus registered successfully when running a lot of mods.
  • [MapMenu] Initial release
  • [ActiveEffectsWidget] Initial release
  • [General] Added error message to detect invalid Papyrus .ini settings.
  • [General] Increased config timeout delay from 1 to 3 seconds.
  • [General] Optimized memory usage of config menu buffers.
  • [General] Fixed issue where closing a menu before any checks are able to complete would cause false error messages to appear.
  • [General] Fixed an issue in the NMM installer that could cause a crash when trying to force the installation.
  • [General] Improved visbility of equip icons.
  • [General] Fixed several Dragonborn icons.
  • [General] Added emblem to indicate read books/scrolls.
  • [General] Inventory and magic menus now remember and restore last selected column and sorting state.
  • [General] Updated SKSE version requirement to 1.6.9.
  • [HUDWidgetLoader] Initial release