Vorstellung Nexus Mod Manager

Ein weiteres Update auf 0.49.2:

Added Features:

  • .
Bug Fixes:

  • 32bit variables used to work with file/download size resulting in corrupt archives for huge mod files.
  • Max download chunk size was too small (this *could* also improve the download speed on bigger files).
  • Tweaked Min download chunk size for small files and threaded downloads.
  • IO issues causing crashes on multiple local mod additions.
  • Local mod addition messing up the download queue.

Gruß
 
Für alle, die gern up-to-date sind: Version 0.49.3 ist hochgeladen.

Version 0.49.3

1. Bugfix: Program failing to perform a mod “upgrade install” for game modes not using plugins.
2. Bugfix: Game scan crashing because of unexpected values for TESO install path in the registry.
3. Bugfix: Crash during the UAC check caused by uninitialized folders.

Gruß
Elandra
 
Zuletzt bearbeitet:
Offtopic an:
WinXP hab ich im Mai 2010 abgeschafft, seither nutze ich Win7 (kann ich auch empfehlen). Für Win8 (8.1) hab ich noch keine Veranlassung gesehen.
Offtopic aus.

Gruß
Elandra
 
Na, ist es denn die Möglichkeit?!

Die trauen sich immer noch nicht an die "halbe 1" (=0.50), stattdessen wird uns Version 0.49.4 auf dem Tablett serviert. :-D

Version 0.49.4

1. Bugfix: Fixed some instances of the “file is being used by another process” crash (mainly on local mod addition via “Add mod from file” button or drag&drop).
2. Bugfix: Program update check failing if the user is not logged in.
3. Bugfix: Crash when the category file is corrupt and the user selects No/Cancel at the category setup prompt.
4. Bugfix: Crash while trying to change file associations and the antivirus prevents NMM from interacting with the Windows’ registry.
5. Bugfix: Crash during the initial UAC check when the Install Info folder is not set.

Gruß
Elandra
 
Daran wirds weniger liegen ... die scheuen sich weil 0.5 die Mods anders installiert.

Die 0.5'er Reihe untertützt Profile, daher müssen die Mods auch anders installiert werden. Und wer hat schon Lust alle Mods neu zu installieren ?
 
0.49.6 ist zum Downloaden freigegeben (hab 0.49.5 gar nicht mitgekriegt, muss wohl schwer verbuggt gewesen sein, dass die Version nur eine winzige Lebensspanne hatte :-D ).

Version 0.49.6

1. Bugfix: Fixed startup crash in Dark Souls 2 mode.


Version 0.49.5

1. New Feature: Added support for Dark Souls 2.
2. New Feature: Added support for War Thunder.
3. Bugfix: Fixed an infinite loop during the startup phase.
4. Bugfix: Fixed a startup crash caused by missing or corrupt Mods/InstallInfo folder settings (the program will send the user to the required folders setup screen).
5. Bugfix: Fixed a crash during the mod uninstallation process caused by broken install paths.
6. Bugfix: Fixed checkboxes randomly disappearing from the plugin list.

Gruß
Elandra
 
Da ist sie also, die neue Versionsnummer: 0.50.1!

Nach dem Doppelklick auf die downgeloadete exe-Datei des Installers öffnet sich folgendes Dialogfenster:
You need to uninstall your current version of NMM before you apply this update. When asked if you would like to remove the config files, select no. This will not remove or change any of your installed mods. Simply install NMM to the same location as before.
Anm.: Das fett Hervorgehobene bei der Installation unbedingt beachten, damit das "Gedächtnis" von der Vorgängerversion nicht verloren geht! Das bedeutet in der Praxis: Im zweiten Auswahlfenster auf "Nein" klicken. ;)

Version 0.50.1

1. Bugfix: Fixed an issue with 32bit systems and the new SevenSharpZip library.
2. Bugfix: Fixed an issue while installing scripted New Vegas mods.


Version 0.50.0

1. New Feature: Source code upgraded to the .Net Framework 4.5.
2. New Feature: Added a new button in the Download settings menu that will fix the Chrome/Windows 8.x download bug.
3. New Feature: The seamless login functionality will try to restore the task that requested the login.
4. New Feature: Updated the library handling mod archives (this should also fix some long-standing bugs).
5. Bugfix: Fixed a download startup bug while being offline.

Gruß
Elandra
 
Zuletzt bearbeitet:
Hö ? Kein Profilbasiertes Installieren der Mods ? BETRUG ! Das wurde in der Beta von der Beta 0.50 doch gross angepriesen ...
 
Ja... und ist nun für die 0.60er Versionen geplant... :) Sonderlich clever war das, bedenkt man die Versionsnummern der vorherigen Betas mit Profilsupport, jetzt nicht gerade ;) Aber ist bei mir ja eh nur ein Updatechecker, von daher solls mir egal sein ^^
 
0.50.2 ist online.

Version 0.50.2

1. Bugfix: Fixed an issue preventing UI elements to be reorganized by the user.
2. Bugfix: The Reset UI button in the Tools menu will now properly reset the column size in the mod control.
3. Bugfix: The ‘Check for mod update’ and ‘Endorsement toggle’ requests will now properly resume after a successful login (pending requests will be discarded after 15 seconds).

Gruß
Elandra
 
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Reaktionen: Legionaer13
Version 0.51.0 ist seit kurzem online.
Version 0.51.0

1. New Feature: Added the Tips Manager, it will provide feedback for new version’s fixes and tweaks.
2. New Feature: NMM will warn the user if there’s something wrong with the selected InstallInfo/Mods folders.
3. New Feature: NMM will prompt the user to go back to the folder setup instead of just automatically removing installed mods if they're missing from the proper mod folder.
4. New Feature: Added support for the new endorse/abstain management (to update the local status you’re required to perform a “mod update check”, no icon in the endorsement column means you never endorsed the mod).
5. New Feature: Added new “Stop Searching” button to the game scan UI: clicking this will stop the search process for all game modes.
6. New Feature: Added new “Quick Startup” button to the game scan UI: clicking this (after confirming at least one game path) will immediately switch to the game selection with just the games you’ve already verified.
7. Bugfix: Fixed an issue with the XML script compiler preventing scripts to properly compile for plugin-less games.

Gruß
Elandra