Vorstellung Nexus Mod Manager

Übrigens ist man nun schon auch bei Version 0.60.4 angelangt.

Hotfix 0.60.4:
Fixed issue causing the migration process to be unable to reinstall some mods.
Fixed issue preventing NMM from properly handling the load order for Fallout and Oblivion.
Fixed issue causing the Morrowind game mode to hang while performing the mod migration.
Fixed issue causing the Morrowind game mode to install files in the wrong folder.
Fixed issue preventing NMM from automatically retrieve the Morrowind game path during the startup scan.
Fixed issue preventing the ReadMe Manager from properly catching readme files.
Fixed issue with the Backup file management.

Gruß
Elandra
 
Ein paar weitere Korrekturen bringt Version 0.60.5 mit sich:

Hotfix 0.60.5:
Fixed issue causing some plugins to randomly show as corrupt.
Fixed issue causing .jar and .exe files from properly working (FNIS, BodySlide2, DualSheat’s .jar, etc.).
Fixed issue causing the “Uninstall from all profiles” command to crash under some specific circumstances.

Gruß
Elandra
 
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Ausgereift scheint die Sache noch laaaange nicht, denn nun ist bereits Version 0.60.6 am Start.

Hotfix 0.60.6:
Fixed many issues with the MultiHD install mode (missing files, mods unable to install, etc..).
Fixed crash when the user is using a broken/incomplete .Net Framework.
Fixed rare crash while right-clicking on a mod in the mods list.
When the MultiHD mode is active NMM will prevent the user from installing/activating mods or switching profiles if the program is not run as Administrator (and will warn the user about it).
Fixed an issue preventing some fomods from installing (like FCO for New Vegas).
Fixed issue preventing some mods from installing txt files.

Gruß
Elandra
 
Na ja, positiv betrachtet kann man sagen: Sie kümmern sich um ihr Projekt und sind ständig am Ball, die Fehler auszumerzen.

Ich kenne da so manche Software-Firma, die könnte sich dieses Verhalten zum Vorbild nehmen, ne? ;)

Gruß
Elandra
 
Und sie kümmern sich weiter: 0.60.7 ist da.

Hotfix 0.60.7:
Fixed bug preventing NMM from properly working with some games (Dragon Age, State of Decay, etc.)
Tentative fix for the bug preventing .xml files from being removed from the “Scripted” folder.
Implemented additional log entries to help with a rare bug crashing NMM while sorting the plugins.
Fixed issue preventing plugin files from being installed on ReFS drives.

Gruß
Elandra
 
Sehr eifrige Kümmerer haben jetzt schon 0.60.8 rausgehauen.

Hotfix 0.60.8:
Tentative fix for the uninstall progress getting stuck during the mod migration.
Fixed issue causing NMM to crash while loading the path configuration form (also preventing the Dark Souls 2 game mode from being initialized).
Fixed random crash while trying to change the read-only flag of a plugin file.
Fixed crash when the config file references to an unplugged drive.
Fixed random crash while deleting a newly created category.

Gruß
Elandra
 
Hat es denn inzwischen noch jemand versucht, vielleicht mit einer kompletten Neuinstallation von Skyrim und Mods via neuem NMM?

Wäre interessant, ob es nur bei einem Umstieg/Update von 0.56 auf 0.60 so massive Probleme gibt.

Gruß
Elandra
 
Ich habe Skyrim mit NMM und Mods erst kürzlich vor einer Woche mal wieder installiert (nach Neuaufsetzen von Windows). Ich hatte keine Problem bisher (bis auf einige Orte, die zwar auf der Karte deutsche aber in der Welt englische Namen haben, aber das ist wohl ein Mod dran Schuld, welcher auch immer) :)
 
Mit der neuen 0.6? Nun, dann muss man wohl wirklich alles neu installieren damit es gut funktioniert. Aber nur wegen NMM mache ich das bestimmt nicht. Sind bei mir immerhin ca. 150 Mods. :)
 
Mit der neuen 0.6? Nun, dann muss man wohl wirklich alles neu installieren damit es gut funktioniert. Aber nur wegen NMM mache ich das bestimmt nicht. Sind bei mir immerhin ca. 150 Mods. :)

So gehts mir auch. Hab ca. 213 Mods am Laufen und das Risiko ist einfach zu Groß, das der NMM meinen alten Zustand hin bekommt. Einfach aus einem Grund: Einige Mods bedürfen der gezielten Handarbeit (richtige Datei/en aussuchen, Installlationsreihenfolge beachten, uvw.). Das kann die jetzige Version wohl kaum, vielleicht eine spätere Version, die erkennen kann, wie und welche Mods installiert sind und wie sie zueinander stehen. Eine schwierige Aufgabe!! Aber wer weiß?!

Mfg, SirPercy.
 
Dass 0.60.9 sechs Tage nach dem Erscheinen von 0.60.8 auf sich warten lässt, grenzt ja schon fast an ein Wunder! :D

Hotfix 0.60.9:
NMM will now be able to keep track of the real ID for mod files.
Added “Dual Sheat Redux” and “Patchus Maximus” to the supported tools (those are just shortcuts, you need to install them).
Added “Installed Mods” counter to the bottom bar.
Fixed issue where a profile was unable to restore scripted installers choices.
Fixed issue where scripted installers couldn’t reinstall their files (if a file was present twice).
Fixed several issues with the Change Virtual Folder functionality and the multiHD mode setup.
Fixed crash when searching for program updates while the new installer is already installing.
The program will now check whether there’s actually an update to download before starting the masterlist update.
Fixed crash issue when retrieving the plugin directory.
Fixed issue preventing NMM to store “Dual Sheat Redux Patch.esp” and “PatchusMaximus.esp” in a profile.
Fixed issue where NMM wasn’t updating supported patches files (DSR, PM, Bashed). Make sure to click on Save profile or disable/enable the plugin if you edit them when NMM is not running.
Fixed LOOT settings missing for New Vegas.

Gruß
Elandra
 
Waaaahnsinn! Der 60er geht mit dem 10. Update an den Start: 0.60.10.

Hotfix 0.60.10:
Added a "Mod" field in the plugin description that will tell you what mod that plugin belongs to.
Right-clicking on a mod name will now also show the mod’s filename.
Fixed linked .bsa files not working with Fallout/Oblivion.
Small tweak to improve startup loading with lots of mods (more improvements will come).
Fixed issue causing a crash for some mods when forcing a file copy in multiHD mode.
Fixed issue causing Delete mod to be enabled when clicking on categories.
Fixed crash issue with the Delete mod function.

Gruß
Elandra
 
Fleißig wird weiter verbessert: 0.60.11.

Hotfix 0.60.11:
Fixed crash issue when switching to MultiHD mode.
Fixed crash issue when deleting the current profile and then switching to another one.
Fixed issue that could cause NMM to remove backup files when changing install mode.
Fixed issue in MultiHD mode where NMM wasn’t reinstalling missing mods required by the profile.
Fixed NMM saving registry values in the wrong place.
Fixed misleading folder suggestion on the setup screen.
Fixed NMM crashing when setting invalid paths for Supported Tools.
Fixed Supported Tools settings tab not showing error warnings.
Minor tweaks to the Supported Tools settings tab.

Gruß
Elandra
 
Mit der neuen 0.6? Nun, dann muss man wohl wirklich alles neu installieren damit es gut funktioniert. Aber nur wegen NMM mache ich das bestimmt nicht. Sind bei mir immerhin ca. 150 Mods. :)
Schön Elandra, dass du hier immer die neuen Versionen vorstellst, aber meine Englischkenntnisse reichen nicht aus um zu sehen, was nun wieder verbessert wurde.
Hat sich das Problem von Changnam nun erledigt, oder sollte ich auch auf die 60er Serie verzichten?
 
Na ja, Veterano, dass ein Programm überarbeitet wird, heißt ja nicht zwangsläufig, dass es danach astrein funktioniert, ne? ;)

Ich kann gerne Übersetzungen machen, aber das wird deine Frage nach der Problemlösung nicht beantworten. :)

Besser ist, wenn Leute, die die neue "Baureihe" ausprobieren, ihre Erfahrungen hier posten.

Gruß
Elandra
 
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Veterano, mir reicht meine Erfahrung mit dem neuen NMM erstmal. :roll:
Dauert bestimmt noch sehr lange ehe ich die neue Version mal wieder anfasse.
 
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Vier Tage hat die letzte Version Bestand gehabt, jetzt gibt es den Nachfolger: 0.60.12.

Hotfix 0.60.12:
Updated LOOT library to version 0.8.
Fixed issue preventing users from completing the Dark Souls 2 setup.
Fixed mod discoverer looking for mods in the profiles folder.
Fixed crash issue while sorting the plugins.
Übersetzung (für Veterano :D ):
LOOT-Bibliothek auf Version 0.8 aktualisiert.
Problem behoben, welches Nutzer hinderte, das Dark-Souls-2-Setup abzuschließen.
Mod-Entdecker repariert, der nach Mods im Ordner Profile sucht.
Behoben: Absturzproblem beim Sortieren der Plugins.

Gruß
Elandra
 
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