Construction Set rüstung mit audio dateien versehen

xvirus

Mr. Oblivion 2007
könnte man zb dem helm von dem hk ne audio datei einfügen das wenn man angegriffen wird,der char nazgul schreie los lässt
 
Ja, das müsste mit einem Sxript zu bewerstelligen sein.
Du bräuchtest zuerst mal ne Audio-Aufnahme von dem Schrei.
Kopier dann die Sounddatei in den Oblivioin-MusikOrdner ( am besten in Mp3-Format)

Versuchs mal mit dem Script:

Scn NazgulScreiScript

Begin OnStartCombat
streamMusic "Data\Music\Nazgulscrei.mp3"
end

Ganz wichtig: Gib dem NPC das Script!
Hoffe konnte helfen;)
Gruß, Darth Jan




hier noch was aus dem Wiki:

Description

Tells the game to start playing a new track or play a specific music file.


Syntax:

StreamMusic "<Filename>" play the specified file (The quotes are required!)

StreamMusic Public play a random track out of Data\Music\Public
StreamMusic Explore play a random track out of Data\Music\Explore
StreamMusic Dungeon play a random track out of Data\Music\Dungeon

StreamMusic Random play a random track out of one of the three folders above


Examples:

StreamMusic "data\music\special\success.mp3"
StreamMusic "LauncherMusic.wav"
StreamMusic "..\Morrowind\Data Files\Music\Special\morrowind title.mp3"
StreamMusic "C:\WINDOWS\Media\tada.wav"





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Some Notes:

This Function was not documented by Bethesda, and it seems to be partly broken/unfinished so always keep an eye open for strange behaviors or "new" features.
At the end of the file, a new random music will be chosen according to the current location.
Providing a filename that doesn't exist causes the game to restart the song that is currently playing.
StreamMusic works fine in cells with the music type set to either "Dungeon" or "Public" When used in a "Default" cell, StreamMusic only restarts the current track.
To use this command in a cell with music-type "Default", you need to call StreamMusic random first, then wait for a frame for the command to be executed, and then use Streammusic "<filename>"
StreamMusic will also not override combat music, the combat-music that is currently playing will be restarted, though.
The filename is relative to the Oblivion-folder it doesn't need to be in Data\Music.
The file-type isn't restricted to MP3. Any format that may be played by Windows Media Player can also be played by Oblivion (e.g .MID files).
The file-type isn't even restricted to music; if you start a video this way, Oblivion will minimize and play the video in an extra window. When the video ends, Oblivion will resume. (This is bound to make the game instable, so don't use it for anything but easter-eggs.)
 
Dann versuch mal das Script auf ein Schwert zu legen
Anstatt von Begin on Start Combat nimm ein fach Begin OnHit.
Wie das mit nem Helm gehen sollte weiß ich nicht, sorry. Aber manchmal muss man einfach nur Alternativen finden:lol:
 
Hallo,

erstelle doch einfach ein Topic im Conversation-Fenster und ordne es einem Dummy-NPC zu, welcher nicht in der Welt zu sein braucht. Mit "Say TopicID 1" kannst Du dann jeden Gegenstand sprechen lassen.

Gruß, Gert
 
Du kannst das Script auch einfach auf den Player legen.

Er existiert ja immerhin im Cs, ich hab auch schon ein Script auf den player gelegt, und es hat funktioniert.