Programmierkenntnisse sollten eigentlich in keinster Weise eine Rolle bei der Übersetzung spielen - im wesentlichen muss nur die englische .esp übersetzt werden, was aber eine immense Arbeit darstellt, da wahrscheinlich noch mehr als nur der neue Kram erneut übersetzt werden muss. Allerdings ist es schon recht hilfreich, wenn man mit dem Editor insoweit sicher umgehen kann, als dass man alle relevanten Einträge, die zu übersetzen sind, aufrufen kann. In jedem Fall danke für das Angebot!
Ganz nebenbei bemerkt - ich habe grade Version 0.979 hochgeladen!
- Added the following spells:
° Spectral Arrow (Conjuration, 50) - Fires a spectral arrow that deals 25 to 100 damage.
- Khajiit received a 15% movement speed racial bonus
- Removed the Bag of Holding in Twilight Sepulcher
- Raised the prices of most vanilla spell tomes (about 3x)
- Raised the magicka cost for almost all "Conjure Ghostly X" spells greatly
- Minor bug fixes
- More Locks have been placed on containers already in the game world
- Doubled the skill rates for pickpocketing and lockpicking
- Handplaced a few glass and ebony weapons in special locations
- Ranged weapons have received another penalty in terms of armor bonus for the target when using them over longer distances
- Merchant Changes:
° Common Blacksmithes will almost never sell anything better than Orcish Equipment, and they also rarely sell Elven Equipment. They will also much less often be willing to sell you their crafting materials. Also, their amount of enchanted gear has been decreased greatly, though Blacksmiths in bigger towns will still have a decent amount of them for sale.
° Smaller Shops and those in most villages now have a much smaller sortiment, which is also influenced by their location
° General Stores now have less specified items like potions, spells, enchanted gear, weapons and armor
° Inns now offer more food, which is somewhat based on their location
- Lootlist Changes:
° Glass and Ebony equipment will now be found randomly about half as often
- Tweaks that slightly nerf NPC poisons (they now have only a 10% chance to have it trigger)
- Improved the Nightinggale Armor considerably
- Added some new alchemy perks:
° Regeneration (2 ranks, 50) - They grant you regeneration passively
° Night Vision - It basically gives you a Khajiit's night eye power
° Fortified Muscles - You get +100 Stamina and Health, +50% stamina regen
° Poison Resistance - You get +50% poison resistance
- Ever wondered where Skyrim's merchants stock their goods? With this update, almost all merchants goods can be stolen from their chests (but they generally are locked pretty tight, so only very experienced thiefs will get their hands on this stuff)
Das wichtigste an dieser Stelle auf Deutsch:
- Nahezu alle Händler haben ihre Truhen mit Waren nun für den Spieler zugänglich platziert, sodass man als erfahrener Dieb auch mal einen ganzen Laden ausrauben kann
- Neue Perks für Alchemisten, die es erlauben, permanent den eigenen Körper zu verbessern
- Nochmal ein ganzer Haufen tweaks für nahezu alle Händler. Warenangebote sind jetzt auf ihren Ort, wirtschaftliche Situation etc. abgestimmt. Seltene Gegenstände findet man nun bedeutend weniger bei ihnen.