Release Locational Damage

Mittlerweile 0.7b.

UPDATE: Version 0.7b

- New bodyzones: heart; right leg and foot; left leg and foot.
- Some minor improvements.
- NPC's won't complain about the use of magic in brawls anymore.
- Traps won't cause critical hits anymore until I know how they calculate them.

The leg-zone is now divided in 4 new zones. The trip and fall effect is now caused by getting a critical hit to the foots. Hitting the legs with a critical hit now reduce your combat skills (OneHanded, TwoHanded, Archery, Block) for 10 seconds because of the lack of footwork. I choosed that way because if you fall on the ground you are basically dead. Foots are harder to hit so it doesn't appear as often.

Vorheriges Update (0.61b):

UPDATE: Version 0.61b

- Added setting to LOCconfig.txt: KahmulLOCdisplayMessages
- Fixed bug that disabled Archery when Melee was disabled.
- Fixed bug that allowed spells to make a critical hit.
- Fixed bug that allowed dropped items to get a critical hit.

Just a small update. Nothing special to say.
 
Version 1.0b ist nun endlich erschienen!

Here it finally is. Version 1.0b is released!
The complete changelog (can also be viewed in the description):


  • Optimization: Much more cleaner, accurate and responsive script. It reacts up to 1 second faster compared to 0.71b! Nearly 300 unnecessary lines were removed and many slow functions were exchanged for faster functions.
  • Optimization: Much more accurate archery-detection. The script now knows where you shot your arrow and can even calculate the gravity affecting the arrow!
  • New feature: Percentaged damage with new multipliers for it in the config-file. If you don't want this feature, set them to 0; if you want e.g. instant-kills with every shot to the head, set the multiplier for the head very high. There are multipliers for melee and archery.
  • New feature: New effects, marked with "(NEW)" in the list in the description.
  • New feature: New config-setting "useUndeads".
  • Feature change: Bodyzones "Right foot" and "Left foot" combined to bodyzone "Foots".
  • Feature change: Removed block-features. They were useless and had nothing to do with locational damage.
  • New requirement: SKSE.
  • Fixed bug: Disabled criticals if target lays on the ground.
  • Fixed bug: Brawls are now playable if neither a weapon nor magic is equipped.

Please, report me any bugs you can find, especially regarding brawls. It should be completely fixed now but I need your feedback. This version will be out of beta status when all bugs found in the next time are fixed.

Have fun. :)
 
War ja früher sehr skeptisch, aber jetzt werde ich die Mod auch mal ausprobieren. Eine Frage, die Mod fügt doch einen Perk hinzu. Ist sie dann kompatibel mit ACE - Skill Overhaul oder brauche ich die beiden Mod einfach nur mit Wyre Bash mergen?
 
Diese Mod fügt keinen Perk mehr ein. Tut mir leid, dass ich mir nicht mehr die Mühe mache, den Startpost hier zu aktualisieren. Das lohnt sich nicht für mich. Auf dem Nexus steht immer alles aktuelle.
 
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Reaktionen: Toastbrοt
Naja, ich hab die 0.71b mit ACE bisher immer ohne Probleme nutzen können...

Und auf die neue Version freue ich mich jetzt schon so lange wie sie angekündigt war.
Danke Kahmul.
 
Könntest du noch eine deutsche Version machen? Sonst könnte ich die Mod auch selbst übersetzen, aber ohne die Source der Skripte bin ich mir nicht sicher ob das überhaupt vollständig machbar wäre... Und natürlich bräuchte ich dann noch deine Einwilligung...

Auf jeden Fall wäre eine deutsche Version nicht schlecht.
 
Würde mich auf jeden Fall sehr freuen, denn mir als reiner Magierin nützt die Mod so leider noch gar nichts.
 
Ich habe eine Bitte Kahmul... Könntest du versuchen die ausgeworfenen Fehler zu reduzieren? Ich meine, meine Papyrus Log Dateien werden ziemlich unübersichtlich weil sie beinahe nur noch Exceptions deines Scripts beinhalten :p
Bsp:

[07/21/2012 - 08:07:13PM] warning: Assigning None to a non-object variable named "::temp43"
stack:
[Active effect 1 on (0009FC64)].KahmulLOCSystem.meleeCalc() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 378
[Active effect 1 on (0009FC64)].KahmulLOCSystem.OnHit() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 191
[07/21/2012 - 08:07:13PM] error: Cannot call GetWeight() on a None object, aborting function call
stack:
[Active effect 1 on (0009FC64)].KahmulLOCSystem.meleeCalc() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 379
[Active effect 1 on (0009FC64)].KahmulLOCSystem.OnHit() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 191
[07/21/2012 - 08:07:13PM] warning: Assigning None to a non-object variable named "::temp45"
stack:
[Active effect 1 on (0009FC64)].KahmulLOCSystem.meleeCalc() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 379
[Active effect 1 on (0009FC64)].KahmulLOCSystem.OnHit() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 191
[07/21/2012 - 08:07:29PM] error: Cannot call GetWeaponType() on a None object, aborting function call
stack:
[Active effect 1 on (0009FC65)].KahmulLOCSystem.OnHit() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 187
[07/21/2012 - 08:07:29PM] warning: Assigning None to a non-object variable named "::temp18"
stack:
[Active effect 1 on (0009FC65)].KahmulLOCSystem.OnHit() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 187
[07/21/2012 - 08:07:29PM] error: Cannot call GetWeaponType() on a None object, aborting function call
stack:
[Active effect 1 on (0009FC65)].KahmulLOCSystem.meleeCalc() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 346
[Active effect 1 on (0009FC65)].KahmulLOCSystem.OnHit() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 191
[07/21/2012 - 08:07:29PM] warning: Assigning None to a non-object variable named "::temp43"
stack:
[Active effect 1 on (0009FC65)].KahmulLOCSystem.meleeCalc() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 346
[Active effect 1 on (0009FC65)].KahmulLOCSystem.OnHit() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 191
[07/21/2012 - 08:07:29PM] error: Cannot call GetBaseDamage() on a None object, aborting function call
stack:
[Active effect 1 on (0009FC65)].KahmulLOCSystem.meleeCalc() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 354
[Active effect 1 on (0009FC65)].KahmulLOCSystem.OnHit() - "KahmulLOCSystem.psc" Line 191

usw.

Das ist zwar spieltechnisch nicht weiter tragisch (papyrus scheint bei exceptions ziemlich tolerant zu sein), aber rein programmiertechnisch kann man doch in Papyrus doch "None" objects überspringen, oder nicht? Naja, auf jeden Fall eine schöne Mod, ich würde mich freuen, wenn du so weitermachst ;)

PS.: Wenn du weitere Informationen brauchst, oder ich was ausprobieren soll, sag' einfach bescheid.
 
Zuletzt bearbeitet:
Wird in der nächsten Version gefixed sein.

Diese Mod funktioniert seit dem letzten SKSE-Update nicht mehr, da die getArmorRating()-function defekt ist. Alles resultiert durch die percentaged Damage-Funktion in sehr hohem Schaden und damit zum sofortigen Tod. Skyrim ist dadurch kaum mehr spielbar. Man muss entweder auf die nächste SKSE-Version warten oder bis ich die nächste Version bereit habe.
 
  • Optimization: More accurate and responsive script. ~ 150 lines of code were removed.
  • Optimization: Errors in the .log-files reduced.
  • Correction: Changed "Foots" to "Feet".
  • Feature change: Bodyzones "Right leg" and "Left leg" combined to bodyzone "Legs".
  • Feature change: Some calculation adjustments; more balanced headshots.
  • Feature change: The armor rating is now temporary calculated by the corresponding armor skill divided by a random value between 5 and 7 due to the broken getArmorRating()-function.

Version 1.1.
 
Habe eine Frage zu diesem Mod.
Und zwar möchte ich diesen und More Dynamic Injuries verwenden.
Ist es dann so, dass wenn man durch diese Mod zum Beispiel am Arm getroffen wird, dass man sich dadurch dann auch den Arm verletzen kann oder ist das nicht so genau?

Wenn nicht ist es auch nicht so schlimm :) Kann mir das ja dann so vorstellen :D
 
[video=youtube;hk0VRf01oX8]http://www.youtube.com/watch?v=hk0VRf01oX8[/video]


Ein Video, das Version 2.0 vorstellt.
Mittlerweile ist Version 2.1 erschienen, enthält einige Optimierungen.
 
Mal ne etwas blöde Frage: In einem Video war der text für die Kritsichen Körpertreffer (Kopf, Arme) auf Deutsch. Kann man die Mod problemlos mit der Dv benutzen :huh: