Release Locational Damage

Eine kleine Zwischenstandsmeldung:

I have some good news:
The headshots are nearly fully implemented (unfortunately only for your targets at the moment) in the game. I just have to experiment with some values and it should work.
But there are some limitations: You can't use poisons with bows anymore and you have to check a messagebox when you equip a bow the first time in a game session (= after a restart you have to recheck the messagebox for the bow). But I think that's no problem. Poisons should be unnecessary for bows when you can get headshots. And the messagebox should also be no problem, because it appears only one time in a game session.
Other features in the next update:

- If you're out of combat and at full health, all negative effects from Locational Damage will be removed.
- Change of getting a critical hit slightly increased.
- You will no longer need a perk for Locational Damage, it begins to work at the game start.

Hopefully I'll find the correct values to get the headshots to work in the next days. Be patient. :)
 
Na das klingt doch gut! Gifte nehm ich eh nie, da wären mir Kopfschüsse schon lieber. Was ist mit der Messagebox wofür wird die sein? Und stören die neu eingeührten Bogen-finisher deine Scripte oder umgekehrt?
 
Ich benutze ein Gift, damit das Spiel genau erkennt, wen man getroffen hat. Es würde mir zu lange dauern, zu erklären, was ich mir dabei gedacht habe. Die MessageBox ist die Standart-MessageBox, die erscheint, wenn Du ein Gift ausrüstest. Ich kann sie mit den derzeitigen Mitteln nicht unterdrücken.
 
Version 0.3b ist endlich fertig. Alles weitere steht unten.

UPDATE: Version 0.3b

- Headshots added. (see notes below!)
- Effects caused by Locational Damage will end on you if:

  • you're at nearly full health
  • you're not in combat

- Chance of getting a critical hit slightly increased.

Finally. I got this goddamn function to work. You're now able to headshot your enemies!
But I have to mention some things, that you need to know:

- You can't use poisons on bows anymore. It's technically impossible at the moment to do it without blocking these function.
- Make sure that none of your bows that you want to use is venomed when activating this mod. Otherwise you can't use that bow for headshots!
- Everytime you switch between different bows, you have to check a messagebox. It's the normal messagebox, that appears when you want to poison something. That's because the script saves you last equipped bow, but when you equip a new one, it asks again. If you're using only one bow all the time it doesn't matter for you.
- Don't wonder if you aimed to the head and didn't get a headshot. The game sometimes "teleports" your arrow to a different location. Or you didn't aimed exactly. You really have to hit the head, not the shoulders (happend often to me, that's why I mention it here).
- Also, this works only on NPC's not on creatures! And if your target wears a helmet it also doesn't work.
 
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Hab die neue Version heute mal ne ganze Weile getestet und sie bleibt auch drauf. Die Kopfschüsse mit dem Bogen funktionieren sehr gut, die eigenen Schäden werden nach Kampfende immer sauber entfernt.
Die Nachricht beim Ausrüsten des Bogens erscheint wirklich nur einmal, danach kommt sie auch nach Neustart von Skyrim nicht mehr solange man bei seinem Bogen bleibt.
Hin und wieder bekomme ich crits rein wenn ich über irgendwelche movable statics laufe, und einmal bekam ich einen Headshot mitten im Dialog als mich ein Schläger angequatscht hat, aber alles kein Problem da die Effekte immer schön aufgeräumt werden. Vielleicht sollten sie generell nur kommen wenn der Spieler im Kampf ist.
Schön wäre noch eine Effektbeschreibung, steht zwar z.B. da das der Kopf hart getroffen wurde aber welche Auswirkungen hat das?
Auf jedenfall eine gute Sache die das Kämpfen wieder ein Stück realistischer macht, Danke.
 
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Danke für das Feedback und es freut mich, dass es bei Dir funktioniert.

Hin und wieder bekomme ich crits rein wenn ich über irgendwelche movable statics laufe, und einmal bekam ich einen Headshot mitten im Dialog als mich ein Schläger angequatscht hat, aber alles kein Problem da die Effekte immer schön aufgeräumt werden. Vielleicht sollten sie generell nur kommen wenn der Spieler im Kampf ist.

Den Teil verstehe ich jedoch nicht so ganz. Bekommst Du einen kritischen Treffer ab, wenn Du über Gegenstände läufst? Und dieser Headshot im Dialog: Hast Du einen Headshot abbekommen oder kam die Nachricht, dass Du einen Headshot gemacht hast? Ersteres wäre unmöglich, da ich das nicht eingebaut habe.


Schön wäre noch eine Effektbeschreibung, steht zwar z.B. da das der Kopf hart getroffen wurde aber welche Auswirkungen hat das?

Leider nicht möglich, da das Skript per Zufall entscheidet, welches Attribut geschädigt wird. Noch dazu habe ich, als ich vor einigen Tagen Skyrim neu aufgesetzt habe, aus Versehen alle Skripte komplett gelöscht. Ich musste alles neuschreiben. Da aber die Sache mit dem Nahkampf funktionierte, habe ich das nicht neugeschrieben. Somit habe ich auf diese Skripte derzeit keinen Zugriff.
Aber wie gesagt, das ginge sowieso nicht, da ich die Beschreibung eines MagicEffects nicht per Skript ändern kann.
 
Gerade bei Mods, die noch in der Beta sind, wäre es super, wenn sie auch im Workshop hochgeladen werden würden. Steam lädt dann schließlich automatisch die neuste Version runter.
 
Ich werde meine Mods nicht auf dem Workshop hochladen. Ich unterstütze lieber den Nexus. Außerdem kann ich mehr Support geben, wenn ich mich nur auf ein oder zwei Seiten beschränke.
 
Den Teil verstehe ich jedoch nicht so ganz. Bekommst Du einen kritischen Treffer ab, wenn Du über Gegenstände läufst? Und dieser Headshot im Dialog: Hast Du einen Headshot abbekommen oder kam die Nachricht, dass Du einen Headshot gemacht hast? Ersteres wäre unmöglich, da ich das nicht eingebaut habe.

Stimmt, hab einen Kopfschuss im Dialog gelandet. Und hin und wieder passiert es halt das man über einen Eimer oder Knochen läuft und dann Locational Damage an den Beinen bekommt... eigentlich eher ein Feature;)
 
Das wäre möglich, aber es wäre ohne Auswirkungen. Ich schaue es mir nochmal an.
Und wie man einen kritischen Treffer dadurch bekommt, ist mir ein Rätsel. Seit wann triggert der OnHit-Block bei Gegnständen? Naja, wie Du bereits gesagt hast: eher ein Feature als ein Fehler. Aber auch sinnlos, da es nur im Kampf Auswirkungen hätte. Ich werde das mal selbst anschauen, wenn ich drandenke.
 
Neue Version!

UPDATE: Version 0.4b


  • Headshots temporary removed
  • System completely rewritten:

- NPC's now can "critical hit" each other.
- The system now focuses more on direct damage and effects (staggering, blured vision, etc.)
- New Bodyzones: "left arm", "right arm", "back".
- Better hit detection.
- Draugr can now also be critical hit.
- No simple random calculations anymore! Complexe calculations with relations between e.g. distance, stamina, health, armor, weapon, etc.
- Damage on attributes (health, magicka, stamina) depending on where the attacker hits the target without a need of a critical hit. Those damages are not commented by a message.
- Use powerattacks to increase your chance of a critical hit!

  • Block Support:

- Blocking with torches is now dangerous. You and your attacker, if he is close enough to you, have a high chance to get burned.
- Shields are more important. If you block with a weapon you can be disarmed, making you very vulnerable for a few seconds. Keeping your stamina at a high point lowers the chance of getting disarmed.


This update really overhauls the mod. Everything was rewritten and it's also a new .esp-file.
Now, you damage and get damaged your 3 attributes health, stamina and magicka depending on where you hit or get hit. If the script calculates that you're better than your target, then your hits always damages these attributes in a small amount. But if you're weaker than your target, then YOU will get damages.
The three new bodyzones "left arm", "right arm" and "back" add also more variation in addition to the new effect system. Critical Hit the left arm of your target and make its block-skill nearly useless. Or critical hit its legs to see how it stumble and fall.
Also, blocking with a shield is more important. Getting disarmed by blocking with a weapon or getting burned by blocking with a torch is now possible.
The headshots are temporary removed in this version. Many people reported that it doesn't work for them. So I decided to remove it in this version since it blocks the poisons for bows. But I have another idea at the moment for headshots. Hope it'll work as I want!

Have fun with v0.4b!

Genauere Beschreibung unter "Some facts" auf Nexus.
 
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eine Frage bitte:
Wenn man einen kritischen Treffer..zB mit einem bogen landet und es die Beine des Gegners erwischt; verringert es deren laufgeschwindigkeit oder gibt es einen optischen effekt wie zB humpeln ? Falls nicht: ist es geplant ?

tolle Arbeit übrigends. Wahnsnn was die Leute sich so alles einfallen lassen.
 
Kritische Treffer mit Bögen sind derzeit noch nicht in der Mod enthalten. Headshots funktionieren mittlerweile aber wieder und werden auch im nächsten Update enthalten sein. Was ich sonst noch so machen werde, werde ich dann spontan entscheiden. Das hängt aber auch von den technischen Möglichkeiten derzeit ab. Ich kann nicht einfach eine die Laufanimation ersetzen, geschweige denn, dass ich weiß, wie ich eine neue Animation für Skyrim erstelle.
 
Kritische Treffer mit Bögen sind derzeit noch nicht in der Mod enthalten. Headshots funktionieren mittlerweile aber wieder und werden auch im nächsten Update enthalten sein. Was ich sonst noch so machen werde, werde ich dann spontan entscheiden. Das hängt aber auch von den technischen Möglichkeiten derzeit ab. Ich kann nicht einfach eine die Laufanimation ersetzen, geschweige denn, dass ich weiß, wie ich eine neue Animation für Skyrim erstelle.

oh nein nein das war nur eine Frage ;)
Aber was die neue animation angeht. da kannst Du zB das herumgeschleppe benutzen was NPCs aktivieren wenn man sie fast totgeprügelt hat. dann ziehen die sich doch auch fast auf den Händen umher nicht wahr^^
ist nur ein vorschlag.
 
gute mod, hab nur ein Problem endeckt wenn man den Gefährten beitreten will, bekommt man dauerhaft gesagt das man nicht mit magie angreifen soll
 
Version 0.5b released!


UPDATE: Version 0.5b


  • Minor improvements
  • New bodyzone: groin.
  • Archery support added.
  • Hit detection rewritten.
  • Global Variables to turn off the Melee or the Archery (or both) part.

Here it is. Version 0.5b now includes the archery support. Check out the new video! (Note: The FPS during the filming was not really high, so the effects appeared later than they usually do. Of course, the effects don't appear immediately but not as late as in the video.)
This update also includes a new bodyzone: the groin. You have a high chance to paralyze your target by hitting it. But it is not that easy to hit, especially in combat.
Some minor changes were done, for example the bonus for a powerattack was changed or if the attacker is weaker than you, he has still a small chance to get a critical hit.
The hit detection so far wasn't that good. It worked fine, but was a bit "clumsy". I rewrote it and now the code is shorter and the detection is better.
There are also now 2 new global variables to turn the parts on and off. See the "Some facts"-section above.


[video=youtube;k2BqHdRNvsY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k2BqHdRNvsY[/video]



@Masterclever: Sollte jetzt theoretisch behoben sein, habe es aber nicht getestet, weil niemand sonst so etwas gemeldet hat. Wenn das Problem weiterhin besteht, melde es mir bitte. Stelle aber sicher, dass es wirklich an LOC liegt.
 
Neue Version!

UPDATE: Version 0.6b

- 5 new bodyzones: left shoulder, right shoulder, solar plexus, throat, neck.
- Cleaner Script.
- Balancing of the critical hits, especially instant-kills.
- config-file to customize the mod.
- Fixed bug that counted a bash attack with bow as a hit with an arrow.
- Fixed bug that some NPC's were complaining about your use of magic that was caused by this mod.


Version 0.6b introduces 5 new bodyzones, each with a nice effect. The next update will probably contain even more bodyzones, so this mod will offer more and more variety.
There were also some changes made to the balancing. Critical hits, especially shots and instant-kills, appeared far too often, so I reduced the chance for them and decreased their effect slightly. In addition to that, I removed unnecessary code and fixed two little bugs.
Probably a import step is the integration of the config-file. You can now change some settings to customize the mod. Most likely there will be more settings in future versions.

I hope you'll enjoy the new version. Have fun!
 
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