Locational Damage
Was ist Locational Damage?
Locational Damage ermöglicht es nun in Skyrim mit einer geringen Chance Effekte beim Gegner hervorzurufen. Verschiedene Körperzonen rufen verschiedene Effekte hervor. Derzeit betrifft dies den Kopf, den Brustkörper und die Beine. Zum Beispiel können beim Kopf Schäden von Magie-Fähigkeiten entstehen, beim Brustkörper könnte die Rüstungs-Nutzung in Mitleidenschaft gezogen werden. Aber Achtung! Die Gegner können auch dem Spieler kritische Treffer verpassen.
Einige Fakten:
- Es gibt jetzt einen Perk im Einhändig- und im Zweihändig-Perkbaum. Es wird je 40 von dem jeweiligen Skill benötigt.
- Die Chance einen kritischen Treffer zu landen steht bei 15%. Wenn Du einen bekommst, heißt das nicht, dass Du auch ein Attribut beeinträchtigst. Jedes Körperteil hat seinen eigenen Zufalls-Berechner. Solltest Du den Kopf treffen, beeinträchtigst Du jedoch auf jeden Fall ein Attribut. Sollte eine Nachricht für einen kritischen Treffer kommen, hast Du ein Attribut beeinträchtigt. Sonst kommt keine Nachricht.
- Das Tragen von schwerer Rüstung verringert die Chance auf einen kritischen Treffer. Ein leichter Helm beschützt den Kopf jedoch auch, aber ein schwerer Helm natürlich besser.
- Derzeit gibt es die Körperzonen "Kopf", "Brust" und "Beine". Mehr werden kommen.
- Geschädigte Attribute erholen sich mit der Zeit. Das betrifft auch Gegner.
- Ein kritischer Treffer durch diese Mod wird so dargestellt: "Critical hit: head!". Falls der Spieler das Ziel war, steht noch ein "(player)" am Ende, so wie hier: "Critical hit: head! (Player)".
- Betroffene Körperteile von Dir werden unter "Aktive Effekte" aufgelistet.
Die Mod ist WIP und noch im Beta-Status (0.3b). Bitte speichert eure aktuelles Savegame, bevor ihr spielt. Es sollten keine spielzerstörenden Bugs enthalten sein, aber ich brauche mehr Feedback, um einen 1.0 Release herauszubringen.
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Update 0.2b:
Änderungen:
- Chance auf einen kritischen Treffer auf 15% erhöht.
- Spieler bekommt nun auch kritische Treffer von Gegnern.
- Rüstungs-Unterstützung eingebaut. Trägt der Betroffene eine schwere Rüstung und ein entsprechendes Rüstungsteil an der Stelle, wird die Chance auf einen Effekt verringert.
- Die Schäden verschwinden nach einigen Stunden, je nachdem, welches Körperteil betroffen ist (Dauer: Kopf > Beine > Brust). Dies betrifft auch Gegner. Betroffene Körperzonen sind unter "Aktive Effekte" aufgelistet.
- Erhöhung der Schäden. Statt einem Punkteabzug von 5 auf ein Attribut, werden nun 12 (!) abgezogen.
UPDATE: Version 0.3b
- Headshots added. (see notes below!)
- Effects caused by Locational Damage will end on you if:
- you're at nearly full health
- you're not in combat
- Chance of getting a critical hit slightly increased.
Finally. I got this goddamn function to work. You're now able to headshot your enemies!
But I have to mention some things, that you need to know:
- You can't use poisons on bows anymore. It's technically impossible at the moment to do it without blocking these function.
- Make sure that none of your bows that you want to use is venomed when activating this mod. Otherwise you can't use that bow for headshots!
- Everytime you switch between different bows, you have to check a messagebox. It's the normal messagebox, that appears when you want to poison something. That's because the script saves you last equipped bow, but when you equip a new one, it asks again. If you're using only one bow all the time it doesn't matter for you.
- Don't wonder if you aimed to the head and didn't get a headshot. The game sometimes "teleports" your arrow to a different location. Or you didn't aimed exactly. You really have to hit the head, not the shoulders (happend often to me, that's why I mention it here).
- Also, this works only on NPC's not on creatures! And if your target wears a helmet it also doesn't work.
UPDATE: Version 0.4b
- Headshots temporary removed
- System completely rewritten:
- NPC's now can "critical hit" each other.
- The system now focuses more on direct damage and effects (staggering, blured vision, etc.)
- New Bodyzones: "left arm", "right arm", "back".
- Better hit detection.
- Draugr can now also be critical hit.
- NPC's can now critical hit each other.
- No simple random calculations anymore! Complexe calculations with relations between e.g. distance, stamina, health, armor, weapon, etc.
- Damage on attributes (health, magicka, stamina) depending on where the attacker hits the target without a need of a critical hit. Those damages are not commented by a message.
- Use powerattacks to increase your chance of a critical hit!
- Block Support:
- Blocking with torches is now dangerous. You and your attacker, if he is close enough to you, have a high chance to get burned.
- Shields are more important. If you block with a weapon you can be disarmed, making you very vulnerable for a few seconds. Keeping your stamina at a high point lowers the chance of getting disarmed.
This update really overhauls the mod. Everything was rewritten and it's also a new .esp-file.
Now, you damage and get damaged your 3 attributes health, stamina and magicka depending on where you hit or get hit. If the script calculates that you're better than your target, then your hits always damages these attributes in a small amount. But if you're weaker than your target, then YOU will get damages.
The three new bodyzones "left arm", "right arm" and "back" add also more variation in addition to the new effect system. Critical Hit the left arm of your target and make its block-skill nearly useless. Or critical hit its legs to see how it stumble and fall.
Also, blocking with a shield is more important. Getting disarmed by blocking with a weapon or getting burned by blocking with a torch is now possible.
The headshots are temporary removed in this version. Many people reported that it doesn't work for them. So I decided to remove it in this version since it blocks the poisons for bows. But I have another idea at the moment for headshots. Hope it'll work as I want!
Have fun with v0.4b!
UPDATE: Version 0.5b
- Minor improvements
- New bodyzone: groin.
- Archery support added.
- Hit detection rewritten.
- Global Variables to turn off the Melee or the Archery (or both) part.
Here it is. Version 0.5b now includes the archery support. Check out the new video! (Note: The FPS during the filming was not really high, so the effects appeared later than they usually do. Of course, the effects don't appear immediately but not as late as in the video.)
This update also includes a new bodyzone: the groin. You have a high chance to paralyze your target by hitting it. But it is not that easy to hit, especially in combat.
Some minor changes were done, for example the bonus for a powerattack was changed or if the attacker is weaker than you, he has still a small chance to get a critical hit.
The hit detection so far wasn't that good. It worked fine, but was a bit "clumsy". I rewrote it and now the code is shorter and the detection is better.
There are also now 2 new global variables to turn the parts on and off. See the "Some facts"-section above.
Geplante Funktionen
- Negative Effekte beim Blocken ohne Schild.
- Mehr Bogen-Unterstützung
- Mehr Trefferzonen. Derzeit ist geplant: Linker Arm, Rechter Arm, Kniekehle. Mit entsprechenden Auswirkungen auf Fähigkeiten.
- Noch genauere Trefferzonen-Erkennung. Dies bezieht Schleichen mitein, das bisher noch nicht umgesetzt wurde.
Vorschläge sind hierzu gerne gesehen!
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