Construction Set Oblivion CS mit Oldblivion

Tuor Nénharma

Fremdländer
Hallo...

also ich hab mir jetzt Oldblivion heruntergeladen, damit Oblivion auf meinem PC entlich funktioniert (habs auch auf der Xbox würds aber gerne aufm PC mit MOds zocken). Jedenfalls möchte ich auch selbst Mods erstellen, kenne mich schon mit dem MRW CS aus und dann wirds mit dem Obliv CS ja nicht so schwierig werden, hoff ich mal... ich hab auf oldblivion.com gelesen, dass das CS mit ein wenig rumgebastle funktionieren soll. Das ist die englische Anleitung: Leider komm ich da habwegs net mit und brauch deswegen Hilfe. Hoffenwir mal, dass einer von euch so gnädig ist und mir ein deutsches Ebenbild besorgen oder machen kann u. dass ganze vl. ein bisschen ausführlicher erklären. Danke mal schon im voraus.:)


0.Install Oblivion and TES: Construction Set

1.Install Oldblivion.

2.Replace "shaderpackage001" in the Oblivion\Data\Shaders directory with the "shaders" file from the Oldblivion folder (more info in the FAQ and in billions of other threads.)

3.Install 3D-Analyze (google it, most of the sites are in German, but its fairly obvious which buttons to press).

4.Run 3D-Analyze

5.Click the "Select" Button and navigate to TESConstructionSet.exe.

6.When 3D-Analyze has finished buzzing and whirring and your computer has stopped complaining the box entitled "file-selection" should have C:\Oblivion\TESConstructionSet.exe written in it, or something very similar.

7.Now this is the important part so listen up.
i) Tick the "emulate pixel shader caps" button

8.Press "Run". You should have a grey or blacked out render window.

9.Exit Construction Set

10.Find the ConstructionSet.ini file and set bForce1XShaders=1 (default 0) [Don't forget to backup the original before making any of the follwoing tweaks!]

11.From here there are various optional .ini tweaks, but like Oblivion these are unique to the machine. You might want to set bUseRefractionShader=0 (default 1) and bDoHighDynamicRange=0 (default 1). Also, like Oblivion...

setting:

[OPENMP]
iThreads=10
iOpenMPLevel=20

can sometimes help performance (runs a bit slow on my machine.)

12.When you are satified with .ini tweaks exit the config file and open up 3D-Analyze again and set the Vendor and Device ID's so they match the GeforceFX 5900 Ultra (tested) (or the Radeon 9800 Pro (not tested)) ID's that are listed in the Direct X Device IDs box.
NOTE: I imagine that you'd have to set this to an ID concurrent with the manufacturer of your current card.

13.Run ConstructionSet with these options!

14.Now when you open CS you may still have a grey render window, click on the Open button in the toolbar and set to load Oblivion.esm. When it has finished loading, Look at the "Cell View" window. We are going to test the render box.

15.Click on the dropdown tab next to "World Space". Choose anything. (I suggest ToddsTestLand) There should now be a list of cells in the list window below "World Space".

16.Right-click on any of these

17.Click "View"

18.Wait a bit.

19.If it hasn't worked yet wait a little longer.

20.Stare in absolute wonderment.
 
Oldblivion ist veraltet, das solltest du nicht nutzen. Stattdessen kannst du Oliblivion nutzen. Such einfach hier im Portal in der DL sektion danach.