Vorstellung FormID Finder

Suzie Q

Ehrenmitglied
Name: FormID Finder
Autor: Asesino
Benötigt: Oblivion und OBSE 18 Beta 3 oder höher
Mod-Version: 4.5
Größe: 153kb
Download: Hier Klicken

Diese Mod hilft allen, festzustellen, aus welche Mod Gegenstände, Personen usw. sind.
Dies ist in meinen Augen besonders nützlich, wenn man fehlenden Texturen oder Meshes hat.

Mit ALT und rechter Maustaste auf den Gegenstand bzw. auf die Person klicken, und schon weiß man, von welcher Datei (Mod) es stammt.

Mit SHIFT und rechter Maustaste gelangt man ins Inventory des eigenen Charakters.

Hier ein Auszug aus der ReadMe (in englisch):
FormID Finder has been revamped from the ground up to be the most convenient solution to date. No longer must you play with spells, FormID Finder is triggered by simply pressing the Alt button and right clicking on the objects in question. What objects you ask, good question.
· In the world, you can point at anything and press Alt-Right Click, and you will get a scroll describing the object. If the object is an NPC/Creature with equipped inventory, the scroll will also document the information for the equipped inventory. Finally, the object’s location in the world will also be identified for follow up with mod makers if need be.
· If the object or any of the equipped items have missing meshes or Icons, that will also be documented in the scroll.
· If you press Shift-Right Click, the system will report out on your player character. You will see inventory, factions, and location.
· In your inventory, you can Alt-Right Click on any object and you will get the scroll of information you seek. This will also work on quest items (a highly requested enhancement.)
· In your spell menu, you can Alt-Right Click on any spell and get the name of the mod that placed that spell in your spell menu.
· In a Spell Purchase menu, you can now press Alt Right Click on any spell and get the name of the mod that placed that spell in the vendor’s inventory.
· In any container, you can press Alt-Right Click on any object and get a scroll of the information about that object.
· In any barter menu, you can press Alt-Right Click on any object and get a scroll of the information about that object.
· In the world map, you can press Alt-Right Click and get a scroll of the mod that placed that marker on your map!
· Finally, sometimes, objects cannot be selected in the game world. If this happens, enter the console, click on the object in question, and press Alt-Right Click. You will get the message about the object in the console. Once you exit the console, details of the last item checked will show up in the scroll.

As an added benefit, if you press Alt-Right Click on a book or parchment in a container or a barter menu, the Text is transferred to the document. However, I have removed the “Take” option so you can’t steal the book. I have also removed any skill taught from that book in this option. My thought being that you are only perusing the book before purchase, so you couldn’t have gleaned enough information to improve any skills.
If you like the idea of reading the books before purchase, but don’t want to know where it came from, you can press Shift-Right Click instead of Alt-Right Click. Now, the book will open for you without telling you any other information about the book. However, the same rules apply, you can’t take the book, nor can you gain any experience from reading the book in this fashion.
Once you purchase the book, you will be able to read it at your leisure and gain any skills from reading it.
NOTE: Alt-Right Click and Shift Right Click are the defaults but you can change these setting in FormID Finder.ini.

Beispiele in Bildern:
::::::: Buch in Behälter :::::::::::::: Zeigt genauen Pfad
::::::::: identifizieren ::::::::::::::: im Meshes Verzeichnis


:::....:: Identifiziert ::::::.......::::::: Zeigt Inventory :::....:::::::: Zeigt Standort
::..::Hillod the Outlaw ::::::........:::::: von Hillod ::::::::::...::::::: von Hillod
 
Zuletzt bearbeitet:
Nutze diese Mod schon länger und kann sie jedem nur empfehlen. Es hilft wirklich alle fehlenden Meshes und Texturen zu identifizieren und ist auch sehr nützlich, wenn man wissen will, aus welcher Mod ein Gegenstand kommt, damit man ihn nicht verliert, wenn man seine Modliste mal aufräumt.
 
Hat mal jemand den OBSE Befehl für mich mit dem die ID abgefragt wird? Wollte die Funktion dann für einen Egoismusszauber einsetzten.
 
Hallo zusammen,
könnte jemand von Euch bitte so nett sein und mir die Inst.-Anweisung ins Deutsche übersetzen?
Installation
I have renamed the ESP file to �FormID Finder4.esp� This will force you to remove �FormID Finder.esp� and therefore eliminate the spells it placed in your inventory.
Simply extract the contents of the ZIP file to your Oblivion\Data Directory and select the ESP.
Included as an option in this archive, is a specially revised version of Always Z�s famous WTF Missing Mesh file. I revised it in NIFSKope to ensure proper collision so you don�t have to click on the object in the console to activate it. If you would like to use this instead of my personal custom mesh, simply copy the meshes directory from �WTF with Collision� directory and place in the Oblivion\Data directory
Und wo gehört denn die .ini hin, doch wohl nicht in Oblivion/Data?
Vielen Dank im Voraus
 
Ich habe die ESP-Datei in "FormID Finder4.esp" umbenannt. Das macht es notwendig, dass die "FormID Finder.esp" gelöscht wird und damit auch die Sprüche entfernt werden, welche diese in euer Zauberbuch plaziert haben.
Entpackt einfach das ZIP-Archiv in euer Oblivion/data-Ordner und aktiviert die *.esp.
Zusätzlich enthalten ist eine spezielle Version von Always Z's berühmten WTF-Missing Mesh (sinngemäß : "Was zum Teufel - Fehlende Meshes"). Ich habe es in NifScope etwas bearbeitet, sodass ihr eine richtige Kollision habt, wenn Meshes fehlen, sodass ihr von nun an nicht mehr in der Konsole auf das Objekt zu klicken habt.
Wenn ihr das haben wollt, dann kopiert einfach die Meshes aus "WTF - Missing with Collision" in euer Oblivion/data-Verzeichnis

Ich hoffe, ich habe alles richtig verstanden, denn so ganz geläufig ist mir der FormID-Finder nicht.

:bye:
 
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Reaktionen: wahnfried
@Suzie: Na dann rein damit.
@Dark: Super Hilfe, gerade den Teil mit der WFT hab ich natürlich total verkehrt übersetzt. Jetzt macht's Sinn.
Danke Euch Beiden.