hi...
ich nutze momentan den "Dark Fantasy ENB"
zusammen mit:
- HD Texturen (Trees, Land, etc.)
- Realistic Water 2.0
- Sun glare
- Realistic Colors and Real Nights
- dynamic Shadows
- Verbesserte Städte, als einzele MODs
- und noch paar andere
Was mich nicht stört das die Nacht wirklich ***** dunkel ist... naja... wo kein licht ist.... 8)
Aber in Räumen und Dungeons.. stehen zwar Lampen,Karzen und und und... nur wirklich viel sehen kann man nicht.
Der Ersteller des ENB schreib bezüglich der Beleuchtung folgendes...
nun bin ich nicht so erprobt mit experimentieren in der .ini etc.
kann mir irgendwer ein Tipp geben was ich tun soll, um mehr Licht ins Dunkel zu bringen.
Ohne das dann alles wieder so Bunt/hell wird.... deswegen hab ich ja diesen ENB gewählt
Danke für jede Antwort
ich nutze momentan den "Dark Fantasy ENB"
zusammen mit:
- HD Texturen (Trees, Land, etc.)
- Realistic Water 2.0
- Sun glare
- Realistic Colors and Real Nights
- dynamic Shadows
- Verbesserte Städte, als einzele MODs
- und noch paar andere
Was mich nicht stört das die Nacht wirklich ***** dunkel ist... naja... wo kein licht ist.... 8)
Aber in Räumen und Dungeons.. stehen zwar Lampen,Karzen und und und... nur wirklich viel sehen kann man nicht.
Der Ersteller des ENB schreib bezüglich der Beleuchtung folgendes...
"I can't see anything you moron!" (nights too dark, daytime too gritty)
Where to go: [ENVIRONMENT]
What to change:
DirectLightingIntensityDay (1.85)
DirectLightingIntensityNight (1)
AmbientLightingIntensityDay (1.3)
AmbientLightingIntensityNight (0.5)
Lowering direct lightning affects how landscape looks overall. For example, if you lower the value for the daytime, ground will look darker, as if it was night and not very well lit. Increasing obviously makes the ground brighter, and I think more colorful. By increasing DirectLightingDesaturationDay or DirectLightingDesaturationNight, you can decrease saturation by increasing the direct lightning values.
Increasing Ambient Lightning will simply make shadows less intense and reduce contrast. This will increase visibility, especially at night, but also reduce realism and atmosphere. Most caves and indoors are affected by the night setting, so take care.
Where to go: [ENVIRONMENT]
What to change:
DirectLightingIntensityDay (1.85)
DirectLightingIntensityNight (1)
AmbientLightingIntensityDay (1.3)
AmbientLightingIntensityNight (0.5)
Lowering direct lightning affects how landscape looks overall. For example, if you lower the value for the daytime, ground will look darker, as if it was night and not very well lit. Increasing obviously makes the ground brighter, and I think more colorful. By increasing DirectLightingDesaturationDay or DirectLightingDesaturationNight, you can decrease saturation by increasing the direct lightning values.
Increasing Ambient Lightning will simply make shadows less intense and reduce contrast. This will increase visibility, especially at night, but also reduce realism and atmosphere. Most caves and indoors are affected by the night setting, so take care.
nun bin ich nicht so erprobt mit experimentieren in der .ini etc.
kann mir irgendwer ein Tipp geben was ich tun soll, um mehr Licht ins Dunkel zu bringen.
Ohne das dann alles wieder so Bunt/hell wird.... deswegen hab ich ja diesen ENB gewählt
Danke für jede Antwort
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