Update vom 11.09.06 -
Noch ein paar Texte von Mystikelf und Playable Dremora eingedeutscht
(Merci an RedFox für den Hinweis)
Update 08.09.06
Spachausgabe gefixt - es gibt nun keinerlei Sprachausfälle mehr bei den NPCs *froi*** (dank eines kleinen Tipps von einem Übersetzungskollegen aus der OblivionCommunity *knutsch*)
Update 04.09.06
Etwas Text nachkorrigiert und bei ca. 80 NPCs: wieder die ursprünglichen Augen zugeordnet
Hallihallo
Nachdem ich verzweifelt nach jemanden gesucht hatte, der mal die Cosmetic Compilation für die DV übersetzt und auch spielbar macht...HAB ICHS HEUTE SELBST GEMACHT
Beschreibung:
Diese Mod. ist eine Übersetzung der Cosmetic Compilation v1.22 und
besteht ist eine Kombination von Rens Beauty Pack und Capucine's Character Expansion.
Sie macht Haare von Ren und Augen von Capucine für alle Rassen verfügbar und Rens Rasse für die DV von Oblivion spielbar, und fügt einen Menge neuer Augenfarben auch leuchtende, hinzu.
Wer bereits die DV-full.esp von Rens Beauty Mod aktiv hat, kann diese beruhigt ausschalten denn die steckt hier bereits drin
Hier ein paar Bilder für den ersten Eindruck:
Der Download der .esp - ohne Texturen und Meshes - befindet sich hier http://scharesoft.de/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=27&func=fileinfo&id=312
(Man benötigt dafür aber noch die Texes und Meshes aus dem Original, der sich in diesem posting weiter unten befindet)
http://scharesoft.de/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=27&func=fileinfo&id=312
Nun wünsche ich euch viel Spaß damit
Mit sonnigen Grüßen,
RedMoon
P.S. Originalmod, also EV: http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionMods.Detail&id=1201
P.P.S.
Auszug aus Capucine's Character Expansion:
* NEW! Deremora race now playable with many hair and eyes enabled. Thank you to Kikaimegami for the Playable Dremora mod. I haven't touched the rather pathetic Dremora textures though... Maybe something to add to the old 'To Do' list there.
* Many, many new eyes each with glowing (glowing!) counterparts for all races, even vampire eyes now glow! With some of the Khajiit eyes I tried to capture the green reflectivness cats eyes have when the light hits them, but I'm not really happy with it. I've included them incase you like the effect.
* Made a new higher-res Dremora eye texture, they have glowy eyes now too!
* Enabled humanoid eyes for Orcs, and added a few recolours of their eyes.
* Hair styles enabled for more races, a few hairs even fitted Argonians. They look cute with hair
* Dremora hair now playable, with or without horns. Colourable horns on their own are also playable (Pink horns FTW!) although they might look a bit floaty on some heads.
* Added colourable versions of the beast race hairs. Maybe it's mating season in Argonia and you want to attract females with a fine display of colour atop your head... Now you can! (Note: Does not guarantee interest from sexy Argonian ladies.)
* Three unused hair meshes made playable.
* Added few new hair styles. A couple of variations of the Mohawk 'do, a short shaved 'do, and a totally new mesh, a style I call The Pixie. Kind of a short feathered bob with a fringe (or 'bangs' as I beleive you Yanks call it). It's my first try at painting a hair texture, I don't think I've quite got the hang of it yet. Due to the nature of the hair, with it feathering onto the face, it might clip if your cheeks stick out too much. I've done my best to minimise this.
* Added glowy eyes to the NPCs of The Dark Brotherhood faction, and NPC vampires. This might cause some conflicts though, so I have included a version of the mod with no NPC references. No glowy eyes for NPC vampires.
Ende - Auszug Capucine's Readme
Damit dürfte jedem klar sein, um was es sich INSGESAMT handelt feif:
Noch ein paar Texte von Mystikelf und Playable Dremora eingedeutscht
(Merci an RedFox für den Hinweis)
Update 08.09.06
Spachausgabe gefixt - es gibt nun keinerlei Sprachausfälle mehr bei den NPCs *froi*** (dank eines kleinen Tipps von einem Übersetzungskollegen aus der OblivionCommunity *knutsch*)
Update 04.09.06
Etwas Text nachkorrigiert und bei ca. 80 NPCs: wieder die ursprünglichen Augen zugeordnet
Hallihallo
Nachdem ich verzweifelt nach jemanden gesucht hatte, der mal die Cosmetic Compilation für die DV übersetzt und auch spielbar macht...HAB ICHS HEUTE SELBST GEMACHT
Beschreibung:
Diese Mod. ist eine Übersetzung der Cosmetic Compilation v1.22 und
besteht ist eine Kombination von Rens Beauty Pack und Capucine's Character Expansion.
Sie macht Haare von Ren und Augen von Capucine für alle Rassen verfügbar und Rens Rasse für die DV von Oblivion spielbar, und fügt einen Menge neuer Augenfarben auch leuchtende, hinzu.
Wer bereits die DV-full.esp von Rens Beauty Mod aktiv hat, kann diese beruhigt ausschalten denn die steckt hier bereits drin
Hier ein paar Bilder für den ersten Eindruck:
Der Download der .esp - ohne Texturen und Meshes - befindet sich hier http://scharesoft.de/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=27&func=fileinfo&id=312
(Man benötigt dafür aber noch die Texes und Meshes aus dem Original, der sich in diesem posting weiter unten befindet)
http://scharesoft.de/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=27&func=fileinfo&id=312
Nun wünsche ich euch viel Spaß damit
Mit sonnigen Grüßen,
RedMoon
P.S. Originalmod, also EV: http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionMods.Detail&id=1201
P.P.S.
Auszug aus Capucine's Character Expansion:
* NEW! Deremora race now playable with many hair and eyes enabled. Thank you to Kikaimegami for the Playable Dremora mod. I haven't touched the rather pathetic Dremora textures though... Maybe something to add to the old 'To Do' list there.
* Many, many new eyes each with glowing (glowing!) counterparts for all races, even vampire eyes now glow! With some of the Khajiit eyes I tried to capture the green reflectivness cats eyes have when the light hits them, but I'm not really happy with it. I've included them incase you like the effect.
* Made a new higher-res Dremora eye texture, they have glowy eyes now too!
* Enabled humanoid eyes for Orcs, and added a few recolours of their eyes.
* Hair styles enabled for more races, a few hairs even fitted Argonians. They look cute with hair
* Dremora hair now playable, with or without horns. Colourable horns on their own are also playable (Pink horns FTW!) although they might look a bit floaty on some heads.
* Added colourable versions of the beast race hairs. Maybe it's mating season in Argonia and you want to attract females with a fine display of colour atop your head... Now you can! (Note: Does not guarantee interest from sexy Argonian ladies.)
* Three unused hair meshes made playable.
* Added few new hair styles. A couple of variations of the Mohawk 'do, a short shaved 'do, and a totally new mesh, a style I call The Pixie. Kind of a short feathered bob with a fringe (or 'bangs' as I beleive you Yanks call it). It's my first try at painting a hair texture, I don't think I've quite got the hang of it yet. Due to the nature of the hair, with it feathering onto the face, it might clip if your cheeks stick out too much. I've done my best to minimise this.
* Added glowy eyes to the NPCs of The Dark Brotherhood faction, and NPC vampires. This might cause some conflicts though, so I have included a version of the mod with no NPC references. No glowy eyes for NPC vampires.
Ende - Auszug Capucine's Readme
Damit dürfte jedem klar sein, um was es sich INSGESAMT handelt feif:
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