Ubisoft erhält Verstärkung

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Reisender
Pressemitteilung von UBISOFT vom 05. Oktober 2009:

UBISOFT® POSITIONS ITSELF IN THE MULTIPLAYER SEGMENT BY ACQUIRING NADEO, CREATOR OF THE CULT TRACKMANIA® GAME

Paris, France – October 05, 2009. Today, Ubisoft announced the acquisition of the development studio Nadeo, creator of TrackMania, the cult multiplayer car racing video game.
Set up in 2000 in Paris and comprising a highly talented team of developers, the Nadeo studio has won acclaim for the quality of its multiplayer technology which offers one of the best available on-line game experiences and has already notched up 10 million registered players. Its flagship game – TrackMania – has 700,000 unique players a month and is a pioneer in the sharing of creations (almost 15 million custom tracks created since 2008 ). It is also the first eSport franchise for racing games.
"The acquisition of Nadeo is an important step in our expansion within the on-line gaming sector", said Yves Guillemot, Chief Executive Officer of Ubisoft. “Through Nadeo, Ubisoft will gain an expert team, one of the best on-line technologies around as well as a flagship multiplayer game that enjoys an unrivalled reputation among a loyal and committed community. We are excited about the idea of introducing TrackMania to an ever-wider audience and sharing the expertise of Nadeo's teams with our Group's other developers”.
"Joining Ubisoft is a huge opportunity for us to develop and innovate and take Nadeo to new horizons", said Florent Castelnérac, Chief Executive Officer of Nadeo. “Nadeo’s team was keen for this acquisition to happen. Like players in a community, we see ourselves as being a complementary fit with Ubisoft and believe that we can share and quickly move ahead together".
Quelle: ubisoftgroup.com

Somit erhält Ubisoft eine Erfahrene Rennspielschmiede und eine Erfahrene Truppe für Mehrspielzwecke.
 
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Reaktionen: Merin und Nagron
Und das gute alte Trackmania wird kostenpflichtig werden und es wird das gemacht, was Ubisoft aus jedem ihrer Spiele macht: wertlosen und unnützen Schund, der sich Spiel schimpft ...

Damit sind Spiele wie Dark Messiah oder Assassins Creed auch miteinbezogen, weil diese Spiele für die Massen ausgelegt sind, kaum Inhalt vorhanden, grafische und technische Höchstleistungen, allerdings storytechnisch dünn wie ein Blatt Papier ...
 
Trackmania ist ein vollkommen anderes Genre, da erwartet man ja auch keine tiefgehende Story, weil da die Schwerpunkte auf etwas anderem liegen :I
 
Solange bei Trackmania nix geändert wird ist es mir egal, aber die bringen dann sicher ein neues kostenpflichtiges heraus(ich werd dann halt bei NationsForever bleiben)...
 
Hmm. Ich würde sagen, diese Mitteilung ist gut und schlecht zugleich. Gut, weil sich dadurch zwei zurecht erfolgreiche Entwickler zusammen tun, schlecht, weil Ubisoft sicher kein Freund des Kostenlosen ist :-D Aber man wird sehen. Vielleicht zeigen sie ja Erbarmen ;)

MfG,

Merin