[Mod-Anfrage] Mehr HDR in Obi!

@Lightcatcher

Hier, ich hab mich schon mal damit auseinandergesetzt, ohne Ergebnisse, hab aber jetzt nicht soviel Zeit, dafür (modden!^^):
Vielleicht kannst du damit was anfangen... ein Versuch ist es Wert, weil man muss da ein paar bestimmte Sachen auch noch beachten:
HDR Settings
From The Elder Scrolls Construction Set Wiki

This article describes the effect of of the [BlurShaderHDR] settings in the Oblivion.ini file and the Console Functions SISG, SHP and SSP (invoke PHP on the console to have a list of the current settings)

Note: Some values were only tested through console parameters and not the .ini settings

fTargetLUM

high: less blur/halos, less eye adaption, no eye adaption above 2.0
low: more blur/halos
probably sets a default luminosity, everything brighter than this will get a halo

fUpperLUMClamp

if fTargetLUM < 1 than it affects the overall brightness, it should be about in the range of fTargetLUM+-0.2


fEmissiveHDRMult

adjusts the blur of self-glowing objects (e.g. glowing eyes): higher value -> more intensive blur

fEyeAdaptSpeed

adjusts the time your eyes need to adjust to brightness changes: higher value -> lower adaption rate


fSIEmmisiveMult
fSISpecularMult

unknown

fSunBrightness

the intensity of the sun as lightsource (eye adaption only when this is near fTargetLUM and fUpperLUMClamp)

fSkyBrightness

same for the sky itself

fSunlightDimmer

the sun halo on the sky (which is narrowed by the eye adaption)

fGrassDimmer
fTreeDimmer

affects the luminosity of trees and grass (0 means no HDR illumination by the sun and other light sources)

fBrightClamp

the lower the brighter the game

fBrightScale

higher values will increase the blur brightness (only the blur, nothing else)

fBlurRadius

a higher value will make it softer, this is very noticable in combination with low fTargetLUM values
setting this to 1.0 will effectively remove blurs


iNumBlurpasses

how often the blur is applied, can be reduced to 1 for FPS gain with slight quality loss or increased up to 5 if you have a good machine (the difference is minimal)

iBlendType

unknown

bDoHighDynamicRange

enables HDR
Retrieved from "http://cs.elderscrolls.com/constwiki/index.php/HDR_Settings"
:D
 
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Reaktionen: Lightcatcher
Hey Danke:)


Ich werde es mir mal intensiv vornehmen.......... vielleicht führt es ja zu einem Erfolg8)

Klar, modde ruhig erstmal die Sachen an denen du schon länger arbeitest. Kein Problem;)
Aber wenn du........ irgendwann mal (falls ich das immernoch net hinbekomme) einen Weg über die Shader findest, wäre ich dir ewig dankbar:)

Ein Revanchierung wäre natürlich ebenso möglich8) Ich arbeite seit über 7 Jahren mit Photoshop etc. und mache dir gerne mal eine Textur oder sowas..... aber da schick ich am besten mal ne PM;)