Aktuelle Übersetzungswünsche und Projekte

Alle 3 Mods sind in ingesamt 10min übersetzt, wenn du dir Zeit lässt. ;) Einfach mit TES5translator öffnen und die paar strings \ Orte übersetzen. Unique BOOZE bottles und One with Nature (außer das MCM Menü) übersetzt sich durch die Strings von Skyrim von allein, bei der anderen musst du nur die Hälfte machen.
 
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Es gibt hier eine sehr schöne Mod, die im Juni 2013 erschien, und zu der heute ein Update raus kam.
Hier im Forum scheint sie völlig unbekannt zu sein, da die SuFu absolut nichts dazu anzeigte.
Die Mod verfügt über vielschichtige Funktionen, die nachfolgende drei Videos besser erklären können, als ich es hier in drei Sätzen schreiben kann.
Auch hat der Mod-Ersteller auf Nexus eine umfassende Beschreibung gepostet, die es zu Lesen lohnt!

phiTame by Phinix

Companion creatures
Added: 26/06/2013 - 07:14PM
Updated: 24/10/2014 - 07:49AM

Sprache: Englisch
Deutsche Übersetzung: Leider NEIN :cry:

Über eine Übersetzung würde ich mich freuen !!! :)

Download:

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/37598/?

[video=youtube;W1kdKCaDVpM]https://www.youtube.com/watch?v=W1kdKCaDVpM[/video]

[video=youtube;PrpLyQqGgYI]https://www.youtube.com/watch?v=PrpLyQqGgYI[/video]

[video=youtube;tHMOTyNH224]https://www.youtube.com/watch?v=tHMOTyNH224[/video]
 
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Alle 3 Mods sind in ingesamt 10min übersetzt, wenn du dir Zeit lässt. ;)

Unique BOOZE bottles und Corners of Skyrim zu übersetzen ging tatsächlich sehr schnell. Sogar schneller, als die Mods auf Nexus hochzuladen :-D

Corners of Skyrim - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59485/?

Unique BOOZE bottles HD - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59484/?

Ich hab mir auch schon voreilig die Erlaubnis von lesi123 eingeholt, One with Nature zu übersetzen. Ich raff aber nicht, wie man das MCM Menü übersetzen soll.
lesi123 möchte lediglich, dass man sie als Urheber der originalen Mod erwähnt und ihr den Link zur Übersetzung schickt, damit die Übersetzung auf der Seite der originalen Datei verlinkt werden kann. Wer will kann also einfach loslegen... :p
 
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Das geht auch nur, wenn du die Original-Texturen vom Autor bekommst, und zwar in einem Format, wo die Beschriftung noch ein eigener Layer ist (bei GIMP trägt dieses Format die Endung "xcf").

Alles andere ist wirklich enorm aufwändig (aber nicht unmöglich).

Gruß
Elandra

Edit:

Zu "Corners of Skyrim": In der Beschreibung erwähnst du "Ghostrise Hearth", aber nicht, wie du es übersetzt hast. Ist wirklich ein komischer Name. Für Ghostrise würde ich ja Geisterhügel oder Geisterberg sagen, und Hearth ist ja ein Herd oder ein Herdfeuer. Zusammen ist das dann "Geisterhügelherd". :lol: Klingt gar nicht gut! ;)
 
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So enorm aufwendig ist es gar nicht.
Natürlich wäre es mit dem originalen Font, noch dazu im eigenen Layer, erheblich einfacher, keine Frage.
Aber es geht gleichfalls ohne.
Saol, solltest du die Erlaubnis besitzen auch die Etiketten übersetzen/ändern zu dürfen, sind ja immerhin eigene Arbeiten, so würde ich dir anbieten, dass zu übernehmen.
Eventuell könntest du ja auch vom Autor die Bezeichnungen der von ihm verwendeten Schriftarten erfahren, die wenn frei erhältlich, dann von mir ebenfalls benutzt werden würden.
Habe mich mal am Colovia Brandy vergriffen und ihn umgemodelt.

CoBrandy01.jpgCoBrandy02.jpg

100%ig stimmt er nicht mit dem Original überein, dafür fehlen mir eben der originale Zeichensatz, sowie die einzelnen Arbeitsschritte im Bildbearbeitungsprog.
Ich selbst spiele die Mod übrigens nicht.
Daher die Frage: sind es im PI alles Vanillatränke, oder auch erstellte und muss ich mich bei der Übersetzung an
irgendwelche Richtlinien halten (Lore)?
Sry, bin da nicht so bewandert.
Naja ok, solltest du Interesse zeigen, lass es mich wissen.
Wichtig ist auf jeden Fall die Permission zur Änderung der Etiketten!

MfG
 
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Für "Hill House" habe ich mal eine Anfrage an die Autorin gestellt. ;)
Antwort ist (endlich) eingetroffen:
Hi there,

I meant to answer sooner. Forgive the delay.

Yes you can go ahead and translate Hill House.

Ithlia
aka Sue
Wird in Kürze online sein. ;)

Gruß
Elandra
Die Übersetzung ist schon lange fertig, aber leider hat es die Autorin noch immer nicht geschafft, die Datei auf dem Nexus hochzuladen.

Ich habe sie heute nochmals daran erinnert, in der Hoffnung, dass sie meine Nachricht auch liest. ;)

Gruß
Elandra

Edit:

Erledigt.
 
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AH Hotkeys - Skyrim Hotkey Manager

AH Hotkeys - Skyrim Hotkey Manager by RealAntithesis

User interfaces
Added: 18/10/2014 - 01:32PM
Updated: 08/11/2014 - 04:10PM

Dürfte wohl einer der interessantesten Hotkeys-Manager sein, die man für Skyrim findet.

Über eine Übersetzung würde ich mich freuen!



Download:

http://www.nexusmods.com/skyrim/mod.../ajax/moddescription/?id=59171&preview=&pUp=1

Features:

1. Assign hotkeys to equipment sets (“Equip Sets”). Equip Sets can contain weapons, armour, clothing, spells, shouts, powers, scrolls, potions, food, ingredients and anything else that can be equipped (torches etc), including other Equip Sets.

Examples:
Weapon Equip Sets that equip different weapon or spell combinations;
Armour Equip Sets that equip different armour and/or clothing load outs;

2. Hotkeys can consist of keyboard keys (including numpad keys), mouse buttons and including any combination of alt, control and shift modifier keys. There is practically no limit to the number of hotkeys that can be assigned and Equip Sets created.

Examples:
Assign “1” to the flames spell, “2” to a combo lightning and flames spell, "5" to a healing spell etc; Alt-1 to a heavy armour set, Alt-2 to a town clothing set; Shift-1 to a one-handed weapon set, Shift-2 to a two-handed or ranged weapon set; Alt-Shift-Control-E to a combination of different items, potions, shouts, spells and other Equip Sets to equip and cast all at once etc.

3. Weapons can be dual wielded when placed into both left and right hand slots in the Equip Set.

Examples:
Wield a dagger in the left hand and war axe in the right, or shield on the left and war axe on the right.

4. Equip and/or autocast spells, scrolls, shouts and powers. Spells can be dual casted when placed into both left and right hand slots in the Equip Set, or combined with another spell in the other hand. Option to re-equip the previously-equipped items on completion of the autocast. Concentration type spells (flames, healing, wards etc) can be cast for as long as the hotkey is held down (or until magicka depletes or the spell is interrupted).

Examples:
Equip Sets to auto single or dual-cast oakflesh, flames, then sparks, and then re-equip whatever was equipped prior to the first auto-cast in the chain. All without entering the inventory menu.
Autocast a ward spell to a 3rd or 4th mouse button to cast the ward when needed, auto-switching back to the shield/weapon in that hand when done.

5. Drink potions or eat food or ingredients in an Equip Set. Option to either consume all at once (for a certain combination of effects) or consume only the first available. Consuming only the first available will allow the player to build a list of potions (and food) (optionally sorting from greatest to lowest magic effect or vice versa) and consume them one at a time (e.g. during combat) until there are none remaining.

Examples:
If there are three Equip Sets for health potions & health food, magicka potions and stamina potions (or any other type of potions or food), all ordered from highest to lowest effect, these potions can be consumed in order with each hotkey press. Or assign a hotkey to execute all three Equip Sets at once (in which case, the first available potion with the highest (or lowest, as desired) effect will be consumed from each Equip Set).
If an Equip Set contains (in order): Restore Health Potion IV, down to Restore Health Potion I, a hotkey press will consume one Restore Health Potion IV. Subsequent presses will continue to consume Restore Health Potion IV until there are none left. Then the Health Potion III will be consumed, and so on, until the last potion in the list (Restore Health Potion I) is used up. If you pick up more health potions, then the Equip Set will start using them again depending on the sort order.

6. Options to equip all items in an Equip Set, toggle all items in an Equip Set with previously equipped items, or step through an Equip Set
equipping one item at a time.

Examples:
Equip all items: Equip a set of armour, amulets, boots etc.
Toggle items: equip a lantern on an off (if the Wearable Lanterns mod is installed). If the same hotkey is used as Wearable Lantern’s light on/off hotkey (e.g. “L”), this can be used to both equip the lantern and turn on the light with a single key press. Presing the hotkey again will turn off the light and unequip the lantern (or if something was previously equipped in that armour slot, then “toggle” will re-equip that object instead).
Equip one-at-a-time: a cycling set of weapons or armour sets can be set up, such as cycling through a range of bows and crossbows assigned to Equip Sets, or a range of different amulets etc.

7. Organise Equip Sets into Groups to keep track of them more easily.
The following groups are set up on installation: Armour Sets, Weapon Sets, Spell Sets, Potion Sets, Equip Sets. Any number of other groups can be added.

8. Filter items to allow for easier searching for inclusion into Equip Sets. Items can be filtered by type (weapons, armour etc), magic effect and name. Also filter items by favourited status.

9. Save the Equip Set database (a “Hotkey Set”) to a file in either the Skyrim Data folder or User folder. The database can be read back in to any other save file. Multiple Hotkey Set files can be saved (the user will be asked for the file name). The mod user configuration settings can also be backed up to a file and restored later or imported into any other save game.

10. Other functions:
Notification messages when equipping Equip Sets or items.
Unequip left hand, right hand, and/or all other items (to only unequip, just don't add other items to the EquipSet).
Equip Set File Menu options to create new Equip Sets, Revert changes, duplicate, delete or rename Equip Sets.
Equip Set Options Menu to add all currently equipped items to an Equip Set or remove all items.

11. All the above features are accessible through the SkyUI configuration menus.





 
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Ich seh mir mal Atlas map markers an :)

Edit: oha das is ja krass viel wenn ich die Erlaubnis bekommen würde wäre jmd bereit da mitzuhelfen?
 
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http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57879/?Windstad Mine by Skvindt
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57879/?

Build a mine, hire workers, mine ore, and earn gold!

Windstad Mine is a player-owned mine that allows you to transform a bandit-infested cave into a profitable mining operation. Constructing the mine and its facilities will reward the player with income every day and the ability to extract ore from its vast mineral reserves. The mine can be further expanded by excavating two additional mining shafts (which allow access to additional types of ore) and a fishery business, as well as hiring guards to protect your property against the dangers that plague Skyrim.
 
Wenn man hier fragen kann, ob jemand etwas übersetzen könnte:

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/32828/?

fände ich es nett, wenn jemand diesen hier übersetzen könnte;)
Es ist der "Aldmeri Dominion in Skyrim" mod.(so nenne ich ihn jedenfalls.)
Echter Name: "Aldmeri Dominion Strengthened - Join the Thalmor by linger2717"

Gruß Le Fuet-teuF eL:evil:
 
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Hallo Lefuet,

diese Mod wurde nicht mehr aktualisiert seit März 2013. Es könnte also sein, dass sie Schwierigkeiten bereitet.